hvordan foregår det i retten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.466 visninger
23 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hejsa.

Skriver lige som ano, da jeg ved at mine ex-svigerinder også er herinde…

Jeg er nu blevet indkaldt i retten, da min ex ønsker at vores søn på 10 år skal bo ved ham, og vi ikke kunne komme til enighed ved statsforvaltningen.

Jeg regner ikke med at hans argumenter vil holde, da det betyder at vores søn skal bo i modsatte ende af landet og derved vil miste alle sine venner og skolekammerater. Ja hele sin omgangskreds.

Det som jeg nu sidder og spekulerer på er hvordan foregår sådan et retsmøde egentlig? Hvor mange mennesker er der?

Skal jeg sidde og ”forsvare” min sag foran min ex og måske også min søn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Thalia

Umiddelbart tænker jeg at din søn slet ikke skal være der. Altså det er en voksendiskussion, og han skal ikke involveres i de ting der diskuteres.

Eneste undtagelse er hvis han skal høres i sagen, og det ville jeg nok forsøge at undgå, for det er en frygtelig svær situation at sætte et barn i.

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

ja, jeg tænker også at han ikke bør være der; men samtidig ved jeg at hans far vil kræve at han bliver hørt... men det bliver vist gjort ved børnesagkyndig vejledning? er dog ikke helt sikker på hvordan det foregår?

Anmeld

11. oktober 2011

2721

har ingen erfaring, men vil ikke smutte uden at sende dig et kram hvor må det være hårdt

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

har ingen erfaring, men vil ikke smutte uden at sende dig et kram hvor må det være hårdt

1000 tak!

Anmeld

11. oktober 2011

Nessie

Hvis drengen skal høres, må det jo være noget dommeren afgør. Han skal i hvert fald ikke med i første omgang.

Hvor er det ærgerligt at I ikke kan blive enige, det er synd for drengen, og alt det her gør det jo ikke bedre

Håber I finder en god løsning for alle

Anmeld

11. oktober 2011

2721

Anonym skriver:

1000 tak!

så lidt

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

ja, selvfølgelig er det noget retten bestemmer om han vil blive hørt, men som jeg har forstået det bliver børn hørt selvom de er yngre end 12 år, da det nu hedder at hvis barnet anses modent nok til at udtale sig. og det er min dreng selvfølgelig. mors store dreng

jeg er bare i tvivl hvordan det hele foregår rent praktisk...?

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

nogen der har prøvet at være i retten og som vil fortælle lidt om hvordan det foregår?

Anmeld

12. oktober 2011

Anonym trådstarter

ingen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.