Hov, det er ikke helt rigtigt;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

CA

Rødhætte skriver:

Mit barn har et topti-navn
Eksempler: Noah, Emil, Lucas, Magnus, Ida, Anna, Emma, Mathilde. William

Du har ikke det store behov for at skille dig ud, du synes såmænd bare, at Freja eller Noah er et pænt navn. Du tager på campingferie eller måske bondegårdsferie, fordi det er praktisk, der er dyr at klappe, hoppeborge og masser af frisk luft, og du er heller ikke bleg for at tage på charterferie med  all inclusive, fordi det er bekvemt. Du er sandsynligvis håndværker, socialrådgiver, pædagog, økonoma eller lærer eller har en natur videnskabelig uddannelse.

Sjov link  Passer rigtig godt på mig

Fedt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

CA

piadas skriver:

Mit barn har et topti-navn
Eksempler: Noah, Emil, Lucas, Magnus, Ida, Anna, Emma, Mathilde.

Du har ikke det store behov for at skille dig ud, du synes såmænd bare, at Freja eller Noah er et pænt navn. Du tager på campingferie eller måske bondegårdsferie, fordi det er praktisk, der er dyr at klappe, hoppeborge og masser af frisk luft, og du er heller ikke bleg for at tage på charterferie med  all inclusive, fordi det er bekvemt. Du er sandsynligvis håndværker, socialrådgiver, pædagog, økonoma eller lærer eller har en natur videnskabelig uddannelse.

Hmmm, vi valgte Ida, fordi det passer sammen med Lea og Pia. Jeg ved ikke lige, hvor Lea hører ind under, men både Oliver og Ida er da top10-navne.

Camping - jo det gad jeg egentlig godt, men er nok lidt for magelig, så vi nøjes med campingvogn under Vildbjerg Cup!

Bondegårdsferie - NOT!! Hader dyr og rører dem aldrig - er desuden allergisk overfor katte og Oliver kan ikke tåle heste, så det ville vist ikke være det store hit hjemme hos os! Men Zilan ville elske det!

Derimod charterferie med all inclusive det passer lige til mig og mit dovne ferie-gen!Men jeg elsker også at være i London! Elsker vist bare ferie generelt!

Bankrådgiver - passer det ind under de nævnte kategorier?

Meget sjovt link!

Du passer vist heller ikke ind så Du har din helt egen kategori

Anmeld

12. oktober 2011

CA

PeruBaby skriver:

Passer Sofia vist bedst ind i " Mit barn har et royalt navn"
Eksempler: Victoria, Alexander, Caroline, Isabella, Victor, Frederik, Carl-Gustav.

Du går op i den nyeste teknologi, biler og fladskærme og arbejder måske inden for det private erhvervsliv. Du hylder internationalt udsyn, og blandt andet derfor har børnene fået navne, som kan siges på flere sprog. Det er vigtigt for dig at få succes, og det samme gælder dine børn, som du er tilbøjelig til at sende i privatskole, hvor der lægges vægt på faglighed. Du har en kort- eller mellemlang handelsuddannelse, er måske merkonom, cand. merc., jurist eller økonom.

Der er da i hvert fald lidt af det der passer - jeg burde arbejde inden for det private (hvis jeg nu færddiggjorde min cand. merc.int-uddannelse og fik en job). Jeg synes bestems ikke at DK er verdens nagle, men føler min hjemme i det meste af verden - og - det er naturligvis selvsagt at Sofia har fået sit navn, så det kan udtales og skrives på min: Spansk, dansk, tysk og engelsk

I har da i grunden også ret mange sprog at skulle tage hensyn til  Der er Sofia da et godt valg så!

Anmeld

12. oktober 2011

PeruBaby

I har da i grunden også ret mange sprog at skulle tage hensyn til  Der er Sofia da et godt valg så!

Ja, det med navnevalg var ikke så ligetil

Vi lavede en liste hver hvor der KUN måtte indgå "internationale navne". To af mine oldemødre hed begge Anna, så det var et af mine yndlingsnavne... men her i Peru skrives det med ét n - altså Ana...men det synes jeg bare ikke er lige så sødt som Anna på dansk OG så hedder både Jorges ene søster og niece allerede Ana, så valget faldt på Sofia i stedet - dejligt internationalt

Anmeld

12. oktober 2011

Sofia

Jeg kan se jeg passer ind samme sted som jer Carina, et hipt med traditionelt navn Hmm, ved ikke jeg har aldrig været i Barcelona eller Paris, men det passer nok egentlig meget godt, har ofte været på ferie i storbyer London, Madrid, Rom, Mexico City, Miami, Bangkok osv.. Så på den måde fint. Men ja, jeg er jurist, ikke noget kreativt. Men min kæreste er humanist, så tror det passer fint nok!

Anmeld

12. oktober 2011

Sofia

Og ja så bor vi jo i lejlighed i latinerkvarteret 8000 Aarhus C! Passer også fint!

Anmeld

12. oktober 2011

DK

Richard. Royalt navn... Og ja, er jo jurist og vil gerne på storbyferie. Men sørme også ligeså gerne på all inclusive. Hmm... I sommer var vi jo ved gardasøen, men ikke uden at tage ind forbi Milano. Og yndlingssted i verden er London. Det er SUPER vigtigt for mig at både jeg og dem får succes i livet, og ja, jeg har seriøst overvejet privatskole, og kun fordi vi bor på lars tyndskids mark, går Kirstine i folkeskole hvor skolebussen futter lige forbi ind til landsbyskolen.

Shit. Tænk at man er så genkendelig.

Men er Kirsitne så et traditionelt med hipt navn? Ikke helt vel?

(ejjj så søgte jeg lige lidt på hvad Kirstine var for et navn, og kom så ved et uheld ind på mindet.dk og læste om en lille pige der hed Kirstine der var død af kræft som 6 årig for 2 år siden. Hendes mor har lige siden hver eneste dag skrevet et lille brev til Kirstine om hvor meget hun savner hende og hvad de har lavet den dag. Jaaaaamen)

Anmeld

12. oktober 2011

DK

Ejjj som den følelsesmasochist jeg er kan jeg jo ikke lade være med at læse mere.

Sidder bare og hulker i sofaen, mens jeg læser det ene rørende og forfærdelige brev efter det andet. F.eks. brev på barnets fødselsdag, om hvad de har lavet og hvor meget de savner hende og ikke kan holde det ud.

Ejj HVORFOR stopper jeg ikke med at læse det. Men tænk, hun hedder Kirstine og ville være 8 år nu. Altså, hvor SKAL vi bare være lykkelige over at vores børn i det store hele er sunde og raske og i live. Christ.

NU stopper jeg. Det er totalt upassende snagen rundt i andres privatliv. Stakkels lille pige og familie.

Anmeld

12. oktober 2011

piadas

DK skriver:

Richard. Royalt navn... Og ja, er jo jurist og vil gerne på storbyferie. Men sørme også ligeså gerne på all inclusive. Hmm... I sommer var vi jo ved gardasøen, men ikke uden at tage ind forbi Milano. Og yndlingssted i verden er London. Det er SUPER vigtigt for mig at både jeg og dem får succes i livet, og ja, jeg har seriøst overvejet privatskole, og kun fordi vi bor på lars tyndskids mark, går Kirstine i folkeskole hvor skolebussen futter lige forbi ind til landsbyskolen.

Shit. Tænk at man er så genkendelig.

Men er Kirsitne så et traditionelt med hipt navn? Ikke helt vel?

(ejjj så søgte jeg lige lidt på hvad Kirstine var for et navn, og kom så ved et uheld ind på mindet.dk og læste om en lille pige der hed Kirstine der var død af kræft som 6 årig for 2 år siden. Hendes mor har lige siden hver eneste dag skrevet et lille brev til Kirstine om hvor meget hun savner hende og hvad de har lavet den dag. Jaaaaamen)

Ååååh, nu sidder jeg også og tuder. Jeg var lige inde at finde den hjemmeside.

Hvor må det bare være det mest forfærdelige i hele verden at miste et barn. Puha, vil slet ikke tænke tanken...

Anmeld

12. oktober 2011

AnneBJ

DK skriver:

Ejjj som den følelsesmasochist jeg er kan jeg jo ikke lade være med at læse mere.

Sidder bare og hulker i sofaen, mens jeg læser det ene rørende og forfærdelige brev efter det andet. F.eks. brev på barnets fødselsdag, om hvad de har lavet og hvor meget de savner hende og ikke kan holde det ud.

Ejj HVORFOR stopper jeg ikke med at læse det. Men tænk, hun hedder Kirstine og ville være 8 år nu. Altså, hvor SKAL vi bare være lykkelige over at vores børn i det store hele er sunde og raske og i live. Christ.

NU stopper jeg. Det er totalt upassende snagen rundt i andres privatliv. Stakkels lille pige og familie.

Jeg kender det godt... og jeg kan heller ikke stoppe igen... Så stop mig dog, det er jo åndssvagt at sidde og hyle (oftest omkring midnat når mine mæn'ner sover) helt alene i mørket... 

Det er virkelig min største skræk - at miste et af mine børn! Det er ikke meningen forældre skal overleve deres unger!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.