Nessie skriver:
Aaahh, så er du jo blevet "snydt" første gang.
Jeg var også gravid under strejken, første gang, og gik bare og ventede på at komme til JM. Havde sådan på fornemmelsen at der var noget galt, så til sidst bad jeg min læge om at sende mig videre, og rigtigt nok, den var gået til et par uger inden.
Med Daniel blev jeg så skannet på fertilitetsklinikken i både uge 7 og 10, og så igen i det "normale" system i uge 12, og så var der godt nok længe til MD-skanningen. Iiih, hvor var jeg nervøs, så det var en lettelse da han begyndte at sparke, så jeg var sikker på at han stadig var i live.
Er dine graviditeter så ens? eller er der forskel på dem? Min søster så fysisk meget forskellig ud (en dreng og en pige), men havde ingen gener. Jeg har været gravid 3 gange nu, og har haft voldsom kvalme hver gang (sidste gang mistede jeg dog allerede i uge 7)
ja, det syntes jeg.. De glemte også at sende mig på fødsels forberedelse, så da de endelig havde tid var det 2 dage efter termin - så der var vi også ude og betale os fra det... Selvom vi ret tidlig vidste at det nok endte i ks, da de ved hver undersøgelse kunne mærke han lå på tværs.
Ej, det må have været hårdt... Først gå og vente og så endelig komme afsted og så opdage at den ikke er der mere..
Ja her er md scaning den 6 dec og der er laang tid til, men har dog jm i næste mdr.
Uh der er forskel denne gang... Med frederic var det som ingenting, hvis ikke det var for maven - ville jeg ikke tro jeg var gravid. Ingen kvalme - træned som vanligt med kun 1 fridag i fitness center - arbejde og sove...
Var til aprv med frederic (arbejds plads risico vudering) og den sagde jeg skulle omstilles til andet arbejde, men 'host' det brev så jeg vidst aldrig... Hos os kan vi gå af 4 uger før forventet termin og ved sidste lægetjek 4 dage før de 4 uger, ja øh.. Hun sagde ikke endgang mit navn, sagde blot; jeg har også fået en kopi af det brev... Mig meget uskyldig; hvilket brev...? Lægen; ikke kom og sig du passer tlf i arbejdstøj og med værktøj hængende ud af lommerne? øh nej.... Og hun fortsatte; hvis jeg kigger ud af vinduet, så står der garanteret en gul lastbil? øh ja.. Jamen så syntes jeg du skal køre ud og sætte den i garage og så holde barsel fra nu... Suk, kørte dog vagten færdig først..
Nu er jeg selvfølgelig også 3 år ældre og træner ikke mere, mangler tid... Dertil lidt ringe hofter der vist er slidt lidt meget, for det sidste års tid har ikke kunnet løbe eller gå lange ture, uden at hofterne hopper ud af led og inde igen ved hvert skridt. Så er spændt på jeg denne gang kan blive godkendt til at føde normalt...
Kender en hvis hofte gik afled under fødslen og en læge ville sætte den på plads, det slog den lille ufødte pige ihjel. Da lægen trykked hoften på plads, gav det lillepigen hjerneblødning som hun døde af. Så tager ingen chancer...
Denne gang har den stået på ekstrem træthed - kvalme og vægttab. Gjorde det så ikke bedre jeg lige havde en lille uge med roskilde/omgangs syge..