Spøjs form for aktivitet i maven :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.555 visninger
21 svar
1 synes godt om
11. oktober 2011

Wimmie

Jeg er i dag 30+1 og mærker ufatteligt meget liv; har virkelig en hyperaktiv baby der åbenbart ynder at ommøblere sin lille lejlighed konstant 

Her på det sidste er jeg begyndt at mærke sådan en række af mega-hurtige spark/spjæt - det føles næsten som om hun får et epileptisk anfald og slår vildt omkring sig derinde... er det normalt?

Altså måske har hun gang i en lille trommesolo på mine ribben, men det føles bare mærkeligt med  hurtige bevægelser derindefra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Wimmie

Fandt denne tråd på nettet hvor TS beskriver meget godt hvad jeg også mærker...

http://altomboern.dk/node/334150

Anmeld

11. oktober 2011

Nessie

En hyperaktiv baby?

Efter hvad de andre skriver, er det åbenbart meget normalt, jeg oplevede det ikke selv. Han havde bare nogle dage hvor han var i konstant bevægelse, og sidst på dagen var jeg næsten helt udmattet af at han moslede sådan rundt, men så var han også stille i et par dage, og ladede op til en ny heldags moslen

Og så gjorde han noget sjovt, som ingen jeg har talt med har oplevet.
Hvis bukserne strammede lidt, katten lå på maven, eller jeg sad tæt op af en bordkant, så gik der lidt, og så kunne jeg mærke små hænder der følte langs kanten, rørte hele vejen rundt ved katten osv. Det var så hyggeligt, men lidt underligt at ingen åbenbart har prøvet det samme

Anmeld

12. oktober 2011

Wimmie

Nessie skriver:

En hyperaktiv baby?

Efter hvad de andre skriver, er det åbenbart meget normalt, jeg oplevede det ikke selv. Han havde bare nogle dage hvor han var i konstant bevægelse, og sidst på dagen var jeg næsten helt udmattet af at han moslede sådan rundt, men så var han også stille i et par dage, og ladede op til en ny heldags moslen

Og så gjorde han noget sjovt, som ingen jeg har talt med har oplevet.
Hvis bukserne strammede lidt, katten lå på maven, eller jeg sad tæt op af en bordkant, så gik der lidt, og så kunne jeg mærke små hænder der følte langs kanten, rørte hele vejen rundt ved katten osv. Det var så hyggeligt, men lidt underligt at ingen åbenbart har prøvet det samme

Ja, det er åbenbart (heldigvis) andre der også har oplevet det - har bare aldrig hørt nogen beskrive det før... blev jo næsten nervøs for at hun lå og fik et anfald derinde 

Men måske headbanger hun bare til noget godt musik? 

Men lidt sjovt dét med katten...

Her ynder den ene af vores katte altid at ligge helt op af mig på sofaen og i går lå den op ad min mave...da baby så begyndte at møfle rigtig meget rundt blev der puffet lidt til den stakkels kat, der så ret forvirret og knap så fornøjet ud 

Anmeld

12. oktober 2011

Frk-Lotusblomst

Dejligt med aktivitet i maven.
Jeg ved desværre ikke noget om det heller har prøvet det.
MEN.......

Hvornår har du offentlig gjort i fik en pige??? Det er gået mig helt forbi... Har kigget på din profil hvor der så står pige, og kigget dine debat indlæg igennem uden held.. Men det er virkelig gået mig helt frbi næsen.

Sad og klappede i mine hænder, indtil jeg kom til at tænke: Ej er det bare mig der er langsom..

Sorry det er off topic..

Anmeld

12. oktober 2011

Mira0911

Jeg oplevede det hver gang jeg spiste Is og chokolade... og da jeg gik i fødsel... 

Det er nu meget normalt... En tur på ribbene, er ikke rart..

Anmeld

12. oktober 2011

JeNoVa

Nogle gange kan man finde mere information, hvis man søger på engelsk. Er det noget i denne her stil, du mærker?

http://www.babycenter.com/400_ive-been-feeling-a-vibration-sensation-in-my-pelvis-numerous_1825452_639.bc

Anmeld

12. oktober 2011

Nessie

Wimmie skriver:

Ja, det er åbenbart (heldigvis) andre der også har oplevet det - har bare aldrig hørt nogen beskrive det før... blev jo næsten nervøs for at hun lå og fik et anfald derinde 

Men måske headbanger hun bare til noget godt musik? 

Men lidt sjovt dét med katten...

Her ynder den ene af vores katte altid at ligge helt op af mig på sofaen og i går lå den op ad min mave...da baby så begyndte at møfle rigtig meget rundt blev der puffet lidt til den stakkels kat, der så ret forvirret og knap så fornøjet ud 

Ha ha, måske ligger hun og laver sin egen musik derinde

Her lå katten bare og spandt glad videre, selvom han nogle gange fik en ordentlig gyngetur. Han var nu heller ikke så kvik, så har nok bare tænlt at "mor" var blevet lidt underlig

Anmeld

12. oktober 2011

Københavnermor

Wimmie skriver:

Jeg er i dag 30+1 og mærker ufatteligt meget liv; har virkelig en hyperaktiv baby der åbenbart ynder at ommøblere sin lille lejlighed konstant 

Her på det sidste er jeg begyndt at mærke sådan en række af mega-hurtige spark/spjæt - det føles næsten som om hun får et epileptisk anfald og slår vildt omkring sig derinde... er det normalt?

Altså måske har hun gang i en lille trommesolo på mine ribben, men det føles bare mærkeligt med  hurtige bevægelser derindefra 

Jeg mærker samme bevægelser, og tanken om at min baby er bindegal har da strejfet mig.. 

Jeg tænker at det er fordi den drømmer meget vildt. Jeg selv drømmer ret meget og har oplevet at vågne i spjæt, så tænker at min baby har arvet det fra mig..  Og derfor kommer til at lave vilde ukontrollerede spjæt, ala epileptiske anfald. 

/MedRogn

Anmeld

12. oktober 2011

Henriette Aaby

Hej

Jeg mærker den samme aktivitet nogle gange, især efter at have spist noget meget sødt. Først var jeg nervøs for om jeg havde overdrevet mit kagespiseri, så den lille lå og havde sukkerchok 

Nu tænker jeg bare at bebs er små skør

Og hold op hvor er det skønt at mærke den lille

Mange hilsner

Henriette 30+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.