Livet er fuld af udfordringer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.912 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

JonTri

Hejsa...

Ja så er jeg her sgu igen... Har i dag testet 3 BRAGENDE positive tests og er I DEN GRAD i vildrede. 

Min yngste er 7.5 måned og det er SLET ikke planlagt. Vi var på ferie i Spanien og det gik galt 1!!! gang. Ved godt at en gang er nok, men nøj - havde godt nok ikke regnet med det her. Har grædt og hylet siden kl 17 og kan slet ikke finde ud af hvad vi skal... kan bare ikke vælge mellem liv og død. 

Er sur på mig selv over at stå i denne situation, men vælger jeg det fra vil det barn altid mangle. Vi ville gerne have nummer 3, men først om 3 år - IKKE nu.

I min verden er alle børn mirakler, der fortjener livet - jeg kan bare bedst lide at det er mig der styrer hvornår mine børn kommer... WHAT TO DO!!

Jer med pseudotvillinger - kan I ikke sige nogle magiske ord, der gør mit/vores valg lettere at træffe... Både de negative og de positive...

Kram Rikke... hmm... 5+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Wimmie

JonTri skriver:

Hejsa...

Ja så er jeg her sgu igen... Har i dag testet 3 BRAGENDE positive tests og er I DEN GRAD i vildrede. 

Min yngste er 7.5 måned og det er SLET ikke planlagt. Vi var på ferie i Spanien og det gik galt 1!!! gang. Ved godt at en gang er nok, men nøj - havde godt nok ikke regnet med det her. Har grædt og hylet siden kl 17 og kan slet ikke finde ud af hvad vi skal... kan bare ikke vælge mellem liv og død. 

Er sur på mig selv over at stå i denne situation, men vælger jeg det fra vil det barn altid mangle. Vi ville gerne have nummer 3, men først om 3 år - IKKE nu.

I min verden er alle børn mirakler, der fortjener livet - jeg kan bare bedst lide at det er mig der styrer hvornår mine børn kommer... WHAT TO DO!!

Jer med pseudotvillinger - kan I ikke sige nogle magiske ord, der gør mit/vores valg lettere at træffe... Både de negative og de positive...

Kram Rikke... hmm... 5+3

Har vist ingen magiske ord, men jeg vil bare lige fortælle at vi netop gerne vil have vores 2 børn med kort tids mellemrum - gerne så kort som muligt faktisk.

Selvom det sikkert bliver hårdt nu, så tænk på hvor meget de kan få ud af hinanden 

Hvis I ved at I vil have et barn nu, så synes jeg bestemt det vil være helt forkert at få en abort. Jeg er ikke imod abort, men jeg synes det virker helt forkert når man er i stand til at tage sig af et barn og på et tidspunkt har tænkt sig at få det alligevel - og som voksne mennesker der måske lige skippede præventionen under en ferie, så burde man tage det ansvar der følger - også selvom man ikke lige regnede med at blive gravid den ene gang 

Dét at du gerne selv vil have kontrol over hvornår du skal have dit næste barn er i min verden slet ikke den rigtige grund til at vælge et barn fra, og hvis du allerede nu har store kvaler ved tanken om abort, så er jeg bange for at du vil fortryde det bagefter.

Uanset hvad så håber jeg du træffer det valg der vil være allerbedst for dig/jer. 

Hvad siger din mand/kæreste?

Anmeld

11. oktober 2011

JeNoVa

Jeg får fornemmelsen af, at du faktisk gerne vil beholde barnet, men du skal bare lige vænne dig til tanken, fordi tingene ikke gik, som du havde planlagt dem.

Jeg selv har pseudo-trillinger, og det er stadig hårdt, da de er små endnu. Men jeg er overbevist om, at det hårde arbejde i begyndelsen vil betale sig af senere.

Nogle gange skal man bare tage tingene, som de kommer og ikke forsøge at have kontrol over alt. 

Anmeld

11. oktober 2011

Nettemor

JonTri skriver:

Hejsa...

Kram Rikke... hmm... 5+3

Søde Rikke.

jeg tror at det for dig ville være forkert med en abort. Som du selv skriver vil det barn nok altid mangle.. Og i vil jo gerne ha det barn det kommer bare lidt for tidligt.. Ja det vil være hårdt de første mdr. Men jeg tror det vil være det værd. Vend den om. Hvis du vælger abort. Hvordan vil dig og John så ha det med det? Hvad siger han til det hele?

Ville gerne skrive lidt mere men sidder med mobilen og det bliver hurtig lidt rodet så..

Annette

Anmeld

11. oktober 2011

Nettemor

JonTri skriver:

Hejsa...

Kram Rikke... hmm... 5+3

Søde Rikke.

jeg tror at det for dig ville være forkert med en abort. Som du selv skriver vil det barn nok altid mangle.. Og i vil jo gerne ha det barn det kommer bare lidt for tidligt.. Ja det vil være hårdt de første mdr. Men jeg tror det vil være det værd. Vend den om. Hvis du vælger abort. Hvordan vil dig og John så ha det med det? Hvad siger han til det hele?

Ville gerne skrive lidt mere men sidder med mobilen og det bliver hurtig lidt rodet så..

Annette

Anmeld

11. oktober 2011

Miia90

I mine hører lyder det til du har valgt barnet. du skal bare lige vænne dig til tanken.

Anmeld

11. oktober 2011

Miia90

Miia90 skriver:

I mine hører lyder det til du har valgt barnet. du skal bare lige vænne dig til tanken.

* ører

Anmeld

11. oktober 2011

Jelles

JonTri skriver:

Hejsa...

Kram Rikke... hmm... 5+3

Hey

Min mand har et sæt pseudetvillinger fra tidl. forhold. Det er fantastisk... De leget så meget sammen, vil gerne de samme ting, og det aflaster meget, at de kan følges ad...

De bruger mest tid på hinanden herhjemme, så vi også har lidt tid til hinanden ( os voksne)...

Alt i alt synes jeg er det er skønt, der ikke er aldersforskel, så vi altid skal lave en ting med en, og en anden ting med den anden...

Og med hensyn til de ting de må og ikke må, så følges det bare så tæt op af hinanden grundet den meget minimale aldersforskel...

Og tøj, jamen fantastisk at den ene kan overtage den andens...

Kun posetivt herfra

Anmeld

11. oktober 2011

Fru Nielsen

Hejsa....

Et forsigtig tillykke med din graviditet....  Jeg håber at i tager den beslutning som er bedst for jer. Men det første jeg tænker er at du lyder meget som om du faktisk ønsker det her barn, tidspunktet er bare forkert. Når man har det sådan, så tror jeg man har valgt.... Jeg tror du ville fortryde så meget hvis du får en abort. Jeg er af den overbevisning at man aldrig vil fortryde at man fik sit barn, det er nemmere at fortryde man IKKE gjorde....

Jeg blev selv gravid med nr 3 da min nr 2 var 7 mdr. Her var det dog fuld ud planlagt, vi begyndte projekt baby da nr 2 var 4½ mdr gammel.....

Nr to er nu 18 mdr og nr 3 er 9 uger og jeg fortryder ikke et sekundt..... Endnu har de ikke voldsomt meget ud af hinanden, og dog.... For at se den kærlighed der er i Mathias øjne når han kigger på hans lillesøster, det er så fantastisk!

De første 2 uger var det ekstrem hårdt fordi amningen ikke var kørt ordenligt på plads, så jeg sad stort set med lillesøster ved babsen HELE TIDEN, så der manglede Mathias hans mor, og det gjorde han godt kunne finde på at slå eller rive hende i håret mens jeg ammede, men det fik han selvfølgelig afvide var meget forkert, og det lærte han hurtig. Nu hvor hun er 9 uger gammel vil hun ikke længere tage imod brystet så jeg har desværre været nød til at gå over til flaske, og det hjælper storbror pænt med til. Jeg sidder med lilesøster og holder flasken også sidder han på mit andet ben og holder flasken sammen med mig.....

Det der for os kan være en prøvelse er hande sitiuationerne med 3 børn....  Men det er vi simpelthen holdt op med, for det kan være et helvede! Men hvis det er det værste ved at få dem så tæt på hinanden, ja så er det jo ingen sag

Vi oplever intet negativt ved at have fået dem så tæt på hinanden, jeg syntes det er en gave......

Men forbered dig på omverdens kommentar, de kan være ekstrem hårde...... Min svigermors første kommentar var: Nå nå, jamen i ligger da ikke på den lade side!!! Og andre kommer med den her: Nå der er godt nok ikke længe i mellem, det kan da ikke være planlagt??

Men luk ørene for det, det er jeres valg......

Held og lykke med jeres beslutning.....

Knus fra Louise

Anmeld

11. oktober 2011

norenberg

som du selv skriver skal man ikke gøre sig til herre over liv og død, og i stedet for at være ked af det, så glæd dig over den lille spire, selvom det godt kan virke håbløst har selv været i situationen...fik to drenge med 8 mdrs mellem rum og har aldrig fortrudt...selvom jeg lå søvnløs af bekymring i flere måneder, i løbet af graviditeten har vi aldrig nogen sinde tænkt tanken om at få en abort, det valg ville jeg aldrig kunne leve med....og nu hvor drengene er 9 mdr og 17 mdr er det en fryd at se hvor meget de hygger sig og er bevidste om hinanden og er sikker på det får endnu mere glæde af hinanden senere hen....derimod syntes jeg mere, det kan være et problem, at få børn med for mange år i mellem, det oplever vi med drengenes storesøster, som er 4½ år ældre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.