Anonym skriver:
Fra når man ankommer med veer, eller vandet er gået og man skal til at presse, til bagefter?
&
Er det sådan der kommer "spotlight" på ens underliv? ligesom man ser i 16 and pregnant? s: altså ekstra lys dernede.
Eller er det bare normalt lys fra rummet?
Håber nogle af jer vil dele jeres erfaring
.
Jeg har aldrig været med til en fødsel så kan jo kun fortælle om hvardan det forløbte da jeg skulle have Tinke.
Jeg fik veer og ventede og ventede, og da det var afgang tog jeg afstig afsted, jeg ankom og blev med det samme henvist til en fødestue, der var en seng og en stol og et badekar (havde be't om et badekar) jeg skulle op og ligge på sengen (uden bukser
) og jordmoren kiggede (uden xtra lys) og fortalte at jeg var tre cm åben og at der ville gå lidt tid, jeg skulle bare ringe efter hende... 
en ½ time senere havde de fyldt vand i badekaret og jeg fik det som smertestillende.. jeg brugte tiden på at trippe rundt på stuen og gik ned i vandet til sidst.
efter en hel time (fra ankomst) kom en sosu og undersøgte mig, jeg var 4cm åben, jeg fik afvide at jeg skulle slappe mere af og åbne mig mere (øhh hvordan???
) ellers måtte de blive nød til at tilkalde narkoselægen og lægge den der i ryggen
2 hele timer efter ankomst lå jeg på sengen igen, var 10cm åben (uden hjælp) og der kom løbende jordmor og sosu ind til mig.
2 timer og 42 min efter ankomst, kom min pige til verden, uden spotlight eller intens stirren ind i mit underliv, blev godt nok syet men husker ikke om de brugte xtra lys til det 
Du skal ikke tænke over det, det vil du alligevel ikke gøre når det hele er i gang.
forresten så kunne jeg slet ikke nå derned de sidste mange uger så var ikke lige frem kort-håret eller noget dernede
men det tror jeg er meget normalt..
håber du får en fantastisk fødsel, som gør så lidt ondt som muligt og som giver dig lyst til at gøre det igen og igen