Hvordan forgår en fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2011

Lise

Spotlight??? Haha, naaarj - det tror jeg da ikke  Jeg erindrer ikke noget spotlight fra mine fødsler.

Som jeg har oplevet det, så kommer man ind (efter aftale) og bliver taget imod - evt. en tur i venteværelset først. Så kommer man i undersøgelsesrum, for at de kan se hvor langt i fødslen man er. Her får man klyx, og tager et bad.

Så kommer man på fødestue, og så venter man ellers på at man er fuldt udvidet. Jordemoderen er der det meste af tiden, og undersøger en gang imellem hvor langt man er. Så taler man lidt over vestillinger, smertestillende og om hvordan man har det.

Og så pludselig er man klar til at føde, og så går det løs. Så presser, presser og presser man - og om alt går vel kommer der en baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

MelikkazMoar

der var spotlight på mit underliv.. og jeg fødte også om natten.. men man ligger altså ikke mærke til det..

Anmeld

10. oktober 2011

Mor Christa

For at være helt ærlig, så tror jeg du er MONSTER ligeglad når du er i fødsel! Jeg er selv ret blufærdig lige med mit underliv, men jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvem og hvor mange der så mig mens jeg var i fødsel! Man er i en HEL anden verden, man passer bare sig selv og sine veer!
Der var ikke noget spotlight da jeg fødte.
Jeg var inde på sygehuset flere gange i løbet af aftenen/natten, de blev ved med at sende mig hjem fordi jeg ikk var åben endnu.
Da jeg så kom derind igen tidligt om morgenen med MANGE veer, var jeg allerede 9 cm åben, så kom i noget hospitalstøj - det kunne jeg ikke holde ud at have på, så jeg valgte at smide skjorten, og havde kun sokker på.
kom så i badekar, så var helt nøgen. Så tog de vandet, da det ikke var gået af sig selv.
Så begyndte mine veer at være dumme, de arbejde ikke rigtigt, så jeg kom op ad badet, og over på briksen.
Fik vedrop, og var stadig nøgen - kunne SLET ikke overskue tøj!
Så fik jeg presseveer, og vi prøvede forskellige stillinger jeg skulle ligge i - kunne ikke holde noget ud!
Så kom jeg om på siden og ligge, min kæreste holdte mit ben, en JM holdte noget andet, en anden JM skulle tage imod baby og en SP lavede noget 3. Så der var godt gang i den på stuen da jeg skulle presse - men jeg var virkelig ligeglad!!!
Lavede endda også en lille puhabadr i starten af presseveerne
Ja, så fødte jeg og fik min søn op i armene. Så blev jeg syet og fik tøj på, og så var det det ..

Anmeld

10. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

altså lige med min fødsel så var forløbet sådan her:

Kom ind og skulle have lyttet hjertelyd og tjekket vestyrke i 20 min.

Så kom vi over på fødegangen hvor en jordemoder tog imod os.

Blev lagt på den fødestue hvor jeg ville skulle være indtil fødslen var overstået.

Fik ikke ekstra lys på så vidt jeg husker... det eneste der var dernede var at jeg skulle sætte fødderne op så på sådan nogle plader der stod skråt oppe i luften... føltes faktisk behageligt at sætte fødderne derop da presseveerne kom... så sad jordemoderen dernede og holdt øje og snakkede til mig en gang imellem med hvad jeg skulle gøre...

Så kom han ud, og blev lagt op på min brystkasse og manden fik valget om han ville klippe navlesnoren over...

Så lå vi lige der i en times tid og slappede af mens jeg også lige blev syet lidt da jeg havde fået et par rifter...

Efter en times tid så tog dem ham lige og vejede ham og målte ham... hvorefter farmand fik lov at give ham noget af hospitalets tøj på...

Så fik vi igen lov at være i fred i en times tid hvor vi fik noget mad ind...

Herefter blev vi så transporteret over til barselsgangen.. dette blev vi spurgt om vi ville derover eller om vi ville hjem netop fordi fødslen bare var gået superhurtigt og uden problemer...

Lå på barselsgangen i 4 dage... og så valgte vi at vi følte os klar til at tage hjem og da vægten var fin og amningen fungerede som den skulle sagde de god for det...

ved ikke om det var noget alla det du gerne ville vide

Men vil også klart anbefale at gå til fødselsforberedelseskursus hvis det er et tilbud i din region.. det gav os nogle gode input inden fødslen...

Anmeld

10. oktober 2011

millesofie

Anonym skriver:

Fra når man ankommer med veer, eller vandet er gået og man skal til at presse, til bagefter?

&

Er det sådan der kommer "spotlight" på ens underliv? ligesom man ser i 16 and pregnant? s: altså ekstra lys dernede.

Eller er det bare normalt lys fra rummet? 

Håber nogle af jer vil dele jeres erfaring .

Jeg har aldrig været med til en fødsel så kan jo kun fortælle om hvardan det forløbte da jeg skulle have Tinke.

Jeg fik veer og ventede og ventede, og da det var afgang tog jeg afstig afsted, jeg ankom og blev med det samme henvist til en fødestue, der var en seng og en stol og et badekar (havde be't om et badekar) jeg skulle op og ligge på sengen (uden bukser ) og jordmoren kiggede (uden xtra lys) og fortalte at jeg var tre cm åben og at der ville gå lidt tid, jeg skulle bare ringe efter hende...

en ½ time senere havde de fyldt vand i badekaret og jeg fik det som smertestillende.. jeg brugte tiden på at trippe rundt på stuen og gik ned i vandet til sidst.

efter en hel time (fra ankomst) kom en sosu og undersøgte mig, jeg var 4cm åben, jeg fik afvide at jeg skulle slappe mere af og åbne mig mere (øhh hvordan???) ellers måtte de blive nød til at tilkalde narkoselægen og lægge den der i ryggen  

2 hele timer efter ankomst lå jeg på sengen igen, var 10cm åben (uden hjælp) og der kom løbende jordmor og sosu ind til mig.

2 timer og 42 min efter ankomst, kom min pige til verden, uden spotlight eller intens stirren ind i mit underliv, blev godt nok syet men husker ikke om de brugte xtra lys til det

Du skal ikke tænke over det, det vil du alligevel ikke gøre når det hele er i gang.

forresten så kunne jeg slet ikke nå derned de sidste mange uger så var ikke lige frem kort-håret eller noget dernede  men det tror jeg er meget normalt..

håber du får en fantastisk fødsel, som gør så lidt ondt som muligt og som giver dig lyst til at gøre det igen og igen

Anmeld

10. oktober 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Fra når man ankommer med veer, eller vandet er gået og man skal til at presse, til bagefter?

&

Er det sådan der kommer "spotlight" på ens underliv? ligesom man ser i 16 and pregnant? s: altså ekstra lys dernede.

Lad mig starte med at understrege, at der ikke overhovedet er noget galt i at have de tanker, det er nok meget naturligt, når man ikke har prøvet det..............men altså.........når du ligger der med veer, så er du fuldstændig ligeglad - og det er så uanset, om du er verdens mest blufærdige menneske, du ville moone det danske landshold, hvis der var garanti for, at din fødsel blev overstået NU - så glem alle de tanker, når du er midt i det, så har du kun én ting i hovedet, og så er du i øvrigt ligeglad med, hvordan du når slutmålet, bar røv i spotlight eller ej. 

Held og lykke med det.

Anmeld

10. oktober 2011

Krussedulle

Anonym skriver:

&

Det der "spotlight" bruger de som regel når man skal syes bagefter.. Jeg fødte i vand sidste gang, og der er ikke noget spot på en..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.