Juletraditioner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2011

Mamalou

MoarHvidovre skriver:

Det kan jeg også godt forstå, at I gerne vil. Har det dog selv inde på livet, da min søster har sine børn hveranden år og som hun siger; hun ville være ked af, hvis der blev holdt en juleaften før den 24. og det kan jeg godt følge hende i.

Håber I finder en eller flere gode traditioner som "erstatter" juleaften uden, at blive det samme

Det kan jeg sagtens følge hende i. Det synes jeg også ville være forkert. 

Takker 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Mamalou

Carina1977 skriver:

Vi holder det nogenlunde på samme måde. Eneste forskel er at han får alle sine gaver lige så snart han kommer hjem fra sin far om eftermiddagen 

Ellers får vi and, brunede kartofler, alm kartofler osv...altså den traditionelle julemad. og ja så danser vi altså rundt om juletræet mens vi synger julesange....naboerne må tro vi er nuts  

men jeg elsker juleaften, så det gør mig ikke noget, at vi holder en lille "snyde-jul" 

Og så slutter vi af med noget juleguf, samt pakkeleg.

Det synes Mark er totalt hygge.

De år hvor jeg har Mark hos mig juleaften, holder vi selvfølgelig ikke en ekstra jul 

Og nej det har ikke altid været sådan. Jeg tror vi startede med det, da han var omkring 5-6 år. Det var der han begyndte at udtrykke, at han følte at julen ikke var rigtig jul, når den ikke blev holdt herhjemme. Så det her var en udemærket løsning for os. Før det, var det en grædende søn jeg afleverede til hans far juleaften, fordi han bare ikke ville holde jul der. Denne her løsning gjorde, at det var ok for ham at holde jul sammen med farmand. Det gjorde jo også ondt på hans far, at drengen ikke ville holde jul med ham. så det er blevet langt mere afslappende nu. Og helt klart det bedste jeg har gjort.

Det lyder til at være den bedste løsning for jer og en super idé med pakkespil og julegodter

Selvfølgelig skal han have gaverne når han kommer hjem Den 24. dec er i forvejen den llllææænnngggsssttteee dag for ungerne, som i forvejen har ventet i evigheder på at den dag skulle komme. Jeg husker selv, at der var ekstra mange skænderier og gnidninger mellem mine søskende og jeg den dag.  

Hvor er det fedt at du ikke "firkantet" (forstå mig ret ) - men i stedet holder lige den jul din søn ønsker! Så skie være med hvad naboerne tænker

Anmeld

10. oktober 2011

Carina1977

Mamalou skriver:

Det lyder til at være den bedste løsning for jer og en super idé med pakkespil og julegodter

Selvfølgelig skal han have gaverne når han kommer hjem Den 24. dec er i forvejen den llllææænnngggsssttteee dag for ungerne, som i forvejen har ventet i evigheder på at den dag skulle komme. Jeg husker selv, at der var ekstra mange skænderier og gnidninger mellem mine søskende og jeg den dag.  

Hvor er det fedt at du ikke "firkantet" (forstå mig ret ) - men i stedet holder lige den jul din søn ønsker! Så skie være med hvad naboerne tænker

Hehe ja de kan bare tænke hvad de vil....jeg er ligeglad  

Ja d. 24. december er enorm lang for ungerne. Jeg kan huske det så tydeligt fra da jeg var barn. tiden sneglede sig afsted, og jeg hadede at opvasken lige skulle tages efter spisningen, inden jeg kunne få mine gaver hehe 

Man er utålmodig som barn, men man har jo også ventet længe på det 

Jeg ved ikke om vi fortsætter med det her. På et tidspunkt stopper det nok. De når jo somregel en alder, hvor julen måske ikke betyder lige så meget, som da man var yngre. men jeg kan fornemme når tiden er den rette. Kan også være det bare bliver en glidende overgang 

Anmeld

10. oktober 2011

Mamalou

Carina1977 skriver:

Hehe ja de kan bare tænke hvad de vil....jeg er ligeglad  

Ja d. 24. december er enorm lang for ungerne. Jeg kan huske det så tydeligt fra da jeg var barn. tiden sneglede sig afsted, og jeg hadede at opvasken lige skulle tages efter spisningen, inden jeg kunne få mine gaver hehe 

Man er utålmodig som barn, men man har jo også ventet længe på det 

Jeg ved ikke om vi fortsætter med det her. På et tidspunkt stopper det nok. De når jo somregel en alder, hvor julen måske ikke betyder lige så meget, som da man var yngre. men jeg kan fornemme når tiden er den rette. Kan også være det bare bliver en glidende overgang 

Det ved man aldrig - men hyggeligt lyder det ihvertfald

Tak for input - og god jul når I når så langt

Anmeld

10. oktober 2011

Carina1977

Mamalou skriver:

Det ved man aldrig - men hyggeligt lyder det ihvertfald

Tak for input - og god jul når I når så langt

I lige måde 

Og jeg håber i finder en tradition, der passer lige til jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.