Juletraditioner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.522 visninger
24 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

Mamalou

Godaften

Vi står i den situation, at vi i år ikke skal fejre jul med min kærestes datter. Det er første år, da de første to år holdte jul sammen og sidste år havde vi hende.

Vi vil gerne skabe nogle gode og hyggelige juletraditioner, så vi også gør noget specielt den jul, hvor hun ikke er hos os. Vi er betænkelige ved at holde en decideret juleaften, men vil alligevel gerne selv give hende gaverne fra os.

Må jeg høre jeres juletraditioner?

Kh. Louise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Mamalou

Det kan selvfølgelig også være biologiske forældre, der er i samme situation... Placerede den her, da jeg er bonusforælder... 

Anmeld

10. oktober 2011

sweet

Mamalou skriver:

Godaften

Vi står i den situation, at vi i år ikke skal fejre jul med min kærestes datter. Det er første år, da de første to år holdte jul sammen og sidste år havde vi hende.

Vi vil gerne skabe nogle gode og hyggelige juletraditioner, så vi også gør noget specielt den jul, hvor hun ikke er hos os. Vi er betænkelige ved at holde en decideret juleaften, men vil alligevel gerne selv give hende gaverne fra os.

Kh. Louise 

vi har også min kærestes datter hver anden jul, og vi gør det sådan at enten lille juleaften eller d. 22 dec får vi noget af vores familie til lidt julekage og hygge og der får hun gaver fra os af og familien, og så den 24 dec køre vi hende hjem til hendes mor så hun er der ved middagstid.. hun er lige blevet 5 år, og den måde har kørt rigtig fint..

Anmeld

10. oktober 2011

blomst84

Jeg er selv fra en skilsmisse familie og vi har altid aftalt at alle gaver bliver givet den 24. December.... Det syntes jeg egentlig er en rigtig fin tanke, da det ligesom er den store dag... Så jeg er imod flere juleaftner og mener kun der er en juleaften med gaver og det er den 24. kan sagtens forstå at i vil se hende åbne gaven og se hvor glad hun bliver, så det er selvfølgelig et dilemma... Håber i finder en god løsning

Anmeld

10. oktober 2011

Mamalou

sweet skriver:

vi har også min kærestes datter hver anden jul, og vi gør det sådan at enten lille juleaften eller d. 22 dec får vi noget af vores familie til lidt julekage og hygge og der får hun gaver fra os af og familien, og så den 24 dec køre vi hende hjem til hendes mor så hun er der ved middagstid.. hun er lige blevet 5 år, og den måde har kørt rigtig fint..

Det er noget i den stil vi har talt om, men kan være i tvivl om det bliver for meget for hende. Det kan være svært lige at finde et puslespil, der passer... Men om ikke andet så må vi prøve os frem

Anmeld

10. oktober 2011

Mamalou

blomst84 skriver:

Jeg er selv fra en skilsmisse familie og vi har altid aftalt at alle gaver bliver givet den 24. December.... Det syntes jeg egentlig er en rigtig fin tanke, da det ligesom er den store dag... Så jeg er imod flere juleaftner og mener kun der er en juleaften med gaver og det er den 24. kan sagtens forstå at i vil se hende åbne gaven og se hvor glad hun bliver, så det er selvfølgelig et dilemma... Håber i finder en god løsning

Jeg er også selv fra en skilsmissefamilie, og de juleaftner jeg kan huske har vi altid været begge steder. Altså startet et sted og sluttet et andet... Dette er ikke en løsning jeg ønsker for min kærestes datter...

Eksperterne anbefaler at man kun holder én juleaften (ihvertfald det jeg har læst omkring det)... Men jeg tænker heller ikke at det skal være en decideret juleaften, og hun skal holde jul med sin mor i udlandet, så alle gaverne vil ikke kunne transporteres dertil alligevel... Der blev holdt to juleaftner for hende sidste år med gaver, juletræ osv. og det var meget for hende...

Det er svært, men vi må se om ikke vi kan strikke en løsning sammen, der vil fungerer for bonusdatteren!

Anmeld

10. oktober 2011

Muffin_girl

Mamalou skriver:

Godaften

Kh. Louise 

Altså her i vores lille du & jeg familie.. Har vi hver vores traditioner.. Men de er nu slået sammen (nok mest efter min PLAN, da jeg ELSKER jul, og han er bar med )

1. søndag i advent pynter vi op og bager små kager 

Dagen før 1 december laver vi et kalenderlys dekoration 

juleaften skiftes vi så til at holde hos min og hans familie..

Og så dagene 22-23 december hygger vi med familie og os selv i form af at se film og bare være inden for..

1.juledag er vi sammen med hans forældre i år - normalt min mors familie.. Men i år er det hans forældres tur  

anden juledag er vi sammen med hans farmor og mormor og resten af de 6 medlemmer i hans familie

Og med hensyn til det med juleaften syntes jeg i skal holde en for jul for hende.. Det gør jeg med min stedmor Det skide hygsomt 

Anmeld

10. oktober 2011

Carina1977

Mamalou skriver:

Godaften

Kh. Louise 

Nu er jeg bopælsforælder til en dreng på 11 år, men hvert andet år, fejrer han jo jul hos sin far 

I år skal jeg heldigvis holde jul sammen med ham 

De år hvor mark er hos sin far, der holder vi altså en ekstra jul 2. juledag, hvor han kommer hjem igen. dette gør vi, fordi det betyder enormt meget for Mark. Han føler ikke han har haft en "rigtig" jul, når den bliver fejret hos sin far. Det betyder ikke at hans far ikke gør det godt nok, men ganske enkelt at de har deres faste traditioner, og det er nogen som vores søn ser som værende langt væk fra hans ønsker omkring julen. Når han holder jul sammen med sin far, foregår det omme hos hans bedsteforældre, de får ikke julemad, men bøffer eller en god steg og så citron-fromage til dessert. Der er ikke noget rigtigt juletræ, men i stedet et papjuletræ (for det drysser jo ikke på gulvet ). Der bliver ikke danset rundt om juletræet, men i stedet sidder man ned og synger 2-3 julesanger, og så åbner alle deres gaver på een gang. Derefter er der juleslik, og han må kun tage 5 stykker, og så er den aften forbi.

Herhjemme holder vi den på en helt anden måde, og måske er det fordi han netop oplever 2 forskellige slags jul, at vi oplever problematikker omkring det. Han vil jo helst holde jul sammen med mig. Hvis nu han kun oplevede en slags jul, så kunne han jo ikke se, at én jul måske virkede bedre end den anden. men det er sådan noget man render ind i, når man har delebørn, og så må man tackle det på den måde, man synes er mest hensigtsmæssigt.

Her har vi så valgt at holde en ekstra jul, de år hvor han er hos sin far. netop for at give ham den jul han så gerne vil have.

Men det er jo forskelligt, hvad man som familie ønsker. For nogen er det jo fint nok bare at give gaverne til børnene og så er det det. Det er jo helt op til en selv. Men der er jo heller ikke noget galt i at holde en lille hygge-aften, hvor man får ekstra lækkert mad, gaver og lidt guf 

undskyld det blev langt 

Anmeld

10. oktober 2011

sweet

Mamalou skriver:

Det er noget i den stil vi har talt om, men kan være i tvivl om det bliver for meget for hende. Det kan være svært lige at finde et puslespil, der passer... Men om ikke andet så må vi prøve os frem

vi har netop valgt bare at have gæster til lidt kage og kaffe så hun får gaverne der netop fordi vi mente at det nok var for meget at holde en "juleaften" for hende  

Anmeld

10. oktober 2011

Dinna88

Herhjemme åbner man sine gaver der hvor man er juleaften, hvilket er det eneste jeg synes er "fair". Jeg blev RIGTIG ked af det sidste år, da min kæreste skulle være ved os, fordi hans mor tog det som en selvfølge, at han åbnede sine gaver ved dem julemorgen.  Det gjorde han så heller ikke, fordi jeg blev ret skuffet. Synes det er en sær måde at holde jul på, og som om det hele handler om gaverne.

Jeg skal ikke være sammen med min niece i år (tuuuud) så jeg ser hende ikke åbne sine gaver, hvilket jeg bare er super ked af det over. Men pyt! 

Derudover så holder vi julefrokost med familien - vi har ikke gjort det så meget i min biologiske familie, men min anden familie(svigerne) holder en del julefrokoster, hvor jeg jo er med til dem alle - både på Sjælland og i Jylland. Det synes jeg er en super måde at fejre julen med alle på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.