Tulle28 skriver:
Tusind tak for svar:-)Inden han blev svær at lægge, sov han da også i sin egen seng? Og blev du bare ved at med at prøve at lægge ham i hans egen seng hver aften?Det er nemlig det med at tage en beslutning og holde fast - jeg er ret principfast og ikke som sådan bange for at "kampen"', men omvendt synes jeg også det er synd at tvinge hende til at sove i hendes egen seng, hvis hun blot er inde i en periode med øget behov for tryghed. Har også overvejet om det er tremmesengen hun ikke længere kan lide og har tænkt om vi måske skulle prøve at lave hendes seng om til juniorseng, men ved ikke om hun er lidt for lille...
ja han har altid sovet i sin seng (on-and-off i forhold til sine udviklingsperioder)
Som du selv skriver så synes jeg man skal imødekomme børnene når det drejer sig om et øget behov for tryghed. Det er dog altid den sværeste balance om hvornår det bare er blevet lidt for hyggeligt og hvornår det er behov. Det har jeg desværre ikke svaret på, man må føle sig frem.
Jeg lagde ham i sengen, og satte en stol ved siden af, så sang jeg og nussede hvis jeg fik lov (nogen gange blev han bare dobbelt så sur) og bad ham lægge sig hver gang han rejste sig. Og tro mig, det tager laaaang tid og man kan blive bims i hovedet, men det jeg synes var rart, var a han ikke følte sig svigtet eller alene, hna var bare sur over ikke at være helt oppe i mine arme.
Så gik jeg ind hver gang han græd i løbet a natten (og takkede mig selv for jeg havde fri næste dag og kunne sove) og sad igen og nussese og sang til han sov igen.
Jeg synes personligt a når du bestemmer dig for a hun skal over i sin ejen seng, så skal hun 'ikke' op igen. Trøst hende nede i sengen, så hun ved du er ved siden af, men at det er i sengen hun skal sove trygt.
Det med a tage siden a tremmesengen ville jeg ikke gøre, du ender bare med et barn der render ud af den hele tiden. Sid ved siden af, og vis du er der, men a hun skal soe nu, i sin seng.
ps. jeg brugte i perioder hørepropper fordi han skreg så højt.
de kan virkelig vise a de er gale og bare IKKE gider ligge alene.