Scanning og svangreklinkken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

TbCp

Vi var til scanning i dag og lillebror har det rigtig godt og vokser som han skal.
Men fordi jeg har født for tidligt sidst ville de så gerne scanne min livmoderhals. Mens de scannede fik jeg en plukve og min livmoder hals gik fra at være 47mm til at være 32mm og åbnede sig lidt... 

De sagde jeg skulle snakke med en læge om det, da de ikke ville fortælle noget om risko osv.

Så ind til en læge som også mente at det var ret meget den forkortede sig pga. en plukve. Derfor ville hun gerne have mig på svangreklinikken for at få en sprøjte lungemodner, så derop med mig... og jeg skal så have en mere i morgen.

Var så her til middag hos min egen læge som sagde jeg skulle snakke med dem i morgen ang. sygemelding, men at hvis de ikke sagde noget ville hun lade tvivlen komme mig til gode og give mig en sygemelding.. og det har jeg det også bedst med... er nødt til at passe på ham den lille og på mig selv.

Men synes godt nok bare det er rigtig træls og bliver da også skide nervøs 

Jeg får da godt nok en del plukveer hver dag, men slet ikke så slemt som sidste graviditet, så havde helt ærligt ikke tænkt at der kunne være noget.

Nå men Liva synes det var rigtig spændende at være med og kiggede nysgerrigt på alt der skete... men lidt synd at det så endte med at blive lang tid vi skulle være derude... men hende og Carsten gik en tur og sådan lidt, for at få tiden til at gå 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Nettemor

det lyder som om det er godt de er obs på det..

så kan du bedre slappe af og som du selv siger hvis de tilbyder en sygemelding så tag imod det. selv om det kan blive lidt kedeligt i længden så er det jo vigtigere at passe på bettemanden..

for at alt går som det skal og du føder lige præcis til tiden

Anmeld

10. oktober 2011

modesty

Du kan trøste dig selv med at 47 mm er en MEEEGET lang livmoderhals. Så det er i det mindste godt at du har noget at give af.

Anmeld

10. oktober 2011

Nessie

Øv, sikke da en besked at få
Men det er da godt at de har så godt øje med dig, så du forhåbentlig kan beholde lillemanden derinde tiden ud.

Hvis det er en sygemelding der skal til, så er det jo sådan det skal være, det vil Liva sikkert også synes er hyggeligt, at have mor hjemme noget mere

Anmeld

10. oktober 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg vil så berolige dig lidt,du har en meget flot livmoderhals,faktisk er en normalt livmoderhals når en kvinde ikke er gravid et sted mellem 40-60 mm,og at den bliver 32mm under en plukve er helt normalt,og ok.

En normal livmoderhals i uge 24 er et sted mellem 35-40 mm.

Så din er et pragteksempel.

Anmeld

10. oktober 2011

TbCp

mea skriver:

Jeg vil så berolige dig lidt,du har en meget flot livmoderhals,faktisk er en normalt livmoderhals når en kvinde ikke er gravid et sted mellem 40-60 mm,og at den bliver 32mm under en plukve er helt normalt,og ok.

En normal livmoderhals i uge 24 er et sted mellem 35-40 mm.

Så din er et pragteksempel.

Jeg bliver dog stadig noget urolig når lægen bliver urolig OG når jeg skal have lungemodner

Anmeld

10. oktober 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Kan jeg godt forstå,men de har nu overreageret en hel del,hvad jo ikke er hensigtsmæssigt,men håber da du er blevet beroliget en smule.

Jeg ved hvordan du har det,for jeg har i begge mine graviditeter haft kritisk for kort cervix,så kender alle tanker og følelser.

Anmeld

10. oktober 2011

TbCp

nettemor skriver:

det lyder som om det er godt de er obs på det..

så kan du bedre slappe af og som du selv siger hvis de tilbyder en sygemelding så tag imod det. selv om det kan blive lidt kedeligt i længden så er det jo vigtigere at passe på bettemanden..

for at alt går som det skal og du føder lige præcis til tiden

Jeg skal i hvertfald ikke risikere noget som helst. Fødte for tidligt sidst og vi har ikke de bedste graviditetshistorier i vores familie, så synes ikke der er grund til at tage chancer

Anmeld

10. oktober 2011

TbCp

modesty skriver:

Du kan trøste dig selv med at 47 mm er en MEEEGET lang livmoderhals. Så det er i det mindste godt at du har noget at give af.

Ja det sagde de også var fint, men at det blev så afkortet samt åbnede sig lidt under plukveerne ville de tage alvorligt også da jeg har født for tidligt før.

Anmeld

10. oktober 2011

TbCp

Nessie skriver:

Øv, sikke da en besked at få
Men det er da godt at de har så godt øje med dig, så du forhåbentlig kan beholde lillemanden derinde tiden ud.

Hvis det er en sygemelding der skal til, så er det jo sådan det skal være, det vil Liva sikkert også synes er hyggeligt, at have mor hjemme noget mere

Ja jeg vil ingen chancer tage!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.