terminsscaning. rykket 3 uger tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.423 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

Anonym trådstarter

hej piger

starter lige med begyndelsen.

Fik min menstuation D. 12 august, den varede omkring 10 dage, og så fik jeg den igen d. 25 august.

Min menstruation har ellers aldrig været uregelmæssig. snakkede med lægen, og hun spurgte om jeg måske kunne være gravid, men det troede jeg ikke, så det blev ikke tjekket. hun troede bare der var gået kludder i den.

Testede også selv et par gange med nogle dages mellemrum, og de var negativ.

D. 25 september om aftenen havde jeg lyst til at tage endnu en test, bare for sjov. Den blev bragende positiv efter et minuts tid.

tog endnu en D. 26 september, om morgenen, og den var ligeså positiv.

fik det bekræftet hos lægen med urinprøve D. 28 september.

var til lægen d. 30 september, og hun beregnede terminen fra d. 12 august. og så sendte hun en henvisning til terminsscanning for at være på den sikre side.

Så skulle i dag være 8+3, men har i dag været til terminsscanning, og hun satte mig tilbage til uge 5+0, fordi den var så lille så når hun målte den, fik hun ikke engang ugeantal.

kan bare ikke få det til at passe nogle steder hen, for så skulle jeg have testet positiv 2+6 ?? ... så nu er jeg egentlig lidt bekymret for, om den er lille fordi der er noget galt med den... ?

så ville høre om der var nogle af jer, som havde prøvet noget alla det samme?

undskyld det blev lidt langt.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Nettemor

altså som jeg læser det så målte de den graviditet udfra mens d 12 august?
men hvis det er rykket3 uger så må det vel være den fra d 25 august der tæller.. og så er det vel ikke 2+6? hvornår er du blevet scannet?

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

det var min læge der udregnede termin fra mens d. 12 august.

og har lige været til terminsscanning i dag, hvor hun satte mig til at være 5+0, så hvis det passer, at jeg er 5+0 i dag, så har jeg testet positiv 2+6

Anmeld

10. oktober 2011

Københavnermor

Anonym skriver:

hej piger

starter lige med begyndelsen.

Fik min menstuation D. 12 august, den varede omkring 10 dage, og så fik jeg den igen d. 25 august.

Min menstruation har ellers aldrig været uregelmæssig. snakkede med lægen, og hun spurgte om jeg måske kunne være gravid, men det troede jeg ikke, så det blev ikke tjekket. hun troede bare der var gået kludder i den.

Testede også selv et par gange med nogle dages mellemrum, og de var negativ.

D. 25 september om aftenen havde jeg lyst til at tage endnu en test, bare for sjov. Den blev bragende positiv efter et minuts tid.

tog endnu en D. 26 september, om morgenen, og den var ligeså positiv.

fik det bekræftet hos lægen med urinprøve D. 28 september.

var til lægen d. 30 september, og hun beregnede terminen fra d. 12 august. og så sendte hun en henvisning til terminsscanning for at være på den sikre side.

Så skulle i dag være 8+3, men har i dag været til terminsscanning, og hun satte mig tilbage til uge 5+0, fordi den var så lille så når hun målte den, fik hun ikke engang ugeantal.

kan bare ikke få det til at passe nogle steder hen, for så skulle jeg have testet positiv 2+6 ?? ... så nu er jeg egentlig lidt bekymret for, om den er lille fordi der er noget galt med den... ?

så ville høre om der var nogle af jer, som havde prøvet noget alla det samme?

undskyld det blev lidt langt.....

Hvis du er 5+0 idag, så er den anslåede befrugtningsdato d. 19/9-2011, og så har du testet 6 dage efter der. Så i princippet kan det sagtens lade sig gøre at få positiv test der, det er bare ikke alle der allerede har produceret nok Hcg til at det kan måles på det tidspunkt. 

Anmeld

10. oktober 2011

Nettemor

Anonym skriver:

det var min læge der udregnede termin fra mens d. 12 august.

og har lige været til terminsscanning i dag, hvor hun satte mig til at være 5+0, så hvis det passer, at jeg er 5+0 i dag, så har jeg testet positiv 2+6

ja men hvis man tager udfra den sidste mens så skulle du være 4+? da du testede. og det er meget normalt at få rykket lidt på terminen til scanningerne. betyder ikke nødvendigvis der er noget galt. kan være du bliver rykket den anden vej til næste scanning,.

da jeg blev gravid arbejdede jeg på nordsøen. og var kun hjemme 1 uge. og vi havde kun ubeskyttet sex én gang! og når jeg regnede min termin ud efter det fik jeg datoen 11 marst '10. da vi var til nf fik jeg datoen 4 marts '10. det var dejligt så skulle jeg jo ikke gå så længe men i mit hoved kunne det rent logisk ikke lade sig gøre. var jo slet ikke hjemme den uge han så skulle være blevet undfanget.. (og havde ikke fjollet rundt med borebisserne )

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

MedRogn skriver:

Hvis du er 5+0 idag, så er den anslåede befrugtningsdato d. 19/9-2011, og så har du testet 6 dage efter der. Så i princippet kan det sagtens lade sig gøre at få positiv test der, det er bare ikke alle der allerede har produceret nok Hcg til at det kan måles på det tidspunkt. 

Ja okay, det kan jeg godt se. synes bare det virker så tidligt. ved min sidste graviditet kunne jeg kun teste positiv næsten en uge over tid

Anmeld

10. oktober 2011

Københavnermor

Anonym skriver:

Ja okay, det kan jeg godt se. synes bare det virker så tidligt. ved min sidste graviditet kunne jeg kun teste positiv næsten en uge over tid

Alle graviditeter er jo forskellige. 

Jeg tror et tillykke forresten er på sin plads!! Så STORT tillykke herfra! 

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

ja men hvis man tager udfra den sidste mens så skulle du være 4+? da du testede. og det er meget normalt at få rykket lidt på terminen til scanningerne. betyder ikke nødvendigvis der er noget galt. kan være du bliver rykket den anden vej til næste scanning,.

da jeg blev gravid arbejdede jeg på nordsøen. og var kun hjemme 1 uge. og vi havde kun ubeskyttet sex én gang! og når jeg regnede min termin ud efter det fik jeg datoen 11 marst '10. da vi var til nf fik jeg datoen 4 marts '10. det var dejligt så skulle jeg jo ikke gå så længe men i mit hoved kunne det rent logisk ikke lade sig gøre. var jo slet ikke hjemme den uge han så skulle være blevet undfanget.. (og havde ikke fjollet rundt med borebisserne )

hehe nej okay

vi har bare også kun haft ubeskyttet sex en enkelt gang, før jeg blev gravid.. d. 24 august.. også lidt derfor jeg synes det er mærkeligt, men ja,

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

MedRogn skriver:

Alle graviditeter er jo forskellige. 

Jeg tror et tillykke forresten er på sin plads!! Så STORT tillykke herfra! 

ja det er jo rigtigt

Tusind tak

Anmeld

10. oktober 2011

Nettemor

Anonym skriver:

hehe nej okay

vi har bare også kun haft ubeskyttet sex en enkelt gang, før jeg blev gravid.. d. 24 august.. også lidt derfor jeg synes det er mærkeligt, men ja,

ja men der er jo ingen beskyttelse der er 100 % sikker.. også det jeg tænker der skete dengang.. men syns bare det er vildt når jeg slet ikke var hjemme i det tidsrum. (men har heldigvis en mand der kender mig og stoler på mig )

men stort tillykke med spiren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.