Ubevidst vågen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

Babyja

Hej Tøser

Jeg er ved at være meget frusteret. Min datter på 7 mdr. har de sidste nætter skreget og grædt men uden at være vågen, hun frastøder mig hvis jeg tager hende op og virker meget urolig.  Det er ikke muligt at trøste hende og nogle "anfald" varer helt op til 10 min, og jeg kan bare ikke gøre noget som helst for hende.

Om morgenen er hun den dejlige pige som hun plejer at være og virker ikke mærket af nattens tomult.

Er der nogen af jer der kender til det og hvis hvad har I at råd???

Med venlig hilsen

Den frusteret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Janni.

Babyja skriver:

Hej Tøser

Jeg er ved at være meget frusteret. Min datter på 7 mdr. har de sidste nætter skreget og grædt men uden at være vågen, hun frastøder mig hvis jeg tager hende op og virker meget urolig.  Det er ikke muligt at trøste hende og nogle "anfald" varer helt op til 10 min, og jeg kan bare ikke gøre noget som helst for hende.

Om morgenen er hun den dejlige pige som hun plejer at være og virker ikke mærket af nattens tomult.

Med venlig hilsen

Den frusteret mor

Der var en tråd om noget lignende den anden dag. Ser lige om jeg kan finde den. Den kunne måske hjælpe dig. 

Anmeld

10. oktober 2011

Janni.

https://www.baby.dk/debat/137979pi1/boern-01-aar/night-terror.aspx

Det er denne tråd, umiddelbart vil jeg tro din datter også lider af dette ud fra din beskrivelse men jeg er ikke sikker. Silas lider nemlig ikke af det. 

Håber i snart finder ro til at sove. 

Anmeld

10. oktober 2011

Hvem?

Babyja skriver:

Hej Tøser

Med venlig hilsen

Den frusteret mor

Er hun ikke "bare" midt i et tigerspring??

Min yngste "vågner" også utrolig mange gange on natten, hvor jeg ikke kan komme i kontakt med ham og han er ligesom din, den dejligeste/gladeste bebs næste morgen, her kommer det i perioder og passer nogenlunde (+/- en måned) med de såkaldte tigerspring.

Eller er hun ved at finde ud af at kravle/komme fremad - det er også en stor omvæltning for dem.

Her hjælper det liiiiidt hvis jeg står og nusser ham på kinden, mens han er i skrigeperioden om natten, det trækker rænder ud, men min overbevisning er at de hvert fald skal vide du er der, indtil de trygt er faldet i søvn igen.

Anmeld

10. oktober 2011

Clisolka

Hej Tøser

Med venlig hilsen

Den frusteret mor

Sådan en periode havde vi også herhjemme med Isabella, da hun var omkring 8 mrd (nu er hun 11 mrd) 

Hun var glad og frisk om dagen, men om natten vågnede hun et par gange skrigende. Det gik over efter et stykke tid, så jeg tror det er en fase de skal igennem (vi var nogle stykker herinde med det på samme tidspunkt) 

Anmeld

10. oktober 2011

Babyja

Tak for linket og jeres kommentarer

Anmeld

10. oktober 2011

LoneO

Hej,

det lyder som om hun "bliver hængende" - sover ikke rigtigt, men er heller ikke rigtig vågen.

Mit tip: giv hende en slurk te eller vand - hvis du kan få hende til at drikke/synke bare en enkelt lille tår, vil hun vågne rigtigt - og så vil du kunne berolige hende. Det hjalp i hvert fald min pige ;o)

kærlig hilsen

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.