Siger du "Vi" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

MorDk

• Vi kravler (Gør du også lillemor?)

• Vi har ikke sovet så godt i nat

• Vi har kastet op i nat (jer begge 2?)

• Vi er lidt sure idag (det lyder kedeligt at I alle er sure...eller er det kun dit barns humør der ikke liiige er det bedste?)

Kan I kende jer selv? Min kæreste bruger ordet "Vi" om vores dreng hele tiden. (Lyder helt kongeligt) HAHA... Men hvordan kan det være? Jeg bruger det virkelig meget sjældent!

Jeg har lagt mærke til at rigtig mange gør det! Sys det er lidt sjovt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Mira0911

Hmm.. Når jeg lige tænker over det, så bruger jeg "vi" f.eks hvis vi ikke har sovet ret meget om natten... 

Anmeld

10. oktober 2011

Camulla

MorDk skriver:

• Vi er lidt sure idag (det lyder kedeligt at I alle er sure...eller er det kun dit barns humør der ikke liiige er det bedste?)

Kan I kende jer selv? Min kæreste bruger ordet "Vi" om vores dreng hele tiden. (Lyder helt kongeligt) HAHA... Men hvordan kan det være? Jeg bruger det virkelig meget sjældent!

Nej, det gør jeg ikke  

Men min mand siger ofte, nu skal vi i seng, nu skal vi have tøj på... Nej, det skal Micas, du skal ikke!

Så forstår dig godt... Det er lidt skørt og nedværdigende på en måde, hvis man kan sige det sådan? Kan ikke lige finde det rette ord  

Anmeld

10. oktober 2011

L.J.L

MorDk skriver:

NEJ! Og det samme med da jeg var gravid, der var det MIG der var gravid og ikke "Vi er gravide"

Herhjemme er det Lauritz der leger med legetøjet og tisser på potten

Anmeld

10. oktober 2011

SjeBets

nope ... eller jow måske da de var spæde og jeg gjorde det samme som dem, altså sov de , sov jeg , var de vågne om natten var jeg vågen om natte. Men nu er de så store de er individer, og der er det han/hun eller pågældene navn 

Anmeld

10. oktober 2011

henh01

Nej det gør jeg ikke..

Jo vi har ikke sovet så godt i nat - for det er jo reelt en realitet hvis Noam har været meget vågen og sovet dårligt så har jeg jo også været meget vågent og sovet dårligt.

Jeg bruger heller ikke vi er gravide eller vi har født. Nej jeg er gravid og jeg har født..

Omtaler heller ikke mig selv som mor.. Det er malplaceret i min verden.. Jo til Noam fordi han er så lille, kan jeg godt soge: kom hen til mor, eller mor er lige her, eller kuk kuk hvor er mor osv. Men har bidt mærke i at mange i min datters skole omtaler sig selv som mor - hvor børnene er 6 år og opefter - det er meget mærkeligt synes jeg.

Anmeld

10. oktober 2011

henh01

L.J.L skriver:

NEJ! Og det samme med da jeg var gravid, der var det MIG der var gravid og ikke "Vi er gravide"

Herhjemme er det Lauritz der leger med legetøjet og tisser på potten

tror også jeg ville grine lidt hvis nogen sagde: Vi har tisset på potten i dag" hahahahaha

Anmeld

10. oktober 2011

Malonde1985

Ha ha :-) ja jeg må nok tilstå at mit barn og jeg er VI :-)))) skægt har jeg egentlig aldrig tænk over ;-/

Anmeld

10. oktober 2011

Toshiba

MorDk skriver:

her er det kun vi - hvis det er os begge/alle

jeg ser alle som selvstændige individer...

- derfor bliver du ikke til vi

eller jeg til vi

Anmeld

10. oktober 2011

MorDk

Nej, det gør jeg ikke  

Men min mand siger ofte, nu skal vi i seng, nu skal vi have tøj på... Nej, det skal Micas, du skal ikke!

Så forstår dig godt... Det er lidt skørt og nedværdigende på en måde, hvis man kan sige det sådan? Kan ikke lige finde det rette ord  

Jeg vil ikke sige det er nedværdigende... Men jeg synes at man får det til at lyde som om barnet ikke er et selvstændigt individ. Min kæreste siger det i go' mening men han lægger slet ikke mærke til han siger det. Men det lyder bare lidt tosset. Tænker at det måske kan forvirre barnet lidt ift. sproget? Men har endnu ikke støt på nogen børn der taler dårligere af den grund hihi... Det er ihvertfald ikke bevist *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.