Der er noget jeg undre mig over...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2011

SussieThyssen

Krussedulle skriver:

puha.. Nej tak.. Jeg syntes 4 kg var rigeligt

Det synes jeg nu også..men har aldrig prøvet at få en i den størrelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

(august)

Hej

Det jerntilskud man tager har intet med vægten på fosteret at gøre. Moderen skal tage jern hvis hendes blodprocent ikke er høj nok.

Jeg har ved min første graviditet taget jern fra 8. uge (lægeordineret), da jeg har meget lav blodprocent og da det er under et år siden jeg fødste den lille prinsesse og gravid igen startede jeg allerede i 6. uge (igen lægeordineret) og igen pga. for lav blodprocent. Jeg fødte den første 40+6 og hun var 54cm og 3820g, så det kan jo ikke siges at være så slemt når man tager længden i betragtning.

Håber det hjælper

Anmeld

10. oktober 2011

Camulla

SussieThyssen skriver:

Ja jeg forstår godt din tanke..men..det handler kun om gener

Ofte vil man opdage at de har det med at blive større og større for hver graviditet, men dog ikke hos alle.
Mine 3 er vokset med ca 500 g pr graviditet, og min datters trolde ville også være blevet større end nr 1, hvis de ikke var blevet snuppet før tid..såe.

Men nej..jernet hjælper kun mor og har ingen indflydelse på barnet, som tager hvad det skal bruge fra mor..jern eller ej.

Åhh gud, så skal jeg da have mig en ordentlig basse i starten af det nye år... Micas vejede 4210... Men kan nu godt lide de har lidt sul på kroppen  

Anmeld

10. oktober 2011

Camulla

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved det faktisk ikke..

Men jeg har f.eks. ikke spist nogle tilskud under min graviditet - og min baby har taget fint på.. Hun er faktisk højt i kurven

Men er heller ikke helt sikker på at jeg ved hvad du mener

Jeg er så dårlig til at huske at tage mine tilskud, så er faktisk lidt glad for at læse, at du ikke tager nogle... Har bare så dårlig samvittighed   Men det skal jeg måske ikk...?  

Anmeld

10. oktober 2011

lilledittemor

Camulla skriver:

Jeg er så dårlig til at huske at tage mine tilskud, så er faktisk lidt glad for at læse, at du ikke tager nogle... Har bare så dårlig samvittighed   Men det skal jeg måske ikk...?  

Jeg startede med at tage Folinsyre - det faldt hurtigt fra, for jeg kan slet ikke få pillerne ned til sidst.. Bliver dårlig bare ved tanken.

Sådan blev det også med GraviJern eller hvad de hedder.. OG min mave blev total fucked op Så jeg snakkede med min mor om det - hun er sygeplejerske, hun sagde at det måtte jeg selv bestemme om jeg ville tage eller ej. Så jeg valgte ikke at gøre det fordi min mave slet ikke kunne finde ud af det.

Jeg kan da godt få lidt dårlig samvittighed - men det er overfor mig selv.. for min datter tager hvad hun skal bruge

Jeg synes bestemt ikke at du skal have dårlig samvittighed. Jeg valgte bare at stoppe helt - i stedet for at tænke "åh nej, nu igen" hver eneste aften... for kæresten huskede mig jo også på det, så det blev næsten en "kamp"..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.