Der er noget jeg undre mig over...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

Krussedulle

.. Og måske er der nogle kloge piger herinde som ved det . Har tænkt på, om det jerntilskud man tager, har det nogen indflydelse på babys vægt? jeg mener, man tager det jo for moderkagens funktion, bla. nogen som ved det? Hvis der da overhovedet er nogen som forstår mit spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

lilledittemor

Krussedulle skriver:

.. Og måske er der nogle kloge piger herinde som ved det . Har tænkt på, om det jerntilskud man tager, har det nogen indflydelse på babys vægt? jeg mener, man tager det jo for moderkagens funktion, bla. nogen som ved det? Hvis der da overhovedet er nogen som forstår mit spørgsmål

Jeg ved det faktisk ikke..

Men jeg har f.eks. ikke spist nogle tilskud under min graviditet - og min baby har taget fint på.. Hun er faktisk højt i kurven

Men er heller ikke helt sikker på at jeg ved hvad du mener

Anmeld

9. oktober 2011

maria87

jeg tror ikke at jerntilskud påvirker babyernes vægt på nogen måder... 

men ved det ikke med 100% sikkerhed. 

Anmeld

9. oktober 2011

SussieThyssen

Krussedulle skriver:

Ja selvfølgelig forstår jeg dit spørgsmål, men nej det er der ingen videnskabelige beviser på.

Hvorfor tror/mener eller tænker du på det??

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2011

Krussedulle

SussieThyssen skriver:

Ja selvfølgelig forstår jeg dit spørgsmål, men nej det er der ingen videnskabelige beviser på.

Hvorfor tror/mener eller tænker du på det??

Kærligst
Sussie

Okay jeg undrede mig, fordi da jeg var gravid med min søn i '07, skulle man tage jern fra 20. Uge.. Men i 2010 skulle man fra 10. Uge.. Min store dreng kom ud 37+4 og vejede knap 3500 g. Den mindste kom ud 41+4 og vejede 4000 g. og så tænkte jeg at det måske var fordi man har skulle tage jern i længere tid? en skør tanke måske.. Men er først startet på jern i 19 uge i den her graviditet, så tænkte at det kunne være jeg fødte en bebs der er mindre end sidst . .... Men kan godt se, at når det bliver skrevet ned, lyder det ret mærkeligt

Anmeld

10. oktober 2011

Krussedulle

tak for svarene piger

Anmeld

10. oktober 2011

SussieThyssen

Krussedulle skriver:

Okay jeg undrede mig, fordi da jeg var gravid med min søn i '07, skulle man tage jern fra 20. Uge.. Men i 2010 skulle man fra 10. Uge.. Min store dreng kom ud 37+4 og vejede knap 3500 g. Den mindste kom ud 41+4 og vejede 4000 g. og så tænkte jeg at det måske var fordi man har skulle tage jern i længere tid? en skør tanke måske.. Men er først startet på jern i 19 uge i den her graviditet, så tænkte at det kunne være jeg fødte en bebs der er mindre end sidst . .... Men kan godt se, at når det bliver skrevet ned, lyder det ret mærkeligt

Ja jeg forstår godt din tanke..men..det handler kun om gener

Ofte vil man opdage at de har det med at blive større og større for hver graviditet, men dog ikke hos alle.
Mine 3 er vokset med ca 500 g pr graviditet, og min datters trolde ville også være blevet større end nr 1, hvis de ikke var blevet snuppet før tid..såe.

Men nej..jernet hjælper kun mor og har ingen indflydelse på barnet, som tager hvad det skal bruge fra mor..jern eller ej.

Anmeld

10. oktober 2011

Krussedulle

SussieThyssen skriver:

Ja jeg forstår godt din tanke..men..det handler kun om gener

Ofte vil man opdage at de har det med at blive større og større for hver graviditet, men dog ikke hos alle.
Mine 3 er vokset med ca 500 g pr graviditet, og min datters trolde ville også være blevet større end nr 1, hvis de ikke var blevet snuppet før tid..såe.

Men nej..jernet hjælper kun mor og har ingen indflydelse på barnet, som tager hvad det skal bruge fra mor..jern eller ej.

Der kan man bare se håber da virkelig ikke at jeg skal igennem en fødsel med en 4600 g baby

Anmeld

10. oktober 2011

SussieThyssen

Krussedulle skriver:

Der kan man bare se håber da virkelig ikke at jeg skal igennem en fødsel med en 4600 g baby

Vent du bare til de vejer 5 kg

Hehe!

Anmeld

10. oktober 2011

Krussedulle

SussieThyssen skriver:

Vent du bare til de vejer 5 kg

Hehe!

puha.. Nej tak.. Jeg syntes 4 kg var rigeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.