Baby under vand ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.719 visninger
19 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

Laura.

Hej piger..

Nu har jeg et par gange set billeder af børn der bliver fotograferet under vand og jeg har undret mig hver gang.. jeg fortår ikke at man gør det. Jeg ville ikke selv turde det ihvertfald.. Altså jeg tænker, får baby ikke vand i mund og næse og kan gå i chok osv ?

Forklar mig det gerne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

SjeBets

9. oktober 2011

MLT

Jeg tør ikke selv gøre det, men det er vidst noget med, at babyer automatisk holder vejret, når de kommer under vand ..

Anmeld

9. oktober 2011

K&S

Dk Lady skriver:

Hej piger..

Nu har jeg et par gange set billeder af børn der bliver fotograferet under vand og jeg har undret mig hver gang.. jeg fortår ikke at man gør det. Jeg ville ikke selv turde det ihvertfald.. Altså jeg tænker, får baby ikke vand i mund og næse og kan gå i chok osv ?

Forklar mig det gerne..

Alle børn er født med en dykkerefleks. Tæt ved stemmebåndet sidder nogle kemiske receptorer. Mærker disse receptorer en væske, som er fremmed for kroppen, sørger de for, at luftrøret lukker helt tæt, og at barnet ikke trækker vejret under vandet. Refleksen får også barnets hjerte til at slå langsommere. Den styres af hjernestammen og er aktiv, indtil barnet er cirka et halvt år. Derefter overtager storhjernen styringen, så barnet bevidst kan lukke af, hvis det sluger vand. Det er fuldt forsvarligt at lade et barn dykke, men barnet skal naturligvis være tryg ved vandet.

Taget fra illustreret Videnskab.dk

Anmeld

9. oktober 2011

Den lykkelige

Har faktisk godt tænkt det samme.. kunne aldrig finde på det.. Må da være rigtig ubehageligt for baby og tænkt hvis vi selv blev hevet ned under vandet og ikke vidste/kunne forstå hvad der foregik.. ja kan ikke være særlig rart..

Anmeld

9. oktober 2011

FogL

Dk Lady skriver:

Hej piger..

Forklar mig det gerne..

Hehe.. Jeg tænkte det samme.

Var ved poolen for en uges tid siden med min mor, hvor der er nogle der har deres ikke ret gamle baby med - også under vandet. Kiggede forarget til, og spurgte min mor om man kunne gøre sådan noget? Og dertil sagde hun Ork ja, nyfødte kan skam svømme.

De må have en refleks, for hun græd ikke, hun grinte og blev ved. 

Anmeld

9. oktober 2011

MLT

SjeBets skriver:

det her fortæller det vist meget godt 

http://illvid.dk/spoerg-os/hvordan-holder-babyer-vejret-under-vand

Anmeld

9. oktober 2011

Laura.

SjeBets skriver:

det her fortæller det vist meget godt 

http://illvid.dk/spoerg-os/hvordan-holder-babyer-vejret-under-vand

Jamen dog.. så blev man dét klogere..

Anmeld

9. oktober 2011

Den lykkelige

K&S skriver:

Alle børn er født med en dykkerefleks. Tæt ved stemmebåndet sidder nogle kemiske receptorer. Mærker disse receptorer en væske, som er fremmed for kroppen, sørger de for, at luftrøret lukker helt tæt, og at barnet ikke trækker vejret under vandet. Refleksen får også barnets hjerte til at slå langsommere. Den styres af hjernestammen og er aktiv, indtil barnet er cirka et halvt år. Derefter overtager storhjernen styringen, så barnet bevidst kan lukke af, hvis det sluger vand. Det er fuldt forsvarligt at lade et barn dykke, men barnet skal naturligvis være tryg ved vandet.

Taget fra illustreret Videnskab.dk

Ej hvor vildt!! Vidste jeg ikke

Anmeld

9. oktober 2011

Maja_4000

Caroline elsker at "dykke" når vi er til babysvømning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.