Smitter halsbetændelse, når man får penicillin for det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.716 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. oktober 2011

K&S

Jeg har fået halsbetændelse  og er begyndt på penicillin i går morges efter at have været hos lægen, men men men...

SMITTER halsbetændelse, når man får penicillin for det?

Jeg har prøvet at google, men der står ikke rigtig noget om, hvorvidt det smitter eller ej ved penicillinbehandling

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

Nettemor

Tror slet ikke det smitter

Anmeld

8. oktober 2011

K&S

nettemor skriver:

Jeg tror det heller ikke, men der holdes mødregruppe i morgen og det er ikke tit, vi ser hinanden efter barslen er slut - men jeg vil jo absolut ikke komme og risikere at smitte alle, store som små

Anmeld

8. oktober 2011

L.J.L

K&S skriver:

Jeg har fået halsbetændelse  og er begyndt på penicillin i går morges efter at have været hos lægen, men men men...

SMITTER halsbetændelse, når man får penicillin for det?

Jeg har prøvet at google, men der står ikke rigtig noget om, hvorvidt det smitter eller ej ved penicillinbehandling

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Hvis det er børn og de er på penicilin kur ved halsbetændelse må de komme i institution på anden dagen for behandlingen, så mon ikke også det gælder voksne?

Anmeld

8. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Halsbetændelse SMITTER i op til 48 timer efter, at man har fået pencillin.

Sidste år led vi alle 4 herhjemme af det hele tiden og var rigtig meget på pencillin. Vi måtte ikke gå på arbejde eller børnene komme i institution før efter 48 timer i følge vores læge.

Husk, at skolde jeres tandbøster efter hver gang i har børstet tænder - det er en stor smittekilde.

Rigtig god bedring

Anmeld

8. oktober 2011

K&S

L.J.L skriver:

Hvis det er børn og de er på penicilin kur ved halsbetændelse må de komme i institution på anden dagen for behandlingen, så mon ikke også det gælder voksne?

Tusind tak for svar  og ja, det må da også gælde for voksne!

Anmeld

8. oktober 2011

MoarHvidovre

nettemor skriver:

Det smitter op til 48 timer efter man er startet på pencillin

Anmeld

8. oktober 2011

K&S

MoarHvidovre skriver:

Halsbetændelse SMITTER i op til 48 timer efter, at man har fået pencillin.

Sidste år led vi alle 4 herhjemme af det hele tiden og var rigtig meget på pencillin. Vi måtte ikke gå på arbejde eller børnene komme i institution før efter 48 timer i følge vores læge.

Husk, at skolde jeres tandbøster efter hver gang i har børstet tænder - det er en stor smittekilde.

Rigtig god bedring

Thanks  jeg har ikke været syg i snart 1½ år og bang, så ramte det mig lige fra den ene dag til den anden

Håber ikke jeg får smittet familien herhjemme, for det er da en forfærdelig smerte i halsen 

Anmeld

8. oktober 2011

Nettemor

MoarHvidovre skriver:

Det smitter op til 48 timer efter man er startet på pencillin

Der kan man bare se. Good to know!

Troede det bare ikke da manden har haft det flere gange uden hverken sønnen eller jeg har fået det..

Anmeld

8. oktober 2011

MoarHvidovre

nettemor skriver:

Der kan man bare se. Good to know!

Troede det bare ikke da manden har haft det flere gange uden hverken sønnen eller jeg har fået det..

Vi led rigtig meget af det sidste år - os alle 4 og især mig. Jeg nåede, at have det 8 gange inden for 9 mdr. og blive indstillet til, at få fjernet mandler. Men så lige pludselig fik jeg det ikke mere og nåede heldigvis aldrig, at få dem fjernet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.