Min mælk i brysterne satte jeg til salg-....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2011

twinboys

Mumto3 skriver:

Henvend dig på nærmeste fødeafdeling, de kan henvise til nærmeste 'mælkecentral'.

Mælken bliver  hentet hos dig hver dag, og du skal garantere at det er rene flasker det er hældt op på og at mælken ikke er gammel.

Jeg mener at det er de første 4 mdr man kan sælge af mælken, derefter har den ændret sig så meget, at de små børn ikke længere kan bruge den.

Jeg afl. selv mælken og jeg skulle have taget blodprøver... men ja de kan henvise dig til nærmeste sted hvor man kan afl. mælk... men 4 mdr. er det i hvert fald ikke, ikke til for tidligt fødte...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

twinboys

Hvis du har mere mælk, end dit barn har behov for og din amning bare fungerer godt – og du er interesseret i at malke ud, kan din mælk komme meget syge og for tidligt fødte børn til gavn.

Børneafdelingerne har et stort behov for donermælk til de indlagte syge og for tidligt fødte børn. Har du for meget mælk dvs. et overskud på mindst 200 ml/døgn, og du gerne vil malke ud, kan du donere (sælge) din mælk. Det kan du gøre til Kvindemælkscentralen på Hvidovre Hospital eller Mælkekøkkenet på Skejby Sygehus.

Sygehusene er specielt interesseret i den mælk, du har i overskud, i de første uger efter du har født. I den periode indeholder din mælk nemlig mest protein. Når dit barn bliver ældre, ændre proteinindholdet sig i mælken og mælken ændrer karakter, så den passer til større børn. Derfor skal du henvende dig så tidligt som muligt, og indenfor de første 8-10 uger efter du har født.

Anmeld

8. oktober 2011

132319

jeg tror jeg gav omkring 40 liter sådan ca. og fik omkring 150kr pr. liter

Lige netop derfor synes jeg at de 800 kr er helt vildt!

Egentlig syntes jeg at det skulle være omkostningsfrit men der er jo nok desværre ikke så mange der vil donere uden at få penge. Egentlig en smule forkert, man får jo ikke penge for at donere blod og det gør folk, inkl. mig selv, alligevel gladeligt men det har jo nok noget at gøre med at det er noget de selv kan få glæde af hvis det bliver aktuelt.

Min søn fik donormælk de første dage indtil min amning kom i gang og det er jeg vildt glad for kunne lade sig gøre men jeg synes ikke det burde være så hammer dyrt for afdelingerne. Så kunne det være at alle præmature kunne få donormælk...

Anmeld

8. oktober 2011

twinboys

132319 skriver:

Egentlig syntes jeg at det skulle være omkostningsfrit men der er jo nok desværre ikke så mange der vil donere uden at få penge. Egentlig en smule forkert, man får jo ikke penge for at donere blod og det gør folk, inkl. mig selv, alligevel gladeligt men det har jo nok noget at gøre med at det er noget de selv kan få glæde af hvis det bliver aktuelt.

Min søn fik donormælk de første dage indtil min amning kom i gang og det er jeg vildt glad for kunne lade sig gøre men jeg synes ikke det burde være så hammer dyrt for afdelingerne. Så kunne det være at alle præmature kunne få donormælk...

Jeg tror alle præmeture får det... det er jo ikke forældrene der betaler vel???

Majbritt

Anmeld

8. oktober 2011

132319

Jeg tror alle præmeture får det... det er jo ikke forældrene der betaler vel???

Majbritt

Nej, det gør alle præmature ikke.

Det er kun de ekstremt for tidlig fødte og præmature der er disponible for allergi der får det. Sidstnævnte går gradvist over til enfamil eller nutramigen.

Donormælk er alt for dyrt til at alle præmature kan få det, indtil moderen selv kan amme dem.

Og nej, jeg er da godt klar over at det ikke er forældre der betaler for det men derfor er det da fuldstændig vanvittigt at en liter skal koste 800 kr. Det er afdeling og hospitalet der betaler for det og de penge kunne efter min mening, sagtens bruges på andre områder som fx. forskning eller bedre udstyr, hvis prisen ikke var så høj.

Jeg synes som sagt at det er ok at man får lidt for det som doner og 150 kr/literen lyder ganske fornuftigt men så burde afdelingerne ikke skulle betale ret meget mere end det. Så meget kan den bøtte det bliver opbevaret i, jo altså ikke koste

Anmeld

8. oktober 2011

twinboys

132319 skriver:

Nej, det gør alle præmature ikke.

Det er kun de ekstremt for tidlig fødte og præmature der er disponible for allergi der får det. Sidstnævnte går gradvist over til emfamil eller nutramigen.

Donormælk er alt for dyrt til at alle præmature kan få det, indtil moderen selv kan amme dem.

Og nej, jeg er da godt klar over at det ikke er forældre der betaler for det men derfor er det da fuldstændig vanvittigt at en liter skal koste 800 kr. Det er afdeling og hospitalet der betaler for det og de penge kunne efter min mening, sagtens bruges på andre områder som fx. forskning eller bedre udstyr, hvis prisen ikke var så høj.

Jeg synes som sagt at det er ok at man får lidt for det som doner og 150 kr/literen lyder ganske fornuftigt men så burde afdelingerne ikke skulle betale ret meget mere end det. Så meget kan den bøtte det bliver opbevaret i, jo altså ikke koste

mente også ekstrem for tidligt fødte sorry... ja det er en hammer pris afd. betaler... jeg gjore det for at hjælpe, jeg vidste ikke at jeg fik penge for det, derfor gik pengene til drengene, da det var deres overskudsmælk de andre børn fik...

Majbritt

Anmeld

8. oktober 2011

raca

132319 skriver:

det er et stort arbejde sammen med at havde et spædbarn og malke ud..

så jeg syntes det er ok at de får en form for kompensation af eks 150kr pr liter.. og jo prisen lyder da af meget, men fortidligt fødte spædbørn kan ikke spise ret meget i døgnet.. mener min 2500g tunge unge spiste ca 500-600ml i døgnet.. så en på 1200g skal i teorien kun havde omkring 300ml i døgnet dvs at der i en liter er til 3 døgn.

jeg ved ikke hvor mange der får, men mme er vel ikke særligt sundt for en så sart mave, da det er svært fordøjeligt i forholdt til modermælk. så barnet bruger unødigt energi på at fordøje..  selv for + modermælk er der antistoffer i

Anmeld

8. oktober 2011

twinboys

raca skriver:

så jeg syntes det er ok at de får en form for kompensation af eks 150kr pr liter.. og jo prisen lyder da af meget, men fortidligt fødte spædbørn kan ikke spise ret meget i døgnet.. mener min 2500g tunge unge spiste ca 500-600ml i døgnet.. så en på 1200g skal i teorien kun havde omkring 300ml i døgnet dvs at der i en liter er til 3 døgn.

jeg ved ikke hvor mange der får, men mme er vel ikke særligt sundt for en så sart mave, da det er svært fordøjeligt i forholdt til modermælk. så barnet bruger unødigt energi på at fordøje..  selv for + modermælk er der antistoffer i

I starten fik mine 2ml hver 2time og ja du læste rigtigt... 2 ml....

Anmeld

8. oktober 2011

132319

raca skriver:

Jeg siger heller ikke at doneren ikke skal have noget for det, det har jeg også skrevet længere nede.

Men jeg synes stadig at 800 kr for en liter er alt alt for meget!

Det er kun ekstremt for tidlig fødte og børn der er disponible for allergi der får donormælk.

Anmeld

8. oktober 2011

raca

twinboys skriver:

I starten fik mine 2ml hver 2time og ja du læste rigtigt... 2 ml....

ja det anede mig at det ikke var ret meget så små spiste.. så på 1000ml er der jo til 500 måltider.. ok der går sikker lige så meget til spilde da der sikker sidder lidt fast i udstyret.. så måske er der i en litter kun til 250 måltider.. også er 800kr.. måske afligevil ikke en så hamper pris alt i alt.. selvom det lyder af meget. men mælken har vel også været hånteret  af en del folk der også skal havde løn inden den kommer ind på afdelingen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.