mangler virkelig hjælp her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

Muhmi

Anonym skriver:

den kontakt jeg søger er hvor hun vil se mig i øjnene uden at stride imod når hun kommer i min arm. Jeg kan fint fange hende når jeg ammer eller har hende på sengen. Men min pædago prøvede fik osse kontakt med hende idag men synes ikke engang hun så hende direkte i øjnene. derimod føler jeg det modsatte!! da bad min pædago teste mig ved at jeg skulle kigge hende i øjnene og fortælle hvornår hun kigge mig i øjnene og hvornår ikke. (den var virkelig svær) og hun sagde min datter havde samme tildens til at kigge som jeg havde, for jeg brød mig selvf. ik om at kigge min pædago dybt i øjenen, men tværtimod elsker det når det mit barn! så synes ikke hun helt kunne sammenligne noget der.. Men jeg prøve det som du siger.. have hende på mit bryst.. og være nøgne begge to! men ja... jeg ved heller ikke helt hvilken præcis kontakt.. ved bare min pædago mener hunn ikke kigger direkte i øjnene, men sådan oplever jeg det ikke,  jeg gør mit bedste og synes jeg får god kontakt når jeg snakker med hende og bare når hun ligger på sofaen. I armen kan jeg ikke endnu, det bryder hun sig ikke om og vrider sig..

Okay.... Jamen det lyder jo til at du selv har lidt svært ved øjenkontakt, så det kan du jo sagtens give videre til din datter... Nu ved jeg ikke hvorfor du har en pædagog til at hjælpe dig, men kunne forestille mig at du boede i et bofællesskab, hvor der er pædagoger tilknyttet...

Men ja, prøv det, jeg har læst mange steder at man sagtens kan "starte forfra" med baby, selvom de er 5 mdr gamle... Og det skulle virke...

Tror du ikke bare hun vrider sig, bare for at vride sig? Jeg kunne heller ikke altid holde Silas, han havde alt for travlt med at skulle opdage verdenen....

Reagerer din datter på lyde og hvis andre mennesker kommer ind i rummet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Okay.... Jamen det lyder jo til at du selv har lidt svært ved øjenkontakt, så det kan du jo sagtens give videre til din datter... Nu ved jeg ikke hvorfor du har en pædagog til at hjælpe dig, men kunne forestille mig at du boede i et bofællesskab, hvor der er pædagoger tilknyttet...

Men ja, prøv det, jeg har læst mange steder at man sagtens kan "starte forfra" med baby, selvom de er 5 mdr gamle... Og det skulle virke...

Tror du ikke bare hun vrider sig, bare for at vride sig? Jeg kunne heller ikke altid holde Silas, han havde alt for travlt med at skulle opdage verdenen....

Reagerer din datter på lyde og hvis andre mennesker kommer ind i rummet?

ja hun reager på lyde og ser på andre ansigter når de er ti stede. Jeg får støtte pga jeg har lidt under omsorgssvigt og har efterfølgende haft mange problemer og tanker i mit liv. Så man har sat støtte pga jeg er ustabil. Men jeg er glad for at man kan vække de små op. For det hårdt hun afviser en. Men hun må jo heller ikke have perioder hvor hun er på og lukker af. Nej i  armen vrider hun sig hvis man prøver få kontakten i armen og sætter i med et skrål. & andre gange er jeg heldig hvor hun har et glimt i øjnene. Men håber hun kan kaldes frem uden problemer. For hun skal også have den tæt. Men har ringet til lægen baare for at være sikker.. er så bange for hun falder tilbage og bliver uopnåelig i kontaken.

Anmeld

7. oktober 2011

Muhmi

Anonym skriver:

ja hun reager på lyde og ser på andre ansigter når de er ti stede. Jeg får støtte pga jeg har lidt under omsorgssvigt og har efterfølgende haft mange problemer og tanker i mit liv. Så man har sat støtte pga jeg er ustabil. Men jeg er glad for at man kan vække de små op. For det hårdt hun afviser en. Men hun må jo heller ikke have perioder hvor hun er på og lukker af. Nej i  armen vrider hun sig hvis man prøver få kontakten i armen og sætter i med et skrål. & andre gange er jeg heldig hvor hun har et glimt i øjnene. Men håber hun kan kaldes frem uden problemer. For hun skal også have den tæt. Men har ringet til lægen baare for at være sikker.. er så bange for hun falder tilbage og bliver uopnåelig i kontaken.

Okay, men den pædagog du har ved dig, kan vel hjælpe dig rigtig godt, siden hun arbejder med dig og du har lidt af omsorgssvigt?

Ligemeget hvad så håber jeg virkelig for dig at din lille pige bliver hos dig... Men det lyder som om i har brug for hjælp til at få det til at køre.... Og den er ikke flov at få, men vigtig for dit barn...

Anmeld

7. oktober 2011

twinboys

Anonym skriver:

hun er født 14 dage for tidligt, (kejsersnit ) ja hun har fint kontakt med andre. Hun elsker være i arm.  Det skifter fra dag til dag hvad hun vil og det forstår jeg ikke !

Snak med sp om det, og få noget hjælp og gode råd fra hende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.