mangler virkelig hjælp her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

Anonym trådstarter

(min datter har været faldet af sin kontakt, men er igang med at kalde hende frem&nbsp min datters kontakt er meget tilbagetrukket i sit udtryk både rent kropsligt og i forhold til øjenudtryk. De eneste reaktioner var hendes forsvar mod kontakt (kigge væk, vride og sno sig) dagen efter var kontakten blevet lidt bedre, og der var kommet lidt liv i både øjne og krop. Det var muligt at etablere kontakt både, når hun var i arm, og når hun lå på sofaen. Hun fokuserede nu men ikke i mine øjne. tydelige kropslig modstand (flugt reaktion) og hvis der fotsat blir insisteret på kontakt lukker hun øjnene og bliver helt slap i kroppen (hun lagde sig død)  til tider er hun klar i øjnene, interesseret i sine omgivelser, pludrende med mange smil, samt motorisk livlig og på gennem 1 - 2 timer.. jeg gør mig vikelig en samlet indsats men hun kigger mig alligevel ikke rigtig i øjnene altid. Hvad skal jeg gøre? det har vækket bekymringer over for sp. Burde jeg kontakten lægen med dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Signe Miranda

Nu står der ikke noget om din datters alder, men jeg ville kontakte sundhedsplejersken, hvis hun er under 8 mdr. ellers ville jeg kontakte egen læge.

Pøj pøj med hende.

De kærligste hilsener

Signe

Anmeld

7. oktober 2011

Muhmi

Puha... Det får jo alle mine indre alarmklokker til at ringe.... Hvor gammel er din datter og har hun altid været sådan? Hvad siger din sp?

Tror måske det er en god idé at kontakte sp endnu mere og sige at du gerne vil have at der er fokus på jer.....

Anmeld

7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Signe Miranda skriver:

Nu står der ikke noget om din datters alder, men jeg ville kontakte sundhedsplejersken, hvis hun er under 8 mdr. ellers ville jeg kontakte egen læge.

Pøj pøj med hende.

De kærligste hilsener

Signe

hun er 3 mdr her d. 21 okt. Jo min sp er godt klar over det og meget bekymret. Jeg gør alt hvad jeg kan for min baby ik skal komme derud igen, for sker det blir hun fjernet!

Anmeld

7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Puha... Det får jo alle mine indre alarmklokker til at ringe.... Hvor gammel er din datter og har hun altid været sådan? Hvad siger din sp?

Tror måske det er en god idé at kontakte sp endnu mere og sige at du gerne vil have at der er fokus på jer.....

Der er støtte i hjemmet. Og kommunen ved det godt. Men hun må ikke falde ind i sig selv på denne måde mere så mister jeg hende!! så jeg gør virkelig et kæmpe arbejde hver dag. For at holde hende i kontakten. Men hun kiggede ikke os direkte i øjnene idag da sp var her. Og jeg har kæmper virkelig men ved ikke hvorfor hun gør det ! håber ikke det er for sent for mig at rede

Anmeld

7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

hun fylder 3 mdr d. 21

Anmeld

7. oktober 2011

twinboys

ååååhhhh lille mus... har hun kontakt med andre??? er hun for tidligt født???

håber du får mere kontakt med hende

men får råd og vejledning fra sp

MAjbritt

Anmeld

7. oktober 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

ååååhhhh lille mus... har hun kontakt med andre??? er hun for tidligt født???

håber du får mere kontakt med hende

men får råd og vejledning fra sp

MAjbritt

hun er født 14 dage for tidligt, (kejsersnit ) ja hun har fint kontakt med andre. Hun elsker være i arm.  Det skifter fra dag til dag hvad hun vil og det forstår jeg ikke !

Anmeld

7. oktober 2011

Muhmi

Der er støtte i hjemmet. Og kommunen ved det godt. Men hun må ikke falde ind i sig selv på denne måde mere så mister jeg hende!! så jeg gør virkelig et kæmpe arbejde hver dag. For at holde hende i kontakten. Men hun kiggede ikke os direkte i øjnene idag da sp var her. Og jeg har kæmper virkelig men ved ikke hvorfor hun gør det ! håber ikke det er for sent for mig at rede

Okay... Det er virkelig hårdt, kan jeg godt forstå på dig.... Men hvilken form for kontakt søger du med din datter? Fordi hvis du måske virker desperat kan hun jo mærke det og måske som forsvarsmekanisme søge ind i sig selv....

Mit bedste råd er at starte forfra simpelthen....

Sørge for at være i et varmt rum, bare dig og din datter... Tag dit tøj af og hendes og læg hende på dit bryst, så hun får følelsen af tryghed som lige efter fødslen, lad hende selv søge bryst, men guide hende hvis det er nødvendigt.... Lad være med at panikke hvis hun ikke reagerer på det i starten, men slap af og bare vær JER...

Og så vær sød at kontakte sp... Jeg ved det er hårdt at skulle bede om hjælp, men hun vil jo GERNE hjælpe dig og din datter og sørge for at hun bliver hos dig...

Anmeld

7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Okay... Det er virkelig hårdt, kan jeg godt forstå på dig.... Men hvilken form for kontakt søger du med din datter? Fordi hvis du måske virker desperat kan hun jo mærke det og måske som forsvarsmekanisme søge ind i sig selv....

Mit bedste råd er at starte forfra simpelthen....

Sørge for at være i et varmt rum, bare dig og din datter... Tag dit tøj af og hendes og læg hende på dit bryst, så hun får følelsen af tryghed som lige efter fødslen, lad hende selv søge bryst, men guide hende hvis det er nødvendigt.... Lad være med at panikke hvis hun ikke reagerer på det i starten, men slap af og bare vær JER...

Og så vær sød at kontakte sp... Jeg ved det er hårdt at skulle bede om hjælp, men hun vil jo GERNE hjælpe dig og din datter og sørge for at hun bliver hos dig...

den kontakt jeg søger er hvor hun vil se mig i øjnene uden at stride imod når hun kommer i min arm. Jeg kan fint fange hende når jeg ammer eller har hende på sengen. Men min pædago prøvede fik osse kontakt med hende idag men synes ikke engang hun så hende direkte i øjnene. derimod føler jeg det modsatte!! da bad min pædago teste mig ved at jeg skulle kigge hende i øjnene og fortælle hvornår hun kigge mig i øjnene og hvornår ikke. (den var virkelig svær) og hun sagde min datter havde samme tildens til at kigge som jeg havde, for jeg brød mig selvf. ik om at kigge min pædago dybt i øjenen, men tværtimod elsker det når det mit barn! så synes ikke hun helt kunne sammenligne noget der.. Men jeg prøve det som du siger.. have hende på mit bryst.. og være nøgne begge to! men ja... jeg ved heller ikke helt hvilken præcis kontakt.. ved bare min pædago mener hunn ikke kigger direkte i øjnene, men sådan oplever jeg det ikke,  jeg gør mit bedste og synes jeg får god kontakt når jeg snakker med hende og bare når hun ligger på sofaen. I armen kan jeg ikke endnu, det bryder hun sig ikke om og vrider sig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.