Søskende kærlighed/had

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

Tin

Profilbillede for Tin
MorDk skriver:

Jeg kom til at tænke på at søskende ikke absolut kan/vil have et godt forhold til hinanden... Man høre mange sige at de ønsker flere børn så lille "Olfert" ikke bliver enebarn og så lille "Olfert" har en at lege med osv. Nogle søskende "hader" jo hinanden og har INTET med hinanden at gøre som voksne og har måske hadet hinanden gennem hele barndommen...?!

Har du et godt forhold til dine søskende og havde I glæde af hianden igennem barndommen?

Jeg er ene barn. Eller jeg har haft en skøn lillebror, der desværre var handicappet og som døede som 15 årig. Jeg savner søskende i dag Virkelig savner nogle at dele barndomsminder med....

Jeg tror at et søskendeforhold bliver det, som forældrene opdrager det til at være....forstået på den måde at 2 søskende i en familie måske hader hinanden, mens de samme 2 søskende, men med andre forældre (anden forældre indflydelse/opdragelse/prægning) måske elsker hinanden. Det handler om den familie man vokser op i.

Jeg har selv 5 børn, og de skændes, løser konflikter, er venner, legekammerater, fortrolige og hinandens bedste støtter i svære situationer i feks skolen.  Det er sådan som det skal være. Vores ældste er 16 og yngste er 3....stor aldersforskel, men de elsker hinanden og den store leger meget med den lille, men den nærhed de har sammen er selvfølgelig anderledes frem for den tæthed de 2 på 13 og 16 har sammen, trods deres forskellige køn. 

Der er helt sikkert mange ting der spiller ind i forhold til søskende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

MorDk

Tak for jeres svar!

Jeg vil rigtig gerne have et barn mere... men min kæreste er ikke sikker... Men jeg har ikke travlt. Selvfølgelig håber jeg ikke der går for mange år   Ville gerne have to børn!

Anmeld

7. oktober 2011

Janni.

tanja. skriver:

Der er MEGET stor aldersforskel på mine søskende og jeg, je er efternøleren

der er 3 brødre som jeg har et fint forhold til, vi ses dog ikke så tit

Så er der 2 søstre, den ene (den yngste af dem) har jeg det der kaldes HAD til, vi snakker ikke sammen og kan ikke være i rum sammen uden at flå øjne ud på hinande (der er MEGET gode grunde til det)

Men s min ældste storsøster (janni. herindefra) hun er min "the one and only"
Hun er min bedste ven, hun er den jeg altid ringer til (ca 4-7 gange om dagen haha) Hun betyder alt for mig og ville ikke kunne leve i en verden uden hende, hun er helt speciel og støtter mig uanset hvor tosset jeg opføre mig, jeg rent ud sagt ELSKER HENDE
Hun er gudmor til min datter og jeg til hendes søn, ja hun er bare min

Åhh søs, du er bare "THE ONE and ONLY" 

Anmeld

8. oktober 2011

MorDk

Janni. skriver:

Åhh søs, du er bare "THE ONE and ONLY" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.