Anonym skriver:
Hej alle baby.dk brugere
Jeg sidder sammen med min 4 årige søn og ser Ramasjang. Den eneste børne kanal vi har så derfor ser han det tit. Jeg bliver ofte forarget over det sprogbrug de bruger....
Der bliver jo sagt ting som: For helvede, idiot, fuck dig, de boller, sgu, fanden og en masse andre grimme ting.
Jeg er simpelthen nået dertil hvor jeg overvejer at skrive til DR, jeg mener ikke det kan være rigtig at vores børn ikke kan sidde og se tv uden vi skal være bange for hvad de mon ser og høre?
Jeg ved godt de helt sikkert nok skal lære det sprog af andre børn i børnehaven, skolen osv. Men jeg syntes ikke de skal lære det igennem tv. OVERHOVEDET IKKE!
Hvad syntes du om Ramasjang? Er det okay der biver brugt så grimt sprog i børne programmer??......
Mvh Ano
Jeg kan personligt huske den første gang jeg hørte "de boller" i fjernsynet.. Det var i Nanna, hvor hendes forældre ligger og har gang i den, hvor hun kommer ind og spørger hvad de laver, også svarer faren "vi boller".. Så nyt er det bestemt ikke 
Og jeg har endnu ikke oplevet Isabella bande og svovle, efter at have set Ramasjang, men jeg hørte det, den første uge efter hun var startet i SFO..
Desuden er det jo helt okay at sige, at selvom de snakker sådan i tv, er det IKKE sådan vi snakker herhjemme.. Evt tage en snak om, om dem i tv snakker bedre/pænere, fordi de bander, eller om det bare lyder frækt, og hvorfor det kan være spændende at snakke sådan 
I england var der forældre der blev dybt forargede over, at der var kommet en ny vært i et børnetv, fordi hun manglede det nederste af sin venstre arm. Nogen forældre skrev ind og klagede over, at de på den måde blev tvunget til, at snakke med deres børn om handicappede..
Desuden er Ramasjang jo ikke kun lavet til de yngste, og hvis man ikke vil have at de hører alt muligt, så må man være obs på hvad de ser, og ikke se det som en smart barnepige