Ramasjang...... omg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.644 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej alle baby.dk brugere

Jeg sidder sammen med min 4 årige søn og ser Ramasjang. Den eneste børne kanal vi har så derfor ser han det tit. Jeg bliver ofte forarget over det sprogbrug de bruger....

Der bliver jo sagt ting som: For helvede, idiot, fuck dig, de boller, sgu, fanden og en masse andre grimme ting.

Jeg er simpelthen nået dertil hvor jeg overvejer at skrive til DR, jeg mener ikke det kan være rigtig at vores børn ikke kan sidde og se tv uden vi skal være bange for hvad de mon ser og høre?

Jeg ved godt de helt sikkert nok skal lære det sprog af andre børn i børnehaven, skolen osv. Men jeg syntes ikke de skal lære det igennem tv. OVERHOVEDET IKKE!

Hvad syntes du om Ramasjang? Er det okay der biver brugt så grimt sprog i børne programmer??......

Mvh Ano

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Hej alle baby.dk brugere

Jeg sidder sammen med min 4 årige søn og ser Ramasjang. Den eneste børne kanal vi har så derfor ser han det tit. Jeg bliver ofte forarget over det sprogbrug de bruger....

Der bliver jo sagt ting som: For helvede, idiot, fuck dig, de boller, sgu, fanden og en masse andre grimme ting.

Jeg er simpelthen nået dertil hvor jeg overvejer at skrive til DR, jeg mener ikke det kan være rigtig at vores børn ikke kan sidde og se tv uden vi skal være bange for hvad de mon ser og høre?

Jeg ved godt de helt sikkert nok skal lære det sprog af andre børn i børnehaven, skolen osv. Men jeg syntes ikke de skal lære det igennem tv. OVERHOVEDET IKKE!

Hvad syntes du om Ramasjang? Er det okay der biver brugt så grimt sprog i børne programmer??......

Mvh Ano

Jeg synes slet ikke jeg hører sådan et grimt sprog når vi ser ramasjang herhjemme. Hvilke programmer ser i??

Jeg husker at "Carsten og Gitte" bandede sindsygt meget da vi begyndte at se det, og det var HYLE morsomt Men så tror jeg der må have været klager, for programmet blev taget af i nogle mdr og da de vendte tilbage var de bare blevet super kedelige, uden bandeord...

Jeg kan ikke forarges Men vi bander så også en hel del herhjemme, prøver dog at begrænse det når lillemanden er i nærheden

Anmeld

7. oktober 2011

TaAsJu

Jeg holder helt og holdent med dig. mine unger ser kun ramasjang når de viser tegnefilm fordi jeg heller ikke syntes sproget er særlig pænt... Men troede faktisk det bare var mig der var sippet.. men er glad for og høre der er andre end mig der syntes det

Anmeld

7. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
Måske i ser programmer som ikke henvender sig til en 4 årig? Jeg har endnu ikke set et program til den aldersgruppe hvor de taler sådan. Jeg kan huske da Anden lavede børneradio - total griner der skal mere til at jeg bliver forarget over sprogbrug. Og som indskudt bemærkning, så er sgu ikke et bandeord mere

Anmeld

7. oktober 2011

L.J.L

Jeanne skriver:

Måske i ser programmer som ikke henvender sig til en 4 årig? Jeg har endnu ikke set et program til den aldersgruppe hvor de taler sådan. Jeg kan huske da Anden lavede børneradio - total griner der skal mere til at jeg bliver forarget over sprogbrug. Og som indskudt bemærkning, så er sgu ikke et bandeord mere

Fedt (så behøver jeg ikke have dårlig samvittighed )

Anmeld

7. oktober 2011

TaAsJu

Jeanne skriver:

Her oppe bliver sug betegnet som et bande ord eller det gør det i miniklubben hvor den stor hun går.. her hjemme er det lidt mere lala..

Jeg syntes ikke selv jeg er sippet, men min datter er 6 år gammel og jeg vil ikke høre ordet fuck komme ud af hendes mund lige som jeg heller ikke vil høre "hvaad, jeg siger det bare" hvor efter øjene ruller i hovdet på hende..

at man bander engang i mellem er fint nok.. syntes bare det er hele tiden...

Anna-Sophie siger også Av forhelmende når hun slå sig.. det er min skyld for de jeg to gange har slået mig meget og det virkelig gjorde ondt sagde av forhelvede..

Syntes måske bare sproget er noget anderledes end da eg var på hendes alder.. og syntes det er synd...

Anmeld

7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Muligt de programmer ikke henvender sig til min 4 årige søn. Men som forældre har jeg virkelig andet at lave end at sidde og lytte med for at slukke når der kommer noget han ikke må se....

Kan godt ske jeg er sippet! Jeg syntes bare det er så forkert at bruge sådan et sprogbrug i et børneprogram, uanset om man er 3 eller 10 år...... Og jeg vil ikke stå og skulle sige til min søn han skal tale pænt efter at have sagt FUCK DIG, når han så kan gå ind i tv og høre det og faktisk tro at det er da helt iorden.....

Børne tv skal være brugbart og lærerigt, eller et sted hvor de kan koble af og hygge sig, ikke et sted hvor man skal være bange for hvad de høre....

Anmeld

7. oktober 2011

TaAsJu

Anonym skriver:

Muligt de programmer ikke henvender sig til min 4 årige søn. Men som forældre har jeg virkelig andet at lave end at sidde og lytte med for at slukke når der kommer noget han ikke må se....

Kan godt ske jeg er sippet! Jeg syntes bare det er så forkert at bruge sådan et sprogbrug i et børneprogram, uanset om man er 3 eller 10 år...... Og jeg vil ikke stå og skulle sige til min søn han skal tale pænt efter at have sagt FUCK DIG, når han så kan gå ind i tv og høre det og faktisk tro at det er da helt iorden.....

Børne tv skal være brugbart og lærerigt, eller et sted hvor de kan koble af og hygge sig, ikke et sted hvor man skal være bange for hvad de høre....

Anmeld

7. oktober 2011

Ems30

Jeg er enig, og jeg er endda kun gravid! Nogen gange bliver man virkelig forarget over sprogbrugen. Men ja, tiden har nok ændret sig. Jeg forestiller mig at det kan være utrolig svært at skulle legitimere sit sprogbrug i hjemmet, når børnene to sekunder efter hører noget andet i ramasjang...

Anmeld

10. oktober 2011

Ems30

Hej piger

Efter at have læst denne tråd, blev jeg inspireret til at skrive en artikel om sprogbruget på Ramasjang. Her er min artikel, hvor jeg har interviewet mor til 2 snart, og Kanalchefen for DR.

Læs den hvis I har lyst

http://medietorvet.dk/dk/12/3/456/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.