HJÆLP! hvad skal jegf gøre og hvad er mine rettigheder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

NikolineMor

Ja overskriften siger jo det meste, men her er hele historien.

MIn esk kæreste og jeg gik fra hinanden under graviditeten. Han har aldrig ville se min/voser datter og alt hvad jeg har hørt fra ham siden hun blev født var to meget korte smsér. Idag er min datter så lidt over 13 måneder. Og der har ikke været kontakt til ham siden hun blev født og han har ikke ønsket at se hende.

Her til morgen fik jeg så en mail fra hans store søster der som gerne vil ha jeg fortæller lidt om min datter og at de (hende og deres mor) gerne vil møde hende. Men min eks kæreste ved ikke at søsterne har skrevet en mail til mig.

Og nu står jeg så tilbage med en masse overvejelser og tanker, vidste jo godt denne dag ville komme men man kan jo ikke forberede sig rigtigt på den.

Mine spørgsmål er så:

Hvad ville i gøre i min sitaution?

Hvad er hans rettigheder?

Hvad er deres (hans søster og mor) rettigheder?

Håber nogen kan hjælpe mig

mvh karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Noahmor

NikolineMor skriver:

MIn esk kæreste og jeg gik fra hinanden under graviditeten. Han har aldrig ville se min/voser datter og alt hvad jeg har hørt fra ham siden hun blev født var to meget korte smsér. Idag er min datter så lidt over 13 måneder. Og der har ikke været kontakt til ham siden hun blev født og han har ikke ønsket at se hende.

Her til morgen fik jeg så en mail fra hans store søster der som gerne vil ha jeg fortæller lidt om min datter og at de (hende og deres mor) gerne vil møde hende. Men min eks kæreste ved ikke at søsterne har skrevet en mail til mig.

Og nu står jeg så tilbage med en masse overvejelser og tanker, vidste jo godt denne dag ville komme men man kan jo ikke forberede sig rigtigt på den.

Mine spørgsmål er så:

mvh karina

Altså, jeg tror ikke at hans mor og søster har nogle rettigheder. 

Men det kommer jo også an på, hvordan du har det med det? 

Vil du se det som en fordel at de er i din datters liv (også uden at faren er det) eller vil det være en påmindelse om at faren ikke vil deltage? 

Kan godt lidt følge farmoren at hun gerne vil se sit barnebarn selvom faren har valgt det fra. 

Anmeld

7. oktober 2011

Camulla

NikolineMor skriver:

Mine spørgsmål er så:

mvh karina

Puha, det er svært ja og tænk at han ikke vil have noget at gøre med hende. Det forstår man jo ikke...

Hvad er dit forhold til hans mor og søstre? Egentlig skal det jo ikke gå ud over dem at han er en idiot, med mindre I har haft issues indbyrdes?

Anmeld

7. oktober 2011

maria_wlt

NikolineMor skriver:

Mine spørgsmål er så:

mvh karina

Jeg ville helt klart fortælle dem at din eks skal meddeles hvad der er gang i. Jeg kan lige se al balladen for mig hvis han nu skulle få ondt i røven osv.

Jeg ville tage mine forbehold ved det må jeg indrømme. Ikke at de ikke kan være gode mennesker men man ved sku aldrig med alt det man høre. 

Familie er en mærkelig størrelse nogen gange. 

Anmeld

7. oktober 2011

Ansemusen

Jeg ville nok sige ja. Jeg tror det vil være rigtig dejligt for din datter, også senere hen, at have kontakt med nogen fra sin fars side. Det tror jeg faktisk kan være rigtig vigtigt for hendes identitetsfølelse. Også selvom hendes far desværre ikke vil se hende

Så, når jeg tror det er godt for barnet, ville jeg helt klart gøre det, også for deres skyld, da det må gøre SÅ ondt som bedsteforældre og faster/moster osv. ikke at se sit barnebarn/niece!

Mht. rettigheder har de ikke flere end dem du giver dem

Anmeld

7. oktober 2011

Phoenix

Det er jo op til dig selv, hvorvidt du ønsker at de skal se hende eller ej. Umiddelbart ville jeg selv sige ja til at de kunne få lov at se hende. Og evt tage nogle billeder af dem og hende sammen. Er sikker på din datter ville sætte pris på billederne senere hen, samt dit uselviske forsøg på at indvolvere farens familie i hendes liv 

Anmeld

7. oktober 2011

twinboys

Hvis jeg var ´dig vile jeg lade dem se hende... det vil din datter blive glad for senere hen...

Majbritt

Anmeld

7. oktober 2011

NikolineMor

Ja jeg hælder også mest til at lade dem se hende for lige som jer mener jeg det er bedst for hende, men på den anden side orker jeg ikke mere diskussion med min eks så synes måske de burde sige det til ham inden de ser hende og fortæller at det er dem der har kontaktet mig og ikke omvendt. Eller er det mig der er helt galt på den og for egoisktisk?

Anmeld

7. oktober 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
NikolineMor skriver:

Mine spørgsmål er så:

mvh karina

jeg synes det ville være noget mærkelig luskeri hvis faderen ikke må vide det. det vil da også være mærkeligt for hende når hun bliver større, hvis hun ser farmor men ikke far? Så vil det at far ikke vil hende være ret tæt på.. hvis du forstår?

Nej hvis de vil have et forhold til hende skal det da gå igennem faderen, så må de jo rokke lidt til ham og få ham overtalt, det ville da være mest naturligt hvis d spørger mig.

Han har jo altså også ret til ikke at ville have hende i sit liv, selvom det lyder hårdt, synes ikke søsteren kan være bekendt atgå bagom hans ryg.

Forstår godt de vil se hende men synes det er en meget forkert måde.

Anmeld

7. oktober 2011

modesty

Jeg synes så absolut at du skal lade dem se din datter. Det er hendes familie, og hun har ret til at kende dem.

Men jeg synes også at du er i din gode ret til at sige til dem at de må være ærlige overfor faren og at du ikke vil være en del af den (potentielle) konflikt - det må de klare selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.