Vil hele tiden have vand...? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.943 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

Frøken Sørensen

Hej,

Vores søn (21mdr) er begyndt at vågne mange gang om natten og bede om vand. Dog ikke hver nat, men ofte. Og det er selvfølgelig okay, men synes også der en grænse! Han kan vågne hver halve time og hvis han ikke får noget, så skriger han og er dybt ulykkelig i lang tid... Hvor det eneste der hjælper er at give ham vandet eller sidde og synge ham i søvn (Og man kommer desværre ofte til at gøre en af delene, når klokken er mange og man er træt og alene med sønnen fordi ens mand endnu en gang er på øvelse)...

Prøvede at indføre at han fik vand lige inden godnathistorie, hvor jeg fortalte ham at det var det sidste for i dag og det fungerede også i små 14 dage.

Nogen som har oplevet det sammen med deres barn/børn - Og hvad gjorde i?

Er det for meget at sætte en grænse eller skal jeg lade ham få vand HVER gang han vil have det? (Han får selvfølgelig som han vil om dagen).

Fortsat god aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Maise

ja ved selvfølgelig ikke om det er sådan en tryghedsfase eller evt. væske på ørene/ ondt i halsen/sygdomshalløj der gør han vågner. drikker og tisser han også meget om dagen?? vær obs. på sukkersyge. Det er formentlig ikke det, men hav den lige i baghovedet hvis det fortsætter.

Anmeld

6. oktober 2011

Maise

eller nye tænder eller tigerspring.

min datter er en djævel om natten når hun skal have tænder. hun er 22 mdr.

Anmeld

6. oktober 2011

Maja88

altså når man har sukkersyge kan man også være ekstremt tørstig

Anmeld

6. oktober 2011

Frøken Sørensen

Maise skriver:

ja ved selvfølgelig ikke om det er sådan en tryghedsfase eller evt. væske på ørene/ ondt i halsen/sygdomshalløj der gør han vågner. drikker og tisser han også meget om dagen?? vær obs. på sukkersyge. Det er formentlig ikke det, men hav den lige i baghovedet hvis det fortsætter.

Jeg har en anelse om at det er en tryghedfase... For havde tænkt sukkersyge, men det er kun slemt om natten... Han drikker da også meget om dagen, men synes nu det virker normalt.

Ingen sygdom og hellere ingen tænder på vej... I hvert fald ikke hvad jeg kan se!!

Anmeld

6. oktober 2011

1000Ben

GitteLucas skriver:

Hej,

Vores søn (21mdr) er begyndt at vågne mange gang om natten og bede om vand. Dog ikke hver nat, men ofte. Og det er selvfølgelig okay, men synes også der en grænse! Han kan vågne hver halve time og hvis han ikke får noget, så skriger han og er dybt ulykkelig i lang tid... Hvor det eneste der hjælper er at give ham vandet eller sidde og synge ham i søvn (Og man kommer desværre ofte til at gøre en af delene, når klokken er mange og man er træt og alene med sønnen fordi ens mand endnu en gang er på øvelse)...

Prøvede at indføre at han fik vand lige inden godnathistorie, hvor jeg fortalte ham at det var det sidste for i dag og det fungerede også i små 14 dage.

Nogen som har oplevet det sammen med deres barn/børn - Og hvad gjorde i?

Er det for meget at sætte en grænse eller skal jeg lade ham få vand HVER gang han vil have det? (Han får selvfølgelig som han vil om dagen).

Fortsat god aften

Umiddelbart tænker jeg at der jo normalt er grunde til at børn bliver meget tørstige (bla sukkersyge som er på vej) Jeg ved også at det kan symptomer på andre ting, så tænker måske at du skal en tur til lægen. Er det også om dagen?

Jeg ville give mit barn vand, måske have et glas stående ved sengen så han måske selv kan?? Eller at du i det mindste ikke skal til at finde vand frem hver gang, men bare kan gå ind til ham og give ham det? 

Vi kender jo alle følelsen af at være tørstig og det er jo aldrig rart. 

Hvis lægen ikke kan finde noget KAN det jo også være at det er ved at blive en rigtig skidt vane, men det ville jeg, hvis jeg var dig, ikke bare gå ud fra og nægte ham vand (ikke at jeg siger at det er det du gør, he he)

Mange knus

Stefanie 

Anmeld

6. oktober 2011

Frøken Sørensen

Maja88 skriver:

altså når man har sukkersyge kan man også være ekstremt tørstig

Havde også tænkt det, men det er kun om natten han er meget tørstig!?! Burde det ikke også være om dagen så...

Anmeld

6. oktober 2011

Maja88

GitteLucas skriver:

Havde også tænkt det, men det er kun om natten han er meget tørstig!?! Burde det ikke også være om dagen så...

hmm jo det ville jeg mene.. men er da værd  at få undersøgt...

hmm ellers er mit bud at det er tryghed han søger.. han mangler måske sin far. han er efterhåndfen så gammel at han bemærker han ikke er det

Anmeld

6. oktober 2011

Frøken Sørensen

Stefanie8 skriver:

Umiddelbart tænker jeg at der jo normalt er grunde til at børn bliver meget tørstige (bla sukkersyge som er på vej) Jeg ved også at det kan symptomer på andre ting, så tænker måske at du skal en tur til lægen. Er det også om dagen?

Jeg ville give mit barn vand, måske have et glas stående ved sengen så han måske selv kan?? Eller at du i det mindste ikke skal til at finde vand frem hver gang, men bare kan gå ind til ham og give ham det? 

Vi kender jo alle følelsen af at være tørstig og det er jo aldrig rart. 

Hvis lægen ikke kan finde noget KAN det jo også være at det er ved at blive en rigtig skidt vane, men det ville jeg, hvis jeg var dig, ikke bare gå ud fra og nægte ham vand (ikke at jeg siger at det er det du gør, he he)

Mange knus

Stefanie 

Tak for dit svar

De sidste par dage her, har han også fået når han ville... Men når man skal op 10 gange om natten, så er man dælme træt dagen efter og det er han også! Og når det så er flere dage i træk!

Han har altid drukket meget, men synes ikke det er så slemt om dagen...

Men havde også overvejet at ringe til lægen i morgen og lige fået tjekket ham... det skader jo ikke...

Anmeld

6. oktober 2011

MorTilSnartFire <3

Når han er 21 måneder, kan han vel godt have evt. en tudkop stående i hjørnet af sengen eller på en kommode/bord med vand i, ved siden af sengen og så selv drikke i løbet af natten - det ville jeg prøve!

nogle er mere tørstige end andre. jeg kan også vågne flere gange om natten og være tørstig, uden det betyder jeg har sukkersyge eller div. Men hvis det bekymrer dig, så tag en tur til lægen, som en anden også har foreslået.. det skader aldrig og hellere være på den sikre side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.