lisbeth??+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. marts 2008

Loggidut

hvorfor har din silas været på sygehuset...er da lige lidt nysgerrig...og spark mig bare bag i hvis jeg snager? (L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2008

mor til en del

Hejsa

Spørg du bare, Cilas fik meningitis, da han var 4 måneder gammel, en stor forskrækkelse, men vi kendte turen, hans storesøster på 16 havde det da hun var 4 år, underligt sammentræf, men nu synes jeg også at vi har haft nok af den slags.

Anmeld

1. marts 2008

Loggidut

Lisbeth Pedersen skriver:

Hejsa

Spørg du bare, Cilas fik meningitis, da han var 4 måneder gammel, en stor forskrækkelse, men vi kendte turen, hans storesøster på 16 havde det da hun var 4 år, underligt sammentræf, men nu synes jeg også at vi har haft nok af den slags.

ohhhh...ok, jeg er dum som en dør...det der minigitis...for det første skræmmer det mig totalt...men er det smitsomt...eller hvordan får man det?

i må havde været hunderæd for der skulle ske ham noget...og heldigvis for i fandt ud af det!

Anmeld

1. marts 2008

bette

hopper lige med her
hvordan behandles det?

Anmeld

1. marts 2008

mor til en del

Loggidut skriver:

Lisbeth Pedersen skriver:

Hejsa

ohhhh...ok, jeg er dum som en dør...det der minigitis...for det første skræmmer det mig totalt...men er det smitsomt...eller hvordan får man det?

i må havde været hunderæd for der skulle ske ham noget...og heldigvis for i fandt ud af det!

Jeg ved da så meget at der er mindst 2 varianter, en virus og en bakterie, og det er bakterie formen vi har stiftet bekendtskab med begge gange.

Mange af os går rundt med menengokok bakterien uden den gør os noget, men kommer den først til magten kan det gå helt galt, den nedbryder kroppen og det går stærkt, men kommer man bare i behandling i rette tid, er den nem at slå ned.

Den nærmeste familie, for en forebyggende behandling.

Cilas vågnende kl. 4 og var meget varm, han havde 39.9 .
Kl. 7 fandt jeg et par røde prikker på hans ben, og det er en af symtomerne.
Kl 11. var vi hos lægen, han var nu begyndt at reagere negativt på støj og var ikke nem at trøste.
Lægen undersøgte ham og tjekkede hans prikker, hvis man trykker på en ganske alm rød prik på huden forsvinder den kort, for så at dukke frem igen, de prikker man får ved en meningitis bliver der.

På dette tidspunkt var jeg meget bange for at det var meningitis, men dum som jeg var nævnte jeg det ikke for lægen. Han mente at vi lige skulle have ham tjekket på børne afd, pga. travlhed skulle vi vente til kl. 13 med at kommer derop.

Vi kørte hjem og fik kaldt Tommy fra arbejde, og Cilas fik bryst han faldt derefter i søvn, og vågnede først da jeg tog ham ud af bilen på sygehuset, og da skreg han bare, han havde ondt i hele kroppen.

På afdelingen var overlægen ikke i tvivl da hun undresøgte ham, men der skulle tages blodprøve, rygmarvsprøve, næsepodning, og skæres en af de røde prikke af, inden han kunne få lagt drop og sættes i pencilin behandling, for så simpelt er det nemlige, store mængder pencilin, direkte i blodet.
Hjernen angribes også, så derfor gives der en homon behandling af en slags.
Blodet angribes, og bliver behandlet med en form for epo.

Cilas lå på intensiv i 1½ døgn, og så gik det hurtigt fremad, han lignede på et tidspunkt en lille tyk bolle, da homonet gør at der ophobes væske i kroppen.
Efter 7 hele døgns pencilinbehandling, observerer de i 24 timer, og hvis blodprøverne er fine er det overstået.

Blodprøver tog de hver 6 time de første 3-4 døgn, det var bare så synd for den lille mand, men sådan var det jo bare.

Dette blev noget en rodet omgang, men spørg endelig hvis der er mere.

Anmeld

1. marts 2008

Rasmine

PYHA!
Ikke sjovt, men GODt I fangede det i "opløbet".
Har hørt de skrækkeligste historier.

Interesant at høre om de prikker, for jeg har da ofte tænkt på hvad symptomerne er.

Anmeld

1. marts 2008

Loggidut

hvad fanden kan jeg sige.....helt ærligt....aj hvor jeg har det helt skidt...puuuh det gør da ondt helt ned i mit hjerte....hvor må du havde været bange...for pokker da...
jeg er godt nok glad for det gik godt...hvordan pokker kan i så vide om hjernen har taget skade?
der går vel år før man kan se det...eller?

tusind tak for en oplysende fortælling...puuh jeg føler godt nok med dig

Anmeld

2. marts 2008

mor til en del

Loggidut skriver:

hvad fanden kan jeg sige.....helt ærligt....aj hvor jeg har det helt skidt...puuuh det gør da ondt helt ned i mit hjerte....hvor må du havde været bange...for pokker da...
jeg er godt nok glad for det gik godt...hvordan pokker kan i så vide om hjernen har taget skade?
der går vel år før man kan se det...eller?

tusind tak for en oplysende fortælling...puuh jeg føler godt nok med dig

Godmorgen.

Men hensyn til hjernen har du helt ret, vi må vente og se. Han udvikler sig dog fint, så de helt store skade er ikke sket, og han kan høre, men også her må vi vente og se om han høre på fuld styrke.

Hans storesøster Rosa, havde tilsyneladende ingen skade lidt da hun havde det. Senere viste det sig at hun har store problemer med korttidshukommelsen, og er konstateret atypisk ordblind, og det så er meningitisen der har forårsaget det, ja det ved vi jo ikke, men det er jo småting, som er til at leve med.

Ja for fan... hvor var vi bange, og hvor bandede jeg og fortvivledes når de skulle have blodprøver, men ikke kunne ramme åren i hans lille arm, og efter 4. forsøg, valgte at vente en halv time og så sende en anden laborant, som var bedre til spædbørn, hvorfor fanden var han ikke kommet med det sammme.
Jeg forlod ham kun en gang under forløbet, og det var da der skulle lægges drop i hovedbunden, det var simpelthen ikke okay, at de ville stikke i mit barns hoved, og derfor måtte jeg gå, og alligevel med dårlig samvittighed over ikke at kunne klare at være der for ham. Det skal dog siges at droppet de fik lagt var var super godt, og fungerede samtilige dage.

Han skal til opfølgende undersøgelser sidst i marts, så det bliver lidt spændende.

Lisbeth

Forresten med hensyn til symtomer, så kan der i de fleste tilfælde også opstå nakkestivhed, altså man kan ikke bukke hagen ned til brystkassen.

Anmeld

2. marts 2008

mor til en del

Mebach skriver:

PYHA!
Ikke sjovt, men GODt I fangede det i "opløbet".
Har hørt de skrækkeligste historier.

Interesant at høre om de prikker, for jeg har da ofte tænkt på hvad symptomerne er.

Og den grimme ælling blev til en smuk svane.............. fedt billede............nu får jeg helt lyst til en borgvold tur med ungerne......Det bliver ikke i dag, der skal handles og bages.....Lucas fylder 9 på tirsdag, og har drengene fra klassen med hjem i morgen...... ¨så let røv... Lisbeth og kom i gang......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.