lidt mærkeligt fra mig (EA)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. januar 2009

Susan1978

ja jeg ved ikke helt , men jeg får bare så ondt i maven når Ea taler om en dreng henne i børnehaven som vist er meget syg.. jeg har endnu ikke fået spurgt en af pædagoerne endnu hvad han fejler.

Ea har bare fortalt at det var noget med blodet.

men i dag snakkede hun om at de havde læst en bog tror jeg om kemo kasper som er en bog om en bamse som skal være med til at dræbe Laurits emils kræftceller...

ei det anede mig at det var sådan noget og tænk at min lille pige snakker om sådan noget, får helt tårer i øjene af at tænke på at de skal tage stilling til sådan noget i deres bare 5 årige liv.. men det er jo den hårde sandhed og de kan jo heller ik forstå hvorfor han ikke kommer i børnehave, så jeg vil sige at pædagoerne klarer det på en super måde.

men jeg var da næsten helt færdig (måtte tage mig virkelig sammen) da Ea så siger at hvis hun også blev syg som laurits emil så ville hun også have en kemo kasper.... eiiiiiiiiiiii altså.. jeg måtte bare sætte mig ned hos hende og fortælle hende at hun aldrig skulle blive så syg.

Susan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2009

Mikkelmusen

Jeg kender godt Kemo Kasper. Eller det vil sige jeg deltog i et landsdækkende spil for lang tid siden, hvor der var indsamling og konkurrencer. Jeg synes det er en god måde at skabe lidt fokus på området.

jeg kender ikke bogen, men synes umiddelbart at det lyder som en god måde at forklare det til mindre børn. For ja de vil jo også gerne vide hvorfor drengen ikke kommer.

jeg forstår godt hvis du fik det skidt over det, for det rammer virkelig. men prøv at se det fra Eas side. Det er jo noget der hjælper hende til at forstå. Det er bare aldrig sjovt at stå i den situation. uanset om det er børn eller voksne. Jeg håber også der er flere steder de vil bruge den "metode" til at forklare børn det.
Jeg ved sgu ikke om du fik noget ud af det jeg skrev... Men det håber jeg.

Knus

Anmeld

29. januar 2009

Susan1978

du har fuldstændig ret og jeg tror lige jeg vil google kemo kasper for jeg kender det slet ikke..

Anmeld

30. januar 2009

Plysbjørnen

Puha det lyder grimt... Kan godt forstå du for ondt i maven når Ea snakker om det...

Og så især når hun kommer med sådan en udmelding om at hun gerne vil have en Kemo Kasper hvis hun bliver ligeså syg...

Det er helt frygteligt at tænke på at små børn tænker på sådan noget... Men jo de har krav på at vide besked... Men synes aligevel det er barsk...

Betina

Anmeld

30. januar 2009

Nadi

Ej puha, nu får jeg helt tåre i øjnene. Det er godt nok barske sager og helt urimeligt at små børn skal forholde sig til sådan en frygtelig sygdom. Barndommen burde være fyldt med lysserøde ponyer og hurtige racerbiler. Ikke en forfærdelig sygdom!

Men hvor synes jeg det er fantastisk at der er lavet bøger til dem så de bedre kan forholde sig til det, for det er jo desværre en del af livet. selvom det ikke burde.

Anmeld

30. januar 2009

Loggidut

åh nej...det er bare så svær en tid ungerne skal igennem, jeg mener når døden og sygdom kommer så tæt på, især når man har et barn på Ea´s alder,
det er jo lige nu de begynder at forstå at man kan dø, og blive nysgerrig efter hvad der sker bagefter.

et godt råd susan, væben dig på forhånd, og beslut dig for hvordan du mener døden ser ud, og livet bagefter, for det vil være noget af det du kommer til at høre og blive spurgt om snart.
Ikke at jeg mener hendes kammerat dør, men der kommer altså en svær tid hvor de vil vide den her slags ting.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok tage en snak med pædagogerne, spørg dem hvordan du skal forholde dig til det her emne, og hvordan de tackler det i det daglige...for det er virkelig synd for både Ea og alle de andre børn i børnehaven...ja og for den lille dreng.

uh, at have den alder og så opleve sådan noget her! Det er bare ikke fair, Vor Herre har en sjov fremgangsmåde af og til...

puh, jeg krydser fingre for at i kommer godt gennem den her oplevelse.

sikke en masse bavl, håber meningen var til at forstå!

Anmeld

30. januar 2009

Rasmine

Fy for pokker da.
Håber han kommer ovenpå igen.
Stakkels forældre dog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.