Jeg bruger den selv! Jeg har købt den for nogle måneder siden, da vi skulle flytte til Indien og der er der ikke altid nemt at finde tamponer på markedet og i den varme gider jeg ikke at bruge bind hele tiden. Jeg har nu brugt den i tre måneder kun, for jeg ikke havde fået min mens endu (jeg har et barn på næsten et år) Første dag syntes jeg, at den var noget stor og irriterende. Men jeg har givet den en chance. Og nu efter tre gange menst kunne jeg mig aldrig forstille mig at gå tilbage på tamponer. Der er nogle økologiske tamponer på markedet (jeg har set dem i nogle helsekost butikker) lavet at ren bomuld og uden bleg stoffer, og jeg har altid tænkt, at jeg gerne ville købe den slags den dag vi skulle tilbage til DK. Men nej! Jeg beholder meget gerne min Mooncup :-) En gang i mellem har jeg endu lidt problem med lækage, men jeg skal prøve flere gange at finde ud af det. Man bliver hurtigere og hurtigere til at bruge den. Den skal bare skyldes i vand (jeg bruger også lidt håndsæbe til) og ind igen! Når man er færdig med menst kan man lige hurtigt koge den og gemme den til næste gang. Nu kan jeg ikke huske, men dengang har jeg tjekket på engelske hjemmesider og de danske, og desværre har de engelske givet bedre pris for den (ink porto) Men nu har jeg glemt, hvor. Faktisk tror jeg, at jeg har bestilt den direkt på deres hjemmeside. Men som sagt, er jeg ikke sikkert på, for jeg kikkede på mange og har brugt en "currency convertor" på nettet for at se, hvor den kunne blive billigere.
http://www.mooncup.co.uk/
Anmeld