Fedeste opfindelse -slip for tampax og bind!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.391 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. januar 2009

K&M

Jeg må simpelthen lige dele det her med jer alle...

Jeg fik af min veninde, som tager på ekspiditioner i de nordnorske fjelde, anbefalet Mooncup. Det er en lille silicone "cup", som man sætter op i vagina. Den laver et vacuum og sidder derfor fast rundt om livmoderhalsen, så den simpelthen opsamler blodet. Så smart altså

Det lyder faktisk lidt voldsomt og svært -det tænkte jeg i hvert fald. Men det er simpelthen det nemmeste og mest behagelige jeg nogensinde har prøvet. Jeg er sluppet af med alle mine tidl gener. Jeg har alle dage fået svamp ved brug af hygiejneprodukter. Og huden blev så generet, så jeg kunne få småsår. Og hvem kender ikke til en tampax, der er gledet ned, så den mærkes hele tiden Det hele er væk. Det er så fedt!

Og så er der mange andre fordele. Den tages bare ud, tømmes i toilettet, skylles med vand (fra hanen, men min veninde tog på ekspiditionerne bare en flaske vand med til formålet) og sættes op igen. Det gør man hver 4.-8. time efter behov. Man mærker den ikke. Man lækker ikke når man sover. Den er uproblematisk i svømmehallen. Og så koster den 250 kr og du skal aldrig mere købe hele arsenalet af dyre produkter.

Jeg har kun fundet et sted i DK Mooncup sælges, men det kan jo være der er ved at komme flere steder. Jeg købte den på www.annewinthershop.dk

Måtte dele det med jer. Håber flere vil få glæde af denne opfindelse. Jeg kalder den "kvindens bedste ven"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2009

Miss BananaHammock

Hejsa

Jeg har en klassekammerat der også bruger den her "cup" og hun roser den også til skyerne. Mener godt nok hendes hedder noget andet, noget lady cup eller noget, så kan godt være der findes flere producenter der bare kalder det noget andet. Jeg skal helt sikkert også have fat i en på et tidspunkt!

Knus Nena

Anmeld

29. januar 2009

LotteN

Hold da op, det lyder godt nok smart... og pengebesparrende!

Anmeld

29. januar 2009

Pia.

Det lyder da vildt... et lille spørgsmål - kan den ikke "løbe over" ? der er jo ikke rigtig noget der suger -
Og i starten bløder man jo noget mere end normalt...

Anmeld

29. januar 2009

Miss BananaHammock

PiaR skriver:

Det lyder da vildt... et lille spørgsmål - kan den ikke "løbe over" ? der er jo ikke rigtig noget der suger -
Og i starten bløder man jo noget mere end normalt...

Herinde kan man læse en masse svar på en masse forskellige spørgsmål: http://www.ladycup.eu/faqs/tabid/57/Default.aspx

Synes deres svar på dit spørgsmål er at man tømmer den oftere de dage man bløder meget!

Anmeld

29. januar 2009

Pia.

Nena skriver:

Herinde kan man læse en masse svar på en masse forskellige spørgsmål: http://www.ladycup.eu/faqs/tabid/57/Default.aspx

Synes deres svar på dit spørgsmål er at man tømmer den oftere de dage man bløder meget!

Tusind tak

Anmeld

29. januar 2009

Pia.

Det ser godt nok smart ud...

Anmeld

29. januar 2009

Mimic

Den skal da helt klart prøves, bøvler også med svamp og små sår hver gang
hader det... tak for tippet

Fra Linda

Anmeld

29. januar 2009

Susan1978

nogen der ved om den kan bruges når man har spiral?

Anmeld

29. januar 2009

K&M

Selve cuppen er ret stor. Fylder det meste af skeden, så selv når jeg bløder mest er det altså begrænset hvor fyldt den er. Men man må vel prøve sig frem.

Jeg er så vild med den. Jeg sætter den simpelthen op den dag jeg ved min menstruation kommer (er på p-piller, så ved det præcist). Så slipper jeg endda for trusseindlæg.

Fandt lige den her. Det er en visuel guide.
www.youtube.com/watch?v=Vfs3HydFkJU

Bare husk at spidsen skal klippes af, så den passer til dig. Jeg har klippet den helt af, men cuppen er stadig supernem at fjerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.