Jeg må simpelthen lige dele det her med jer alle...
Jeg fik af min veninde, som tager på ekspiditioner i de nordnorske fjelde, anbefalet Mooncup. Det er en lille silicone "cup", som man sætter op i vagina. Den laver et vacuum og sidder derfor fast rundt om livmoderhalsen, så den simpelthen opsamler blodet. Så smart altså

Det lyder faktisk lidt voldsomt og svært -det tænkte jeg i hvert fald. Men det er simpelthen det nemmeste og mest behagelige jeg nogensinde har prøvet. Jeg er sluppet af med alle mine tidl gener. Jeg har alle dage fået svamp ved brug af hygiejneprodukter. Og huden blev så generet, så jeg kunne få småsår. Og hvem kender ikke til en tampax, der er gledet ned, så den mærkes hele tiden

Det hele er væk. Det er så fedt!
Og så er der mange andre fordele. Den tages bare ud, tømmes i toilettet, skylles med vand (fra hanen, men min veninde tog på ekspiditionerne bare en flaske vand med til formålet) og sættes op igen. Det gør man hver 4.-8. time efter behov. Man mærker den ikke. Man lækker ikke når man sover. Den er uproblematisk i svømmehallen. Og så koster den 250 kr og du skal aldrig mere købe hele arsenalet af dyre produkter.
Jeg har kun fundet et sted i DK Mooncup sælges, men det kan jo være der er ved at komme flere steder. Jeg købte den på
www.annewinthershop.dkMåtte dele det med jer. Håber flere vil få glæde af denne opfindelse. Jeg kalder den "kvindens bedste ven"
Anmeld