Så blev mor og barn tjekket..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

308 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. januar 2009

mor til en del

Bebsen havde det fint, og er måske lidt påvirket af mors overforbrug af mad, havde den nette vægt at 2280 gram. Det ligner stadig en pige, så mon ikke det er det vi skal satse på at det er...

Til stor ærgelse for mig viste det sig at hun sidder på numsen, jeg var ellers sikker på at det var spark jeg mod tog øverst på maven, men hun må så være en bokser med en god lige højre.
Hun har masser af tid til at vende sig, men underligt da alle mine drenge på dette tidspunkt har vendt rigtig, Clara vende forkert indtil 3 uger før fødsel, hvor hun blev vendt.... hvorfor vil pigerne ikke have hovedet ned....

Mig, ja jeg skal måle blodsukker 7 gange i døgnet, dog kun 3 gange i ugen, så det er til at komme over... skal begge tjekkes igen om 4 uger....
Jeg skal sættes igang til termin hvis jeg da ikke føder før tid, og skal blive på sygehuset mindst 24 timer efter fødslen, så blev der lidt barselshvile til mig

Lisbeth. 32+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2009

Joan ( Smallie )

ihh hvor dejligt det hele ser fint ud.

Er det så galt med 2200g ? jeg var til jordmor da jeg var 36+2 og da lev min vuderet til 2800.

Men sjovt for jeg tror også vi venter en pige og ja som du selv har læst var jeg jo inde og blive scannet igår for at se om den havde vendt sig og det havde den heldigvis. Men Niels han lå med hovedet ned ad fra uge 30 tror jeg. Så ja hvad er det med de piger.

Men hun når da helt sikkert at vende sig.
Hvordan går det ellers med bækkenet og er du ved at komme lidt oven på igen??

Joan 37+1

Anmeld

29. januar 2009

mor til en del

Joan ( Smallie ) skriver:

ihh hvor dejligt det hele ser fint ud.

Er det så galt med 2200g ? jeg var til jordmor da jeg var 36+2 og da lev min vuderet til 2800.

Men sjovt for jeg tror også vi venter en pige og ja som du selv har læst var jeg jo inde og blive scannet igår for at se om den havde vendt sig og det havde den heldigvis. Men Niels han lå med hovedet ned ad fra uge 30 tror jeg. Så ja hvad er det med de piger.

Men hun når da helt sikkert at vende sig.
Hvordan går det ellers med bækkenet og er du ved at komme lidt oven på igen??

Joan 37+1

Næh jeg synes vægten er ok. når man tager i betragtning at jeg plejer at få børn imellem 4 og 5 kg.

Bækkenet har det super fint, når bare jeg får hvilet det jeg skal, så det er jo op til mig selv, hvordan jeg skal have det......ahh måske også lidt familien, og de kloge hoveder som mener jeg skal tjekkes hele tiden, jeg har nok i det daglige program,

Anmeld

29. januar 2009

Loggidut

Mor til en del skriver:

Bebsen havde det fint, og er måske lidt påvirket af mors overforbrug af mad, havde den nette vægt at 2280 gram. Det ligner stadig en pige, så mon ikke det er det vi skal satse på at det er...

Til stor ærgelse for mig viste det sig at hun sidder på numsen, jeg var ellers sikker på at det var spark jeg mod tog øverst på maven, men hun må så være en bokser med en god lige højre.
Hun har masser af tid til at vende sig, men underligt da alle mine drenge på dette tidspunkt har vendt rigtig, Clara vende forkert indtil 3 uger før fødsel, hvor hun blev vendt.... hvorfor vil pigerne ikke have hovedet ned....

Mig, ja jeg skal måle blodsukker 7 gange i døgnet, dog kun 3 gange i ugen, så det er til at komme over... skal begge tjekkes igen om 4 uger....
Jeg skal sættes igang til termin hvis jeg da ikke føder før tid, og skal blive på sygehuset mindst 24 timer efter fødslen, så blev der lidt barselshvile til mig

Lisbeth. 32+1

har ha ha...det er en rigtig tøs du får dig den her gang!

de er så hamrende besværlige, og gør tingene når det passer dem!

se bare på helle30, ja og Smallie (lur mig om der ikke også gemmer sig en tøseunge der) de gør altså tingene helt og aldeles baglæns...lol...har selv følt det på krop og sjæl!

så jeg tør godt sige tillykke med det i mener at havde fået øje på, nemlig pigebarnet!

Anmeld

29. januar 2009

Anja

Dejligt at alt gik godt

Synes da ikke, at hun virker som nogen kæmpe baby ???

Nu skal du så i gang med at kostregulere dit blodsukker. Har du mod på det ?

Anmeld

29. januar 2009

mor til en del

Anja skriver:

Dejligt at alt gik godt

Synes da ikke, at hun virker som nogen kæmpe baby ???

Nu skal du så i gang med at kostregulere dit blodsukker. Har du mod på det ?

Både og jeg ved jo at jeg kan, men er jo samtidig en stor trøste spiser, jeg har den sidste tid dog smæsket mig i frugt, men det er jo heller ikke legalt længere.

Nu må vi se hvordan målingerne er, og hvis de ellers er gode, kan jeg jo synde "lidt" de dage jeg ikke laver målinger...

Imorgen skal jeg mødes med diætisten, så jeg håber hun kan komme med nogle gode input.

Aftensmaden i dag var lige efter bogen, karrykål med oksekød, smadder sundt, men var der lige nogen af ungerne der ville spise det, og det er det der gør mig frustreret, jeg kunne jo bare lave specielt mad til mig selv, men så lader jeg mig garanteret friste af de andres mad, ja jeg ved det jeg er en klovn, og isår når jeg er træt. Det kommer jeg vist til at være meget den kommende tid, da Oscar i dag er sprunget ud med skoldkopper, så mon ikke Isac og Cilas også lige skal igennem turen, og så er der jo også lussingsyge i BH, så det kan også nåes inden jeg skal føde.....Ahhhhhh jeg trænger til hvile......

Lisbeth.

Hvordan gik din opfølgnings prøve...?

Anmeld

29. januar 2009

Muffinmus

Hmmm, sikke da noget. Æv ÆV...jamen man kan sgu da ikke lade være med at æde...sådan er det bare.
Synes da også at 2200 lyder helt ok i mine øre..ikke til den lille isde, men hvad pokker du er jo heller ikke et fnug trods alt

Anmeld

29. januar 2009

Ny mor

Dejligt at "lillesøster" har det godt. Har ikke forstand på hvad de skal veje hvornår, men mon ikke det regulerer sig i de sidste uger, hvor de ikke tager så meget på!

kh Birgitte

Anmeld

29. januar 2009

mor til en del

Vægten på bebs bekymrer mig faktisk ikke, hvis bare den blive under de 5 kilo.
Isac vejede 4930 gram, og han kom derfra uden problemer.
Lægen ville jo gerne at jeg fik en baby med gennemsnitsvægt. dvs. omkring de 3500, og det kommer altså ikke til at holde stik, man regner vel med ca. 250 gram i ugen fra nu af, så det bliver godt 4 kilo, der skal altså også være noget at imod med når hun nu kommer hjem til alle vores drenge...

Anmeld

29. januar 2009

Anja

Mor til en del skriver:

Både og jeg ved jo at jeg kan, men er jo samtidig en stor trøste spiser, jeg har den sidste tid dog smæsket mig i frugt, men det er jo heller ikke legalt længere.

Nu må vi se hvordan målingerne er, og hvis de ellers er gode, kan jeg jo synde "lidt" de dage jeg ikke laver målinger...

Imorgen skal jeg mødes med diætisten, så jeg håber hun kan komme med nogle gode input.

Aftensmaden i dag var lige efter bogen, karrykål med oksekød, smadder sundt, men var der lige nogen af ungerne der ville spise det, og det er det der gør mig frustreret, jeg kunne jo bare lave specielt mad til mig selv, men så lader jeg mig garanteret friste af de andres mad, ja jeg ved det jeg er en klovn, og isår når jeg er træt. Det kommer jeg vist til at være meget den kommende tid, da Oscar i dag er sprunget ud med skoldkopper, så mon ikke Isac og Cilas også lige skal igennem turen, og så er der jo også lussingsyge i BH, så det kan også nåes inden jeg skal føde.....Ahhhhhh jeg trænger til hvile......

Lisbeth.

Hvordan gik din opfølgnings prøve...?

Ja, jeg kan godt se, at det er en udfordring at spise sundt, når resten af familien ikke kan lide det der bliver serveret

Men kan du ikke bare lave mad som du plejer og bare lave ekstra salat eller andet grønt som du så bare spiser ekstra af i stedet for noget af det usunde ? Det var det jeg ofte gjorde.

Min glukosetest gik fint, alle mine tal var normale, så jeg har ikke fået sukkersyge . Jeg er rigtig glad for at det gik fint, for jeg ville have meget svært ved at skulle leve efter diabetes reglerne resten af mine dage. Jeg skal dog stadig have tabt mig, det skulle jo mindske risikoen for at udvikle sukkersyge senere hen. Pt er det bare møg svært pga amningen. Jeg har prøvet mig med motion og KUN sundt og ikke spise for meget i ca 10 dage, hvorefter der bare blev mindre og mindre mælk så nu spiser jeg normalt igen - og tillader også noget usundt - amningen er trods alt vigtigere og så må jeg tabe mig, om nogle mdr når jeg ikke ammer mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.