Er der ingen som bruger temperatur-metoden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

WantingBaby2012

Ja, jeg synes kun jeg læser om ÆL-teste... Er der ingen som tager sin kropstemperatur for at finde ÆL-tidspunktet? :-) hvad fungere mon bedst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Mi

Vi blev sat igang med temperatur modellen af vores læge, da vi havde prøvet et år. Da vi så kom til en fertilitetslæge, sagde han, at den metode var håbløs at bruge, da temperaturudsvingningerne er så små, at det er umuligt at regne med. Jeg udfyldte sådan et skema hver morgen i flere måneder, og må sige, at jeg ikke kunne tyde ud fra det, hvornår jeg havde haft ægløsning. Men hvorfor overhovedet bruge noget, med mindre man har prøvet i rigtig lang tid?

Anmeld

7. oktober 2011

WantingBaby2012

Mi skriver:

Vi blev sat igang med temperatur modellen af vores læge, da vi havde prøvet et år. Da vi så kom til en fertilitetslæge, sagde han, at den metode var håbløs at bruge, da temperaturudsvingningerne er så små, at det er umuligt at regne med. Jeg udfyldte sådan et skema hver morgen i flere måneder, og må sige, at jeg ikke kunne tyde ud fra det, hvornår jeg havde haft ægløsning. Men hvorfor overhovedet bruge noget, med mindre man har prøvet i rigtig lang tid?

Tjaa, til november har vi prøvet i 1 år.. Og man bliver da lidt "desperat" til sidst og tænker om der er andre metoder som fungere bedre for én.. Jeg er slet ikke tilhænger af, at det skal blive så påduttet fordi "NU er der bare ægløsning!!" - men nogen kan jo blive nødt til det, hvis de vil være sikre på at ramme det perfekte tidspunkt som, hold da op, er sværere at ramme end man lige skulle tro! 

Mine forældre prøvede også et stykke tid med mig, og der måtte de til sidst ty til temperaturmetoden... Men det var vist også fordi ÆL-teste enten ikke fandtes dengang, eller var så udbredt 

Anmeld

7. oktober 2011

Mi

WantingBaby2012 skriver:

Tjaa, til november har vi prøvet i 1 år.. Og man bliver da lidt "desperat" til sidst og tænker om der er andre metoder som fungere bedre for én.. Jeg er slet ikke tilhænger af, at det skal blive så påduttet fordi "NU er der bare ægløsning!!" - men nogen kan jo blive nødt til det, hvis de vil være sikre på at ramme det perfekte tidspunkt som, hold da op, er sværere at ramme end man lige skulle tro! 

Mine forældre prøvede også et stykke tid med mig, og der måtte de til sidst ty til temperaturmetoden... Men det var vist også fordi ÆL-teste enten ikke fandtes dengang, eller var så udbredt 

Jeg ville i hvert fald vælge æl test, og jeg forstår godt at i vil prøve at teste, for at øge jeres chancer når i har prøvet så længe. Jeg håber for jer, at der snart er gevinst.

Anmeld

7. oktober 2011

WantingBaby2012

Mi skriver:

Jeg ville i hvert fald vælge æl test, og jeg forstår godt at i vil prøve at teste, for at øge jeres chancer når i har prøvet så længe. Jeg håber for jer, at der snart er gevinst.

Tak 

Og sikke nogle skønne piger du har! 

Anmeld

7. oktober 2011

Mi

WantingBaby2012 skriver:

Tak 

Og sikke nogle skønne piger du har! 

Tak for det  De er beviserne på at man kan ende med en masse børn, selvom man var barnløs

Anmeld

7. oktober 2011

Nessie

Jeg har heller ikke hørt "godt" om brugen af temperatur som indikator.

Herhjemme bruger vi kun de digitale ÆL-test, da de viser hvornår der er ÆL, uden man skal sammenligne farver eller streger

Anmeld

7. oktober 2011

WantingBaby2012

Nessie skriver:

Jeg har heller ikke hørt "godt" om brugen af temperatur som indikator.

Herhjemme bruger vi kun de digitale ÆL-test, da de viser hvornår der er ÆL, uden man skal sammenligne farver eller streger

Ja dem har jeg godt hørt om! Men aldrig prøvet, de er vist lidt dyre end de alm teste ik? Skriver den så hvilken dag man har ÆL? Hvad kunne der typisk stå? :-) kunne da være at man skulle prøve sådan en!!

Anmeld

7. oktober 2011

Nessie

WantingBaby2012 skriver:

Ja dem har jeg godt hørt om! Men aldrig prøvet, de er vist lidt dyre end de alm teste ik? Skriver den så hvilken dag man har ÆL? Hvad kunne der typisk stå? :-) kunne da være at man skulle prøve sådan en!!

Jo de er dyrere, men også mere sikre.

Hvis du har en cyklus på 28 dage, skal du bare begynde at teste på 10. - 11. dagen, så viser den helt tydeligt om du har ÆL eller ej.
Jeg synes de  er nemme at bruge, og mange gange kan én pakke holde til 2 mdr., og så er det jo ikke så dyrt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.