At mærke liv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

Øst

Nitz - 25+ skriver:

Jeg tror også helt sikkert det er den bette der tumler rundt.. jeg tror først jeg mærkede baby omkring uge 20.. men min moderkage ligger også foran (ud mod maveskindet) så JM sagde at der godt kunne gå længere tid end "normalt" før jeg kunne mærke tydelige spark.. til at starte med havde jeg også sådan nogle bobbellignende fornemmelser lige omkring navlen..

Men den med at det føles som en fiskehale der "slår" syns jeg passer meget godt.. Som om der er en der lige røre på sig.. Når du først begynder at mærke noget så bliver det stille og roligt stærkere og stærkere.. Jeg er idag 25+1 og den bette tager nogle ordenlige hoppeture nogle gange.. og nu er jeg ikke i tvivl om hvornår han spiller fodbold der inde.. Det er først her den sidste uges tid at jeg kan mærke spark længere ude i siden af maven.. Og nogle gange er det skiftevis højre og venstre side.. i starten var det mest i venstre side. og så var det bare lige 3 spark og slut.. Nu tumler han rundt og giver puf på hele maven..

Wow glæder mig

Er det ikke en meget mærkelig følelse? At kunne mærke noget der lever inde i ens mave. Det lyder helt surrealistisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

Nitz - <3 David

Øst skriver:

Wow glæder mig

Er det ikke en meget mærkelig følelse? At kunne mærke noget der lever inde i ens mave. Det lyder helt surrealistisk...

Man vender sig rigtig hurtigt til det.. jeg syns det er mere vildt at SE når maven bare hopper en 10-15 gange, 3 forskellige steder på maven men det er helt vidunderligt hver gang.. jeg ligger stort set hver aften og morgen og kigger på maven.. og nyder at man kan se at der sker noget..

Anmeld

5. oktober 2011

Øst

Kitty-Katten skriver:

Jeg er også gravid for første gang. Er nu i 38. uge. MEn jeg mærkede liv første gang da jeg var i 16. uge. Jeg var også usikker på om det var babyen, men bevægelserne tog til i løbet af få uger, og så var jeg ikke i tvivl. 

JEg vil ikke beskrive det som bobler, som alle jeg kender beskriver det. Jeg synes mere det føles som noget der ligger og ruller rundt.  

Rulle rundt... Det er præcis sådan  Utroligt hvor svært det er at beskrive..

Er slet ik i tvivl længere ... tror jeg Ha ha!!

Tusind tak!

Anmeld

5. oktober 2011

Øst

Nitz - 25+ skriver:

Man vender sig rigtig hurtigt til det.. jeg syns det er mere vildt at SE når maven bare hopper en 10-15 gange, 3 forskellige steder på maven men det er helt vidunderligt hver gang.. jeg ligger stort set hver aften og morgen og kigger på maven.. og nyder at man kan se at der sker noget..

Ha ha! Ja det så jeg da min kusine var gravid med sin første datter! Fuck jeg fik et chok da jeg så sådan en fodaftryk på hendes mave lige pludselig ha ha!

Synes dengang det var lidt alien-agtigt

Anmeld

5. oktober 2011

Nitz - <3 David

Øst skriver:

Ha ha! Ja det så jeg da min kusine var gravid med sin første datter! Fuck jeg fik et chok da jeg så sådan en fodaftryk på hendes mave lige pludselig ha ha!

Synes dengang det var lidt alien-agtigt

Hehe ja, det kan godt se lidt sjovt ud.. første gang kærestenså det sagde han os, "Hold da op.. mærkes det ik underligt.."
Men det er skønt.. Når jeg fx. stå og laver mad eller lignende, og han lige tager en hoppetur der inde.. så kan jeg ik lade være med lige at mærke, og tænke "min lille baby"

Men jeg syns der stadig er meget forskel fra dag til dag. Der er nogle dage hvor han bare er aktiv. og andre dage slapper han mere af..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.