At mærke liv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

Øst

Hej Allesammen,

Jeg er i dag 17+3 og jeg har et spørgsmål til det at kunne mærke sin baby bevæge sig.

Jeg har aldrig prøvet at være gravid før så er lidt i tvivl om hvad det er jeg mærker, men nogen gange er det som om der er noget der bevæger sig... men meget forsigtigt!

Troede jo først det var lidt luft i maven he he men tænker på om det måske er babyen. Det er sådan cirka lige mellem skambenet og navlen.

Jeg ved det er svært, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan de kunne mærke det første gang? Eller om det er for tidligt for mig at kunne mærke noget overhoved 

knus Øst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Emily2012<3

Øst skriver:

Hej Allesammen,

Jeg er i dag 17+3 og jeg har et spørgsmål til det at kunne mærke sin baby bevæge sig.

Jeg har aldrig prøvet at være gravid før så er lidt i tvivl om hvad det er jeg mærker, men nogen gange er det som om der er noget der bevæger sig... men meget forsigtigt!

Troede jo først det var lidt luft i maven he he men tænker på om det måske er babyen. Det er sådan cirka lige mellem skambenet og navlen.

Jeg ved det er svært, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan de kunne mærke det første gang? Eller om det er for tidligt for mig at kunne mærke noget overhoved 

knus Øst

Jeg er 19+3 idag, og jeg er stadig i tvivl om det er baby jeg kan mærke.. 

Men jeg synes det føles som om der er en som sætter en finger på min mave indeni.. 

Håber der er nogen der kan svare dig om det ER liv du kan mærke..

Anmeld

5. oktober 2011

Øst

BJNGJ. skriver:

Jeg er 19+3 idag, og jeg er stadig i tvivl om det er baby jeg kan mærke.. 

Men jeg synes det føles som om der er en som sætter en finger på min mave indeni.. 

Håber der er nogen der kan svare dig om det ER liv du kan mærke..

ja, god beskrivelse  he he håber i hvert fald det er det... Føler mig lidt tosset når jeg sidder for mig selv og blir helt rørt over luft i maven ha ha ha!!

Anmeld

5. oktober 2011

Muhmi

Små bobler i maven... Hvis du tror det er din baby du mærker, så er det højst sansynligt

Anmeld

5. oktober 2011

Mira0911

Begge gange hvor jeg begyndte at mærke liv var på denne måde her... 

End masse bobler inde i maven samtidig med at det føles som en fiskehale der lige gav nogle blide vendinger med halen inde fra maven... 

Anmeld

5. oktober 2011

Julemusen

Jeg er også gravid for første gang. Er nu i 38. uge. MEn jeg mærkede liv første gang da jeg var i 16. uge. Jeg var også usikker på om det var babyen, men bevægelserne tog til i løbet af få uger, og så var jeg ikke i tvivl. 

JEg vil ikke beskrive det som bobler, som alle jeg kender beskriver det. Jeg synes mere det føles som noget der ligger og ruller rundt.  

Anmeld

5. oktober 2011

Københavnermor

I starten syntes jeg det føltes lidt som en blid kilden på indersiden af maven, eller som om der sprang en lille bitte bobbel op af maveskindet indvendigt.. Det er svært at forklare, men når man efterhånden har oplevet det nogle gange og oftere og oftere, så er man ikke længere i tvivl..

Tillykke med bebsen!

Anmeld

5. oktober 2011

Vivian87

Jeg mærkede liv første gang i uge 15, og det var præcis som du beskriver der, så jeg tror da bestemt at det er baby der siger Hej til dig

Anmeld

5. oktober 2011

Nitz - <3 David

Jeg tror også helt sikkert det er den bette der tumler rundt.. jeg tror først jeg mærkede baby omkring uge 20.. men min moderkage ligger også foran (ud mod maveskindet) så JM sagde at der godt kunne gå længere tid end "normalt" før jeg kunne mærke tydelige spark.. til at starte med havde jeg også sådan nogle bobbellignende fornemmelser lige omkring navlen..

Men den med at det føles som en fiskehale der "slår" syns jeg passer meget godt.. Som om der er en der lige røre på sig.. Når du først begynder at mærke noget så bliver det stille og roligt stærkere og stærkere.. Jeg er idag 25+1 og den bette tager nogle ordenlige hoppeture nogle gange.. og nu er jeg ikke i tvivl om hvornår han spiller fodbold der inde.. Det er først her den sidste uges tid at jeg kan mærke spark længere ude i siden af maven.. Og nogle gange er det skiftevis højre og venstre side.. i starten var det mest i venstre side. og så var det bare lige 3 spark og slut.. Nu tumler han rundt og giver puf på hele maven..

Anmeld

5. oktober 2011

Øst

He he nogen dejlige beskrivelser  

Sidder lidt og får tårer i øjnene... så vælger jeg at tro det er den lille  Det hele har været rigtigt svært at forholde sig til, men det er som om det begynder at falde på plads nu når man kan mærke der virkelig sker noget derinde.

Tusind tak allesammen for jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.