Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2011

Sabina

Baby-støv skriver:

Hey tøser....

På fredag er det 14 dage siden jeg fødte....

Og min appetit er bare helt væk.... Jeg kan slet slet ikk klemme noget ned... Jeg har det ikk dårligt eller noget... Men der kommer jo ikk noget næring til min mælk..

Hvornår kommer den igen? hvis det er normalt....

Har i nogle gode retter til ingen appetit...

Stort tillykke med de små :-)

Jeg tror nu det er meget normalt. Jeg fødte for 3 mdr siden her d. 16 okt. og jeg har stadig ikke fået min appitit tilbage. Man har simpelthen så meget andet i tankerne. Jeg spiser for det meste først lidt om aften (Virkelig usundet) Men der er METET nærring i min mælk . For min baby på snart 3 mdr vejer 6,5 kg :-)

Nogle dage kan jeg spise andre dage kan jeg ik ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

twinny

Sabina skriver:

Stort tillykke med de små :-)

Jeg tror nu det er meget normalt. Jeg fødte for 3 mdr siden her d. 16 okt. og jeg har stadig ikke fået min appitit tilbage. Man har simpelthen så meget andet i tankerne. Jeg spiser for det meste først lidt om aften (Virkelig usundet) Men der er METET nærring i min mælk . For min baby på snart 3 mdr vejer 6,5 kg :-)

Nogle dage kan jeg spise andre dage kan jeg ik ..

mange tak...  Skønt at vide jeg ikk er den eneste... Min kæreste bliver ved med at sige jeg skal spise... hehe..

Anmeld

4. oktober 2011

twinny

BigBabyWish skriver:

Det lyder også ubehageligt.

Håber det går over og du snart får din normale appetit igen!

tak, søde...

Anmeld

4. oktober 2011

Sabina

Baby-støv skriver:

mange tak...  Skønt at vide jeg ikk er den eneste... Min kæreste bliver ved med at sige jeg skal spise... hehe..

Det siger min kæreste også til mig, og det er jo klart. For vi har jo bruyg for noget at spise, så vi hasr overskud osv. :-) Men svært at tvinge det ned.

Men frugt glider bedst ned her

Anmeld

4. oktober 2011

Tona

Hey tøser....

På fredag er det 14 dage siden jeg fødte....

Og min appetit er bare helt væk.... Jeg kan slet slet ikk klemme noget ned... Jeg har det ikk dårligt eller noget... Men der kommer jo ikk noget næring til min mælk..

Hvornår kommer den igen? hvis det er normalt....

Har i nogle gode retter til ingen appetit...

Ih hvor træls for dig.  Jeg prøvede det selv da jeg havde født Amanda. Husker at jeg ligefrem frygtede spisetiderne hvor jeg igen skulle sidde der og være dårlig over lugten af mad mens jeg prøvede at klemme maden ned. Kunne være en halv time om at tvinge en halv skive rugbrød ned med vold. Så øv. Og jeg er normalt sådan en små tyk trunte som altid lige kan klemme en mellemmad ned.

Det jeg fandt ud af er at:

- det er helt normalt og skal bare gå over i løbet af en måned til halvanden,

-det vigtigste er at spise det mad man kan og ikke stresse for meget over det, men sørge for at få nok væske. Meget vigtigt især når man ammer.

- hvis der er noget som helst man har lyst til at spise, selv hvis det er chips eller is eller hvad det end måtte være skal man spise det. Det er ikke så vigtigt med næringsværdien lige nu, det er bare vigtigt at få spist noget.

-jeg syntes at sorbet is og frugt var noget der var til at få lidt ned af.

-Som Sigrid skriver tror jeg ikke at du skal bekymre dig så meget om det med mælken. Den skal nok være god nok. Men husk at drikke nok

Håber at det snart retter sig for dig, for det er rigtig træls (men normalt og ufarligt)

Anmeld

4. oktober 2011

twinny

Amandas-mor skriver:

Ih hvor træls for dig.  Jeg prøvede det selv da jeg havde født Amanda. Husker at jeg ligefrem frygtede spisetiderne hvor jeg igen skulle sidde der og være dårlig over lugten af mad mens jeg prøvede at klemme maden ned. Kunne være en halv time om at tvinge en halv skive rugbrød ned med vold. Så øv. Og jeg er normalt sådan en små tyk trunte som altid lige kan klemme en mellemmad ned.

Det jeg fandt ud af er at:

- det er helt normalt og skal bare gå over i løbet af en måned til halvanden,

-det vigtigste er at spise det mad man kan og ikke stresse for meget over det, men sørge for at få nok væske. Meget vigtigt især når man ammer.

- hvis der er noget som helst man har lyst til at spise, selv hvis det er chips eller is eller hvad det end måtte være skal man spise det. Det er ikke så vigtigt med næringsværdien lige nu, det er bare vigtigt at få spist noget.

-jeg syntes at sorbet is og frugt var noget der var til at få lidt ned af.

-Som Sigrid skriver tror jeg ikke at du skal bekymre dig så meget om det med mælken. Den skal nok være god nok. Men husk at drikke nok

Håber at det snart retter sig for dig, for det er rigtig træls (men normalt og ufarligt)

Mange tak....

Jeg har også normalt lyst til søde ting og det har jeg bare slet ikk... Og får total dårlig samvittighed over min mand står over kogegryderne og jeg er bare ved at kaste op over lugten...

Anmeld

4. oktober 2011

Den lykkelige

Jeg mistede også appetitten fuldstændig efter fødslen.. spiste nærmest ingen ting.. tænkte slet ikke på mad..

Anmeld

4. oktober 2011

Kofoed.

-Sigrid- skriver:

Søde, du spørge om det er normalt, og ja det er det  Det er normalt at miste appetiten helt op til en måned, og så længe du ikke sulter vil jeg mene at det er ok at du ikke spiser så meget - jeg tror de to små drenge tager af dine naturlige resuser, ligesom de gjorde i graviditeten hvis du ikke tog på - og så tager man fedt på i graviditeten præcis fordi man ikke altid har tid/lyst til at spise når man har født 

Dårlig samvittighed tror jeg i hvert fald ikke du skal have 

Meeen... Jeg har ikke studeret (på skole i hvert fald  -) det eller født 

Det er konrekt, har fået det bekræftet af læge og sundhedsplejeske

Baby-støv, bøvler selv med det, er helt tiden småsulten, men der er bare INGEN mad jeg har lyst til, i starten spiste jeg kun lidt kage, da det var det eneste jeg ikke fik opkastfornemmelse af at tænke på. I dag kan jeg spise en masse forskelligt, men protionerne er meget mindre end normalt og synes ikke kød er så interresant længere. Side bemærkning, kæresten har lige lavet "aftensmad" - pomfritter, fordi han er ikke den bedste i køkkenet og jeg gider ikke tilberede en hel masse hver dag, når jeg alligevel ikke spiser det.

Glæd dig, det bliver bedre

Anmeld

4. oktober 2011

Tona

Baby-støv skriver:

Mange tak....

Jeg har også normalt lyst til søde ting og det har jeg bare slet ikk... Og får total dårlig samvittighed over min mand står over kogegryderne og jeg er bare ved at kaste op over lugten...

Ja, kan godt huske det med dårlig samvittighed når min bekymrede kæreste stod der og lavede min livret og prøvede alt hvad han kunne at få noget i mig.

Men det kan ikke hjælpe med dårlig samvittighed for du kan jo ikke gøre for det. Det er et naturligt fænomen som bare skal have lov at gå over. Måske ville det hjælpe hvis du også fortæller ham det, så han ved det?

Anmeld

4. oktober 2011

Koen.

åh ja det er helt normalt, de første 3 uger spiste jeg næsten ikke havde INGEN appetit eller lyst til mad

håber det snart fortager sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.