Reality tjeck

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

DK

Så kom dagen. Dagen man var sikker på aldrig kom. Dagen hvor ens barsel sluttede. Og ikke nok med at man selv skal ud i den store verden, det skal den unge herre i huset også derud. I den store verden. Helt alene.

Så i dag har Richard haft første dag i vuggestuen. Han er der nu. HEEELT alene. Lille bitte og alene, ligger han og sover formiddagslur, lige nu. Måske græder han uden at blive hørt? Måske står der store grove unger og råber uden for sove-kasse-hytten så han ligger og bliver vildt bange? Måske er han vågnet og ikke fatter hvor han er, og bare er bange og ulykkelig, men tør ikke sige det?

Nå. Men altså. Vi kom kl 8. Richard startede ud med at lege med en traktor og så var der 8.30 formiddagsmad (knækbrød og frugt). Stor fryd og meget spændende med både mad OG andre unger at kigge på. Så var der lege tid igen, og Richard moslede upåvirket rundt blandt alle de store børn (han var helt sikkert beklemt og saaavnede sin mor, indeni) og fandt legesager der skulle spises og børne der skulle skubbes af vejen.

Så skulle alle de store ud på legepladsen og Richard og de to mindste på stuen (to andre drenge på over 1 år) blev indenfor. De er bare så store når de kan gå... Altså i forhold til richards krybe-kravle-teknik...

Nå. Men klokken blev 9.30 og Richard blev træt. Pædagogen skiftede og puttede ham og han blev lagt ud og sove. Hyylede han efter sin mor? Næææ.... Hylede moderen efter sin dreng) nææ (ok jo, indvendigt).

Men så kørte jeg hjem, og købte på vejen for 62,46 kr bland selv slik (altså det er helt sikkert en meget lille pose, og kun dyr pga den nye fedtafgift) Og nu vil jeg så bare ligge på sofaen og se en film og spise slik, drikke varm kakao, spise kanelgifler og have lidt ondt i maven over at Richard er der helt alene. Og så ellers vente på at de ringer når han er vågnet og har fået lidt at spise/lege, alt efter hvordan det går. Jeg har kun ringet een gang og tjekket om de nu også havde mit tlf. nummer. Jo jo...

Men altså. Vuggestuen/børnehaven er lækker. Nybygget i 2009 og med en KOLONORM stor legeplads ud til åbne marker. Personalet virker flinke, og alt umiddelbart som det skal være. Vi skal intet medbringe ud over Richard og skiftetøj, og de har åbent fra 6-17 hver dag!!!! De får varm mad til frokost, hovedsagligt økologisk, lavet i en anden vuggestue med køkken inde i Horsens. Derudover frugt/knækbrød om formiddagen og rugbrød om eftermiddagen (plus evt. morgenmad hvis de kommer tidligt). De har rytmik/gymnastik en gang om ugen, og de går også som regel på tur en gang om ugen. Derudover har de som mål at alle børn skal ud og lege 4 dage om ugen. Så alt i alt super fint.

Og så lidt billedspam. Både af vuggeren (jeg har ikke så mange af Richard, da jeg ikke vil lægge fotos hvor der er andre børn på ud her), og lidt blandet herhjemme fra. Og jo: Kirstine har Richard i snor da han er hendes vovse, og meeeget dygtig da han ofte lystrer både "sit", "kom her" og "spis en kiks af min hånd"

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

CamiRon

Det er altid en fornøjelse at læse dine tråde fordi du skriver så fangene!  Jeg håber det fortsat er gået godt med lille Richard (og med hans Mor)!

I øvrigt så ligger den Børnehave/Vuggestue i den by jeg bor i og min store datter går i legestue deroppe hver tirsdag. Det er et fantastisk sted, det vi kender til det! Det skal I nok blive glade for!

Mvh Camilla som er glad for at jobstart først er d. 10/1-2012!

Anmeld

4. oktober 2011

DK

Næææ bor i også lige her (i nærheden)? Skøn lille by!

De ringede kl 11.45 allerede at nu var han vågnet og havde badet i sovs og frikadeller og var glad og klar til at blive hentet! Så alt er fryd og gammen. Men shit hvor er jeg træt Det tærer åbenbart ikke kun på ungerne med institutionsstart.

1.10.12?!?!?!?!

Anmeld

4. oktober 2011

Marco2

OMG laver bare lige den der strudse ting.... In denial 

Det er ikke allerede NU de begynder, vel??

Men det lyder godt nok til at være en rigtig dejlig inst han er kommet i den store knejt!

Det hjælper virkelig på det at man er tryg og har en god fornemmelse af det hele. 

Smilla skal begynde oppe i Emilys inst. så vi kender den, og det gør Smilla jo også da hun jo er med oppe og aflevere og hente. Men hun skal self. være i vuggestuen som vi ikke er i. Men der er jo også laaaang tid til hun skal starte, ikke?

Men rigtig dejlige billeder. Synes virkelig han ligner en dreng mere end Smilla ligner en pige. Hun er stadig meget babyet synes jeg. Også mere end Emily var. Da Emily var hendes alder havde hun tænder og kunne selv komme frem på bedste jægersoldatmåde, men Smilla er bare stadig en baby. Nok også derfor at jeg bliver ved med at udskyde projekt stop amning, fordi hun stadig er så lille.

Men rigtig dejlig er han den store dreng!

Hvornår starter du selv real-life? For går ikke ud fra du skal snolde slik hver dag i flere måneder?? Eller skal du? 

Knus Ag

Anmeld

4. oktober 2011

AnneBJ

Det lyder - trods alt - som en dejlig start på det virkelige liv! 

Anmeld

4. oktober 2011

DK

Marco2 skriver:

OMG laver bare lige den der strudse ting.... In denial 

Det er ikke allerede NU de begynder, vel??

Men det lyder godt nok til at være en rigtig dejlig inst han er kommet i den store knejt!

Det hjælper virkelig på det at man er tryg og har en god fornemmelse af det hele. 

Smilla skal begynde oppe i Emilys inst. så vi kender den, og det gør Smilla jo også da hun jo er med oppe og aflevere og hente. Men hun skal self. være i vuggestuen som vi ikke er i. Men der er jo også laaaang tid til hun skal starte, ikke?

Men rigtig dejlige billeder. Synes virkelig han ligner en dreng mere end Smilla ligner en pige. Hun er stadig meget babyet synes jeg. Også mere end Emily var. Da Emily var hendes alder havde hun tænder og kunne selv komme frem på bedste jægersoldatmåde, men Smilla er bare stadig en baby. Nok også derfor at jeg bliver ved med at udskyde projekt stop amning, fordi hun stadig er så lille.

Men rigtig dejlig er han den store dreng!

Hvornår starter du selv real-life? For går ikke ud fra du skal snolde slik hver dag i flere måneder?? Eller skal du? 

Knus Ag

Jeg er sådan set startet. Jeg var til første vejledermøde i mandags, og skal aflevere problemformulering og underskrive specialekontrakt onsdag i næste uge. Så har jeg præcist 6 mdr derfra til at aflevere specialet. Men hååber som alle andre at jeg da er færdig laaangt før det, da jeg jo naturligvis køber en rygrad af stål her i efterårsferien, som gør at jeg arbejder målrettet og koncentreret med mit speciale fra 8.30 til 13.30 alle hverdage fra nu af! 

Og slik... det er vist kun denne uge Der er stadig ret meget tilbage, he he

Det lyder skønt at i kender der hvor Smilla skal starte. Jeg er enig med dig i at Richard ligner en dreng. Men det gør han nu også ret meget i forhold til ex. babyerne i mødregruppen. Men det er jo nok bare fordi at han i den grad ligner Mikkel, plus at han har ret tydelige øjenbryn af en baby at være, og jeg tror det er med til at give drenge-særtræk!

Smilla er sådan en køn lille pige! Hun ligner BESTEMT ikke en dreng, men en lille sød og smuk pige. Måske hun ikke er så stor, men det er jo bestemt ikke dårligt når man er en pige. Altså... jeg er jo kæmpe og jeg har altid ønsket at være sådan et lille nips, og er lykkelig over at Richard ikke er en KÆMPE pige i stedet for en stor knejt. Giver det mening? 

Anmeld

4. oktober 2011

DK

AnneBJ skriver:

Det lyder - trods alt - som en dejlig start på det virkelige liv! 

Helt sikkert! Bare vent til det er din smukke dreng der skal være Palle Alene i Verden uden MOAR.... Suk!

Anmeld

4. oktober 2011

AnneBJ

DK skriver:

Helt sikkert! Bare vent til det er din smukke dreng der skal være Palle Alene i Verden uden MOAR.... Suk!

Nej nej, jeg tør ikke!! Slet ikke da du skrev om at ligge alene ude i krybberummet og store drenge som råber ..... 

Anmeld

4. oktober 2011

piadas

Puha, det var da godt nok længe, han var der helt alene uden moar! Men det lyder da bare til, at han tog det hele i stiv arm.

Ser ud til at være et dejligt sted, I har fundet til ham. Det ligner rigtig meget den børnehave, vi har skrevet Ida op til her i Farsø.

Anmeld

4. oktober 2011

Kit

Dejligt med en update....eller, øv vi skal jo snart tilbage til virkeligheden.

Her går tiden også alt for stærkt. Vi har fået plads i DP til Alberte og skal på mandag møde DP-mor og se stedet - spændende. Jeg skal på torsdag ud og hilse på hos min nye arbejdsplads, da jeg har skiftet afdeling under barsel.

Min lille baby og jeg skal ud i den virkelige verden d. 1-11 - altså lige om lidt Bliver da helt nervøs, når du skriver de ting med ked og bange. Det skal hun jo ikke være. Mor her vil bare passe på hende for altid. Men for pokker, hvor er det bare svært, når ungen rejser sig op ad ALT og derfor er i risiko for at falde og slå sig. Jeg trøster mig dog ved, at hun kan kravle pokkers hurtigt og derved forhåbentlig stikke fra evt. bøller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.