45 min og så... ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Janni.

Aisha skriver:

Når jeg vil have at min søn skal sove længere plejer jeg og vugge med barnevognen for tit så vågner han af nogle lyde ( børn, biler osv)

Men tak for dit råd 

Vi prøver videre, måske skal han bare ikke sove så meget om eftermiddagen.. Så må vi holde ham igang så han ikke pyller så meget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Janni. skriver:

Men tak for dit råd 

Vi prøver videre, måske skal han bare ikke sove så meget om eftermiddagen.. Så må vi holde ham igang så han ikke pyller så meget 

Det er mega svært. Jeg kender det fra min søn af. Hvis han sover meget om formiddagen og  jeg så går ind og vækker ham. Bliver han gnaven hele dagen. Han kravler og piver   Så alt held og lykke til dig.

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

Aisha skriver:

Det er mega svært. Jeg kender det fra min søn af. Hvis han sover meget om formiddagen og  jeg så går ind og vækker ham. Bliver han gnaven hele dagen. Han kravler og piver   Så alt held og lykke til dig.

Jo tak, nemt er det ikke, men hvem har også sagt det? 

Ej i bund og grund har vi en dejlig nem og glad dreng, så pyt da med at han kun vil sove 2 x 45 min om eftermiddagen. Det kan vi sagtens leve med hvis det er. 

Var bare nysgerrig om man evt på en eller anden måde kunne ændre det.. 

Anmeld

3. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

har du prøvet tage noget fra formiddagsluren?

Anmeld

3. oktober 2011

Mor1012

Janni. skriver:

Hej piger.. 

Jeg skriver egentlig fordi jeg mangler et par gode råd ang vores søns søvn om dagen. Han sover fint om natten. Sover fra cirka kl 19 til cirka kl 6 (+/- 30 min) 

Problemet er om dagen. Formiddags luren er på cirka 1 time - 1 ½. Men om eftermiddagen ramler det hele, og han sover max 45 min. Han virker langt fra frisk, har røde øjne og ofte meget pylleret. 

Mit spørgsmål er om man kunne få ham til at tage en lidt længere lur end de 45 min.. Og har i evt nogen forslag til hvordan? Skal siges at han sover i barnevognen udenfor, hvis det har nogen betydning. 

Håber i har nogen forslag. Er villig til at prøve alt for hans skyld. Synes det er synd at han vågner og slet ikke er frisk til at komme op. Så vil jeg da hellere at han er vågen længere tid om aftenen hvis det var muligt. 

kan trøste dig og sige, det er helt normalt !! da emilie var ligeså gammel som din dreng, der sov hun også kun 45 min middag/eftermiddags søvn, men så fik hun så også ca 30 min igen efter hun havde været vågen ca 2 timer..

lige nu sover emilie formiddagsøvn 45 min

eftermiddags søvn 1-2 timer

og aften/nat fra 19-20 til 06

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

Lucas og Mathilde <3 skriver:

har du prøvet tage noget fra formiddagsluren?

Nej har ikke prøvet at tage noget fra formiddagsluren endnu, men det var da en mulighed at prøve. Så søvnen bliver lidt mere jævn fordelt. Har det bare skidt med at vække ham 

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

Emilie2010 skriver:

kan trøste dig og sige, det er helt normalt !! da emilie var ligeså gammel som din dreng, der sov hun også kun 45 min middag/eftermiddags søvn, men så fik hun så også ca 30 min igen efter hun havde været vågen ca 2 timer..

lige nu sover emilie formiddagsøvn 45 min

eftermiddags søvn 1-2 timer

og aften/nat fra 19-20 til 06

Jamen så slår jeg koldt vand i blodet. Det er jo heller ikke fordi det er en belastning for os, synes bare det er lidt synd for at ham at han vågner og langt fra har sovet nok, hvis du forstår 

Anmeld

3. oktober 2011

Molly8

Janni. skriver:

Hej piger.. 

Jeg skriver egentlig fordi jeg mangler et par gode råd ang vores søns søvn om dagen. Han sover fint om natten. Sover fra cirka kl 19 til cirka kl 6 (+/- 30 min) 

Problemet er om dagen. Formiddags luren er på cirka 1 time - 1 ½. Men om eftermiddagen ramler det hele, og han sover max 45 min. Han virker langt fra frisk, har røde øjne og ofte meget pylleret. 

Mit spørgsmål er om man kunne få ham til at tage en lidt længere lur end de 45 min.. Og har i evt nogen forslag til hvordan? Skal siges at han sover i barnevognen udenfor, hvis det har nogen betydning. 

Håber i har nogen forslag. Er villig til at prøve alt for hans skyld. Synes det er synd at han vågner og slet ikke er frisk til at komme op. Så vil jeg da hellere at han er vågen længere tid om aftenen hvis det var muligt. 

Min søn på 7 mdr. sover som din. Om eftermiddagen går hans far nogle gange en lang tur med ham, når han vågner op, men det er langt fra altid, han falder i søvn igen. Der skal ikke ske ret meget for den lille sidst på dagen, for han er ret pylret. Til gengæld er jeg glad for, at han sover så godt om natten.

Kh Molly

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

Molly8 skriver:

Min søn på 7 mdr. sover som din. Om eftermiddagen går hans far nogle gange en lang tur med ham, når han vågner op, men det er langt fra altid, han falder i søvn igen. Der skal ikke ske ret meget for den lille sidst på dagen, for han er ret pylret. Til gengæld er jeg glad for, at han sover så godt om natten.

Kh Molly

Jeg er også super glad for at Silas sover så godt om natten, ingen tvivl om det. 

Silas er også pyller sidst på eftermiddagen, men han er så lige modsat din dreng. Jo mere der sker, jo bedre synes han at tænke. Han griner løs hvis vi leger "vilde" lege og pyllerer først når vi holder op for at trække vejret. 

Anmeld

3. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

Janni. skriver:

Nej har ikke prøvet at tage noget fra formiddagsluren endnu, men det var da en mulighed at prøve. Så søvnen bliver lidt mere jævn fordelt. Har det bare skidt med at vække ham 

ja, det er også træls - men det kan jo blive nødvendigt også for hans egen skyld. hihi. bare husk at vis du prøver at kotte lidt af formiddagsluren kan det godt være han er noget ked/træt og sur de første par dage netop fordi han er vand til det andet .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.