Janni. skriver:
Hej piger..
Jeg skriver egentlig fordi jeg mangler et par gode råd ang vores søns søvn om dagen. Han sover fint om natten. Sover fra cirka kl 19 til cirka kl 6 (+/- 30 min)
Problemet er om dagen. Formiddags luren er på cirka 1 time - 1 ½. Men om eftermiddagen ramler det hele, og han sover max 45 min. Han virker langt fra frisk, har røde øjne og ofte meget pylleret.
Mit spørgsmål er om man kunne få ham til at tage en lidt længere lur end de 45 min.. Og har i evt nogen forslag til hvordan? Skal siges at han sover i barnevognen udenfor, hvis det har nogen betydning. 
Håber i har nogen forslag. Er villig til at prøve alt for hans skyld. Synes det er synd at han vågner og slet ikke er frisk til at komme op. Så vil jeg da hellere at han er vågen længere tid om aftenen hvis det var muligt.

kan trøste dig og sige, det er helt normalt !! da emilie var ligeså gammel som din dreng, der sov hun også kun 45 min middag/eftermiddags søvn, men så fik hun så også ca 30 min igen efter hun havde været vågen ca 2 timer..
lige nu sover emilie formiddagsøvn 45 min
eftermiddags søvn 1-2 timer
og aften/nat fra 19-20 til 06
Anmeld