45 min og så... ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.923 visninger
23 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Janni.

Hej piger.. 

Jeg skriver egentlig fordi jeg mangler et par gode råd ang vores søns søvn om dagen. Han sover fint om natten. Sover fra cirka kl 19 til cirka kl 6 (+/- 30 min) 

Problemet er om dagen. Formiddags luren er på cirka 1 time - 1 ½. Men om eftermiddagen ramler det hele, og han sover max 45 min. Han virker langt fra frisk, har røde øjne og ofte meget pylleret. 

Mit spørgsmål er om man kunne få ham til at tage en lidt længere lur end de 45 min.. Og har i evt nogen forslag til hvordan? Skal siges at han sover i barnevognen udenfor, hvis det har nogen betydning. 

Håber i har nogen forslag. Er villig til at prøve alt for hans skyld. Synes det er synd at han vågner og slet ikke er frisk til at komme op. Så vil jeg da hellere at han er vågen længere tid om aftenen hvis det var muligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Når jeg vil have at min søn skal sove længere plejer jeg og vugge med barnevognen for tit så vågner han af nogle lyde ( børn, biler osv)

Anmeld

3. oktober 2011

A&F

Det er  da mange timer din søn kan sove i, altså fra 19 til 6 om morgenen.. Vågner han slet ikke, og er sulten? Tænker lidt, at han må da være meget sulten om dagen, siden han ikke kan sove ordentligt om formiddagen/eftermiddagen, da han jo sover i så lang tid? Hvordan er hans spisetider`?

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

Aisha skriver:

Når jeg vil have at min søn skal sove længere plejer jeg og vugge med barnevognen for tit så vågner han af nogle lyde ( børn, biler osv)

Har prøvet at vugge ham eller køre frem og tilbage med barnevognen uden held, det synes han er sjovt.. og griner højlydt af det 

Anmeld

3. oktober 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Janni. skriver:

Har prøvet at vugge ham eller køre frem og tilbage med barnevognen uden held, det synes han er sjovt.. og griner højlydt af det 

haha, hvor gammel er han ?

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

A&F skriver:

Det er  da mange timer din søn kan sove i, altså fra 19 til 6 om morgenen.. Vågner han slet ikke, og er sulten? Tænker lidt, at han må da være meget sulten om dagen, siden han ikke kan sove ordentligt om formiddagen/eftermiddagen, da han jo sover i så lang tid? Hvordan er hans spisetider`?

Han vågner meget sjældent om natten, faktisk har han kun 1 gang siden han flyttede på eget værelse som 2 mdr gammel, fået en flaske om natten. Ellers sover han igennem uden problemer. 

Må sige han har en rigtig god appetit om dagen. Hans rytme ser nogenlunde sådan her ud: (når vi er her hjemme.)

6.00: vågner, får 240 ml mme, leger og hygger med farmand efterfølgende

8.00: får tilbudt grød, (nægter for det meste at spise grød her) og efterfølgende mme 240 ml. Sover herefter 1 time - 1 ½ time. 

9.30/10.00: vågner, spiser grød, leger og hygger med mor eller farmand. 

12.00/12.30: får grød + mme 240 ml igen.

13.30: en lur på cirka 45 min (en rigtig god dag en hel time) 

14.15: vågner og bliver hygget omkring. Spiser lidt rugbrødshapser.

16.15: ofte 240 mml igen

- ofte en lille lur her omkring på 30 - 45 min. 

17.30: aftensmaden sammen med mor og far. herefter bad, nattøj, hygge.

18.45: mme igen, ofte de 240 ml igen. 

- Puttes til nat.. 

(han bliver selvfølgelig også skiftet, tænkte jeg ikke lige gad at skrive det hver gang &nbsp

Ved SP's sidste besøg vejede han lige knap 10 kg og er 71 cm lang/høj. 

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

Aisha skriver:

haha, hvor gammel er han ?

10 dage til han bliver 7 mdr.  

Anmeld

3. oktober 2011

AnneBJ

Hej Janni,

Åh det gør Felix også af og til. Med mindre han ser FRISK ud, sådan virkelig frisk!! så "får han ikke lov" at komme op. Altså så giver jeg ham sutten igen, putter nusseklluden op til hans hoved, uden at snakke med ham og have øjenkontakt. Så vugger jeg vognen indtil han sover. Nogle gange tager det 2 min. nogle gange 20. Men han SKAL sove mere, og hvis jeg har den idnstilling går det som regel bedst..

(selvfølgelig tjekker jeg at ble er ok, ved at han er mæt osv. - det lyder bare lidt hårdt når jeg læser det igennem..!)

Anmeld

3. oktober 2011

A&F

Janni. skriver:

Han vågner meget sjældent om natten, faktisk har han kun 1 gang siden han flyttede på eget værelse som 2 mdr gammel, fået en flaske om natten. Ellers sover han igennem uden problemer. 

Må sige han har en rigtig god appetit om dagen. Hans rytme ser nogenlunde sådan her ud: (når vi er her hjemme.)

6.00: vågner, får 240 ml mme, leger og hygger med farmand efterfølgende

8.00: får tilbudt grød, (nægter for det meste at spise grød her) og efterfølgende mme 240 ml. Sover herefter 1 time - 1 ½ time. 

9.30/10.00: vågner, spiser grød, leger og hygger med mor eller farmand. 

12.00/12.30: får grød + mme 240 ml igen.

13.30: en lur på cirka 45 min (en rigtig god dag en hel time) 

14.15: vågner og bliver hygget omkring. Spiser lidt rugbrødshapser.

16.15: ofte 240 mml igen

- ofte en lille lur her omkring på 30 - 45 min. 

17.30: aftensmaden sammen med mor og far. herefter bad, nattøj, hygge.

18.45: mme igen, ofte de 240 ml igen. 

- Puttes til nat.. 

(han bliver selvfølgelig også skiftet, tænkte jeg ikke lige gad at skrive det hver gang &nbsp

Ved SP's sidste besøg vejede han lige knap 10 kg og er 71 cm lang/høj. 

Nårh jamen det er jo rigtig godt. En sød og glad dreng. Har desværre ingen gode råd at give dig, da min datter kun er 3 mdr.  Tril ham i søvn igen, og undgå øjenkontakten. Men held og lykke med hans søvn

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

A&F skriver:

Nårh jamen det er jo rigtig godt. En sød og glad dreng. Har desværre ingen gode råd at give dig, da min datter kun er 3 mdr.  Tril ham i søvn igen, og undgå øjenkontakten. Men held og lykke med hans søvn

Jo tak  Og tak for dit råd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.