Samme navn som ægtefællen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

katrineoerum

Da vi blev gift tænkte jeg meget over det der med at skifte navn men jeg kom frem til at det ville jeg ikke for jeg føler at mit navn er en stor del af min identitet og jeg skifter jo ikke identitet fordi jeg bliver goft så for mig virkede det vare forkert og der ud over synes jeg at man bliver lidt for sammen koblet. Fordi man bliver gift er man jo stadig individuelle mennesker og det har været meget vigtigt for mig at holde fast på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

chael

Ciss skriver:

Inspireret af en anden debat om efternavne begyndte jeg at spekulere på, hvor almindeligt det egentlig er i dag at have fælles navn med sin ægtefælle....

En gang i tiden var det jo automatisk sådan, det skulle være.

Nu har vi jo i et par generationer haft mulighed for at vælge.

Og hvor normalt er det egentlig, at han tager hendes navn?

Jeg har stemt andet, da vi ikke er gift. Men jeg har ikke tænkt mig at tage hans navn og han heller ikke mit.

Ungerne har mit efternavn, da det er mere specielt. Manden har et MEGET almindeligt dansk efternavn.

Det er faktisk meget oppe i tiden at man får samme efternavn, det har ikke altid været sådan.

Mener at man for mange år siden, enten beholdte sit eget navn, eller tog kvindes.

Ligesom det jo heller ikke altid har været sådan at man blev gift i hvis, men rent faktisk blev gift i sort

*CAmilla 40+5

Anmeld

3. oktober 2011

june1987

Jeg har min mands

Anmeld

3. oktober 2011

2babygirls

Ciss skriver:

Inspireret af en anden debat om efternavne begyndte jeg at spekulere på, hvor almindeligt det egentlig er i dag at have fælles navn med sin ægtefælle....

Vi hed begge Hansen til efternavn. Så Det fortsatte Vi bare med

Anmeld

3. oktober 2011

Corn

jeg har taget mandens eftenavn istedet for mit eget, men jeg bruger det ikke, da jeg altid har brugt mit mellemnavn

Anmeld

3. oktober 2011

Camillee

Jeg har taget hans mellemnavn, og han mit.

Ville enlig gerne have beholdt mit eget efternavn men fordi min mor giftede sig til navnet kan jeg ikke give det videre bare sådan og Jakob ville gerne have vi hed det samme (: hehe Så vi blandede vores mellemnanve

Anmeld

3. oktober 2011

Frøken J.

Ciss skriver:

Har valgt andet - Vi tager vores begges navne. Simpelthen fordi, at vi begger har efternavne som er specielle, og som vi ikke vil af med. Ville ønske han bare ville tage mit, men den gik ikke

Anmeld

3. oktober 2011

Clisolka

kirsti skriver:

M og jeg skal ikke giftes men det er meningen at han tager mine navne så vi alle tre hedder det samme

Det gør vi også her 

Anmeld

3. oktober 2011

Lisbeth1985

Vi satte vores efternavne sammen og dermed har fået et nyt, fælles navn:-)

Anmeld

3. oktober 2011

Lisbeth1985

Tina&Martin skriver:

Vi hed begge Hansen til efternavn. Så Det fortsatte Vi bare med

Det lyder da dejlig nemt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.