Samme navn som ægtefællen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange her har samme navn som sin ægtefælle?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.862 visninger
26 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Ciss

Inspireret af en anden debat om efternavne begyndte jeg at spekulere på, hvor almindeligt det egentlig er i dag at have fælles navn med sin ægtefælle....

En gang i tiden var det jo automatisk sådan, det skulle være.

Nu har vi jo i et par generationer haft mulighed for at vælge.

Og hvor normalt er det egentlig, at han tager hendes navn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Kris89

har stemt at jeg har taget mandens efternavn... har jeg dog ikke endnu, da vi ikke er gift...

jeg regner med at beholde mit nuværende mellemnavn, men skifte efternavnet ud med mandens når den tid kommer

Anmeld

3. oktober 2011

kirsti

M og jeg skal ikke giftes men det er meningen at han tager mine navne så vi alle tre hedder det samme

Anmeld

3. oktober 2011

Nemesis

ja jeg har mandens efternavn, men det er kommet efter mit, så det der var mit efternavn nu er mit mellemnavn.

Alle mine unger har mit mellemnavn og mine to mindste har det samme mellemnavn og efternavn som jeg.

Så har ikke udskiftet mit efternavn men fået et mere.

:-) Sisse

Anmeld

3. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har taget min mands efternavn og vi hedder alle 4 det samme

Anmeld

3. oktober 2011

Fru.Mäes <3

Jeg har stemt ANDET - da jeg kun har taget noget af hans navn.. Nemlig mellemnavnet Synes ikke lige Hedegaard Kristensen klingede så godt i min mund Men min søn hedder Felix Maes Hedegaard Kristensen - lidt af os begge

Anmeld

3. oktober 2011

maria_wlt

Vi har begge skiftet lidt så vi har fået et fælles...

Manden hed Lerche-Thomsen før, Jeg hed Tornøe.. Nu hedder vi alle 4 Lerche-Tornøe.. Dog har manden et andet mellemnavn end os andre 3

Anmeld

3. oktober 2011

Ciss

- Fru. Maes - skriver:

Jeg har stemt ANDET - da jeg kun har taget noget af hans navn.. Nemlig mellemnavnet Synes ikke lige Hedegaard Kristensen klingede så godt i min mund Men min søn hedder Felix Maes Hedegaard Kristensen - lidt af os begge

Det er da også et flot navn!

Anmeld

3. oktober 2011

Fru.Mäes <3

Ciss skriver:

Det er da også et flot navn!

Rigtig fint navn - må bare indrømme at det der Kristensen.. Er lidt træt af det Men men, vi var jo 2 om at bestemme navn.. Så måtte jo give mig

Anmeld

3. oktober 2011

Ciss

- Fru. Maes - skriver:

Rigtig fint navn - må bare indrømme at det der Kristensen.. Er lidt træt af det Men men, vi var jo 2 om at bestemme navn.. Så måtte jo give mig

Ja, sådan bliver det jo ofte, når man er to om at vælge et navn....

Jeg var heller ikke helt på linje med min mand når det kom til navnespørsmål, så vi har nok begge to måttet give lidt efter på den front for at blive enige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.