Carina87 skriver:
Puha! Det er bare så hårdt når nattesøvnen blir taget fra en! Har det været sådan altid, eller er det lige nu?
Johannes har altid sovet godt om natten, men med perioder med opvågninger og skrigture. Jeg tror, det er hans måde at sige "puha -der sker godt nok meget i min krop lige nu" For det passer altid med, at han lærer noget nyt. Vi forsøger så vidt muligt at lade være med at tage ham op, men prøver at putte ham i sengen igen. Vi bliver hos ham og trøster ham nede i sengen. Nogle gange lykkes det ikke, og så kommer han op og så har vi en aftale om, ikke at se det som en fiasko, at han skal op. Det er bare alt for opslidende ellers.
Jeg tror ikke du skal putte ham senere. Han skal jo med tiden lære, at børn kommer tidligere i seng end de voksne. Fordi de har brug for mere søvn, og fordi mor og far har brug for tid til sig selv, hinanden, og alle mulige andre ting der skal ordnes.
Kan som Sofia anbefale bogen "de kære børn".!!
Håber I får noget søvn hjemme ved Jer! 
Enig her! 
Jeg lånte Anna Wahlgren bogen, men nåede ikke at åbne den, for fra den aften sov Felix fra 19-7 og har gjort siden... Nu er han begyndt at vågne kl. 5, men ti timer er stadig fint, og jeg tænker det er fordi der skal noget morgenmad til nu - altså, et skemåltid ekstra. I dag har han fået flaske kl. 5, puttet videre hos mig og så fik han banan og youghurt da vi stod op. Hvis han fortsætter med at vågne kl. 5, vil jeg begynde at tilbyde grød når vi er stået op.
Håber AW kan være løsningen hos Jer, det er sååå hårdt ikke at få sin søvn!

P.s. Felix kan godt sove mellem 10-12 timer om natten, selvom han har sovet 4-5 timer lur i løbet af dagen (sammenlagt). Det skulle ifølge SP være helt normalt, fordi de stadig er så små, go der sker så meget i deres krop lige nu!
Anmeld