Sover så dårligt :( Mangler råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Anonym trådstarter

ÅHH piger ved snart ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg har en søn på 6 mdr som bare sover dårligt om natten Han bliver puttet ca kl 19.30 hvor han nemt ligger sig til at sove.. Når kl så er ca 23 begynder han at vågne alt fra 5-10 gange om natten. Nogle gange er det nok at give ham sutten, men andre gange bliver han ved med at være sur/ked af det i op til 30 min. Jeg har prøvet at give, vand, mad, tage ham op, tjekke bleen osv. Det eneste der hjælper lidt er at vugge hans tremmeseng.. Når han så endelig falder i søvn igen begynder han oftes kort efter igen. Vi er så trætte herhjemme, så håber virkelig I kan komme med nogle råd!

Det skal siges han hoster meget i tiden og har meget slim i halsen (han liger højt i sengen).. Men tror nu ikke kun det er det der er grunden..

Han sover ca 4-5 timer i løbet af dagen.. Tænkte om det er for meget,så det har indvirkning på hans nattesøvn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

IAH

Hej Rødhætte.

Jeg har virkelig medlidenhed med dig! Det er så ufatteligt opslidende at blive vækket igen og igen i løbet af natten. Jeg forstår godt at det er en metode, der bruges som tortur. Så vær sød ved dig selv og lad andre passe ham en nat, så du kan få en ordentlig nats søvn.

Jeg synes du skal sende ham senere i seng. Her kommer Frederik først "rigtigt" i seng samme tid som os dvs klokken 22. Og så er mirakelmidlet hér en stor portion havregrød, der er så koncentreret at den mest minder om mørtel. Han falder nærmest i søvn mens han spiser det..

Er det tænder, eller er det kapitel overstået?

Jeg håber ikke jeg lyder besserwizzer agtigt og jeg håber du kommer gennem det

Knus

Anmeld

3. oktober 2011

Sofia

Hej. Jeg synes du skal låne Anna Walgrens bog "de kære børn". Den metode hun beskriver der hedder noget i stil med sove hele natten, har bare virket så godt herhjemme! Vi startede projektet da Alfred var mellem 4 og 5 måneder, og derefter lærte han at sove igennem. Det har han nu gjort i 2 måneder. Der har været en uge eller 10 dage ca hvor han vågnede en gang om natten, jeg gav ham sutten og trøstede, ved ikke hvorfor han fik dette tilbagefald, men det var som sagt kun en gang om natten! Og han var lidt forkølet i den periode så måske var det noget af årsagen. Men derudover sover han godt, vi putter ham fast hver aften kl. 20.00, og så vågner han mellem 06.00-07.00 hver morgen! Det er hårdt de dage det står på med indkøringen, men det betaler sig jo altså virkelig i den sidste ende. Du skal have fat i bogen for at kunne følge det slavisk, men jeg kan kort sige at det går ud på du ligger ham til at sove i et helt mørkt rum, hvor du forinden han skal sove har luftet godt ud. Du ligger ham til at sove i en barnevogn. Det tager 3 nætter og derefter sover han igennem. Når han vogner om natten går du stille derind og kører ham i vognen til han sover igen, sådan hårde ryk frem og tilbage. Ikke andet. Du taler ikke til ham, giver ikke mad, rører ikke ved ham. Bruger han sut kan du lige hurtigt give ham den men du må ikke røre ham på kinden eller noget. Og det er vigtigt du ikke giver op under vejs, bliv ved med at køre til han sover igen. Gør det samme hver gang han vågner! Og din attitude skal være: det her skal lykkes, det kan lykkes! Ellers kan barnet mærke du heller ikke tror på det! HELD OG LYKKE

Anmeld

3. oktober 2011

CA

Puha! Det er bare så hårdt når nattesøvnen blir taget fra en! Har det været sådan altid, eller er det lige nu? 
Johannes har altid sovet godt om natten, men med perioder med opvågninger og skrigture. Jeg tror, det er hans måde at sige "puha -der sker godt nok meget i min krop lige nu" For det passer altid med, at han lærer noget nyt. Vi forsøger så vidt muligt at lade være med at tage ham op, men prøver at putte ham i sengen igen. Vi bliver hos ham og trøster ham nede i sengen. Nogle gange lykkes det ikke, og så kommer han op og så har vi en aftale om, ikke at se det som en fiasko, at han skal op. Det er bare alt for opslidende ellers. 
Jeg tror ikke du skal putte ham senere. Han skal jo med tiden lære, at børn kommer tidligere i seng end de voksne. Fordi de har brug for mere søvn, og fordi mor og far har brug for tid til sig selv, hinanden, og alle mulige andre ting der skal ordnes.

Kan som Sofia anbefale bogen "de kære børn".!! 

Håber I får noget søvn hjemme ved Jer! 

Anmeld

3. oktober 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Puha! Det er bare så hårdt når nattesøvnen blir taget fra en! Har det været sådan altid, eller er det lige nu? 
Johannes har altid sovet godt om natten, men med perioder med opvågninger og skrigture. Jeg tror, det er hans måde at sige "puha -der sker godt nok meget i min krop lige nu" For det passer altid med, at han lærer noget nyt. Vi forsøger så vidt muligt at lade være med at tage ham op, men prøver at putte ham i sengen igen. Vi bliver hos ham og trøster ham nede i sengen. Nogle gange lykkes det ikke, og så kommer han op og så har vi en aftale om, ikke at se det som en fiasko, at han skal op. Det er bare alt for opslidende ellers. 
Jeg tror ikke du skal putte ham senere. Han skal jo med tiden lære, at børn kommer tidligere i seng end de voksne. Fordi de har brug for mere søvn, og fordi mor og far har brug for tid til sig selv, hinanden, og alle mulige andre ting der skal ordnes.

Enig her! 

Jeg lånte Anna Wahlgren bogen, men nåede ikke at åbne den, for fra den aften sov Felix fra 19-7 og har gjort siden... Nu er han begyndt at vågne kl. 5, men ti timer er stadig fint, og jeg tænker det er fordi der skal noget morgenmad til nu - altså, et skemåltid ekstra. I dag har han fået flaske kl. 5, puttet videre hos mig og så fik han banan og youghurt da vi stod op. Hvis han fortsætter med at vågne kl. 5, vil jeg begynde at tilbyde grød når vi er stået op. 

Håber AW kan være løsningen hos Jer, det er sååå hårdt ikke at få sin søvn!

P.s. Felix kan godt sove mellem 10-12 timer om natten, selvom han har sovet 4-5 timer lur i løbet af dagen (sammenlagt). Det skulle ifølge SP være helt normalt, fordi de stadig er så små, go der sker så meget i deres krop lige nu!

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

IAH skriver:

Hej Rødhætte.

Jeg har virkelig medlidenhed med dig! Det er så ufatteligt opslidende at blive vækket igen og igen i løbet af natten. Jeg forstår godt at det er en metode, der bruges som tortur. Så vær sød ved dig selv og lad andre passe ham en nat, så du kan få en ordentlig nats søvn.

Jeg synes du skal sende ham senere i seng. Her kommer Frederik først "rigtigt" i seng samme tid som os dvs klokken 22. Og så er mirakelmidlet hér en stor portion havregrød, der er så koncentreret at den mest minder om mørtel. Han falder nærmest i søvn mens han spiser det..

Er det tænder, eller er det kapitel overstået?

Jeg håber ikke jeg lyder besserwizzer agtigt og jeg håber du kommer gennem det

Knus

Jeg tror desværre ikke jeg kan holde ham længere oppe da han er meget træt omkring kl 20.. Jeg er også beyndt at "foder" ham godt af lige inden sengetid, så tror ikke det er sult der vækker ham. Nogle gange tilbyder jeg også en flaske om natten, men han tager ikke rigtig noget af den..

Tak for rådet

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Hej. Jeg synes du skal låne Anna Walgrens bog "de kære børn". Den metode hun beskriver der hedder noget i stil med sove hele natten, har bare virket så godt herhjemme! Vi startede projektet da Alfred var mellem 4 og 5 måneder, og derefter lærte han at sove igennem. Det har han nu gjort i 2 måneder. Der har været en uge eller 10 dage ca hvor han vågnede en gang om natten, jeg gav ham sutten og trøstede, ved ikke hvorfor han fik dette tilbagefald, men det var som sagt kun en gang om natten! Og han var lidt forkølet i den periode så måske var det noget af årsagen. Men derudover sover han godt, vi putter ham fast hver aften kl. 20.00, og så vågner han mellem 06.00-07.00 hver morgen! Det er hårdt de dage det står på med indkøringen, men det betaler sig jo altså virkelig i den sidste ende. Du skal have fat i bogen for at kunne følge det slavisk, men jeg kan kort sige at det går ud på du ligger ham til at sove i et helt mørkt rum, hvor du forinden han skal sove har luftet godt ud. Du ligger ham til at sove i en barnevogn. Det tager 3 nætter og derefter sover han igennem. Når han vogner om natten går du stille derind og kører ham i vognen til han sover igen, sådan hårde ryk frem og tilbage. Ikke andet. Du taler ikke til ham, giver ikke mad, rører ikke ved ham. Bruger han sut kan du lige hurtigt give ham den men du må ikke røre ham på kinden eller noget. Og det er vigtigt du ikke giver op under vejs, bliv ved med at køre til han sover igen. Gør det samme hver gang han vågner! Og din attitude skal være: det her skal lykkes, det kan lykkes! Ellers kan barnet mærke du heller ikke tror på det! HELD OG LYKKE

Har virkelig også overvejet om jeg ikke skulle kaste mig ud i metoden. Har faktisk lige lånt bogen, så tror jeg vil give mig til at læse den.. Jeg ved det bliver hårdt at indføre, men det kan umulig gøre det værre   Håber virkelig det vil virke..

P.s Skal jeg vente med at prøve metoden til han ikke er forkølet og hoster mere? Det kunne jo være han kommer til at hoste så meget at jeg må tage ham op?

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Carina87 skriver:

Ja jeg vil også gerne have aften for mig/os selv  Det må være skønt med en søn som bare sover om natten! Jeg tror jeg må kaste mig ud i AW metode..

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Forresten der står i bogen at barnet skal ligge på maven?? Er det fordi det er en ældre bog? Tror bestemt ikke jeg får ham til at falde i søvn på maven..

Anmeld

3. oktober 2011

Tulle28

Har du fået tjekket hans ører ved en ørelæge? Synes det lyder som min datter da hun havde væske i ørerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.