Gode råd søges (ang amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. januar 2009

Anja

Jeg ammer jo Esther, og det går fint (lige minus de gange med brystbetændelse), men hun er begyndt at kræve meget mad om aften/natten.

En typisk aften/nat spiser hun ca kl 18, kl 20, kl 22, kl 01, kl 03, kl 05, kl 08. Der udover spiser hun jo også 3-4 gange i løbet af dagen.

Tidligere vågnede hun kun 1 måske 2 gange ml kl 20 og kl 6.

Jeg har forsøgt at tilbyde en natflaske, men så bliver hun stjernetosset.

I dag forsøger jeg at slappe helt af og i morgen har manden fri, så der kan jeg også slappe af og have fokus på amning, med håb om at sætte produktionen lidt op.

Hun tager dog fint på. Var til sp i dag og hun har taget 600g på de sidste 3 uger, så det er jo fint.

Jeg er ret træt af at få nattesøvn forstyrret så meget. Nogle gode råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2009

ka li ja

jeg kan huske at arthur også gik amok med amingen på et tidspunkt. men det var hans måde at lave mere mælk på.
så mon ikke hun også bare er ved at opbygge mere mad hos dig, og når det så kommer så vil hun kunne holde sig mæt længere??
det værste er bare manglende nattesøvn!!
men tror også at du slapper godt af hjælper

Anmeld

28. januar 2009

Lise

Ja, kan egentlig også godt huske perioder hvor Simon åd HELE TIDEN!!! Men det er vist bare for at regulere mælkeproduktionen. Så er det jo bare fordi hun har brug for mere - og det smarte er jo at hun kan styre det. Endelig ikke give hende flasken...det tager kun et par dage

Anmeld

28. januar 2009

Muffinmus

JA, der er helt sikkert de der perioder hvor de bare æder konstant og vil have mere...kan tydeligt huske de kom sådan i ny og næ. Mon ikke det er det der er ved at ske nu så???

Anmeld

28. januar 2009

ivfmarie

appetitspring... hun pumper dig, Anja...
Bare hæng i - det skal nok blive godt igen..

Anmeld

28. januar 2009

Nadi

Jeg tilslutter mig Ivf, og knytter et godt råd til. Min sp sagde til mig da jeg ammede Oliver at jeg kun skulle lægge ham til i en halv time. På den måde skulle han finde ud af eller blive klar over at det var et måltid. Jeg aner ikke om det hjælper, men det er lige det eneste jeg kan ryste ud af ærmet.

Anmeld

28. januar 2009

Tynen

Uh, har desværre ingen råd, da jeg aldrig ammede om natten.

Håber for dig at det snart vender så du kan få noget søvn.
Det må virkelig være hårdt at blive vækket så mange gange.

Anmeld

28. januar 2009

Tikki

Jeg har desværre ingen råd, men kan fortælle at det er præcis det samme her med Malthe pt......og han er jo flaskebarn, så mon ikke de instinktivt prøver at få mere mad fordi de vokser? Jeg hælder jo bare lidt mere i flasken....det er mere træls at skulle lægge til og lægge til for at få produktionen op, men mon ikke det lige er nogle dage til du har fået mere mælk? Og ja god mad og afslapning....og et glas rødvin i ny og næ virker også godt på mælkeproduktionen, siges der.....og husk at drikke meget..vand altså

Anmeld

28. januar 2009

Anja

Tak for svar, piger.

Jeg har i dag fået slappet mere af og så har jeg ammet hende flere gange end ellers, altså lagt hende til førend hun har bedt om det. Hun har fint spist hver gang, så jeg håber at det gør at min mælkeproduktion sættes op og hun så kan spise sig mere mæt i løbet af dagen og sove bedre om natten.

Jeg prøver at være tålmodig

Anmeld

29. januar 2009

Plysbjørnen

vil bare lige sige at jeg synes hun ser kanon sød ud i hendes dåbskjole...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.