Mens vi venter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2009

Cris

DK skriver:

Jeg læser også på Uni i Århus! Hvad læser du?

Vi venter fordi at jeg bliver først bachelor til sommer. Hvis jeg så bliver gravid i efteråret, så passer det med at baby kommer til sommerferien, og jeg kan holde barsel indtil semesterstart efter jul. Så har jeg kun 1 år tilbage at læse i på kandidaten.
Sååå... nu krydser vi bare fingre for at jeg bliver gravid i september/oktober, he he... Det gik heldigvis let med den første!

I mellemtiden kigger jeg også babytøj, barnevogn og babyudstyr og læser 100´vis af debatindlæg herinde, og prøver ikke at plage min kæreste alt for meget med baby-snak, he he! Vi er blevet enige om ikke at sige det til alle, og altså holde det lidt privat, men jeg er lige ved at REVNE hver gang jeg mødes med nogen, he he... Så det får jeg lidt ud herinde!!!!

Knus Ditte

Jeg har ikke gjord noget som helst, vi sagde: skal vi ikke prøve at få børn? Og det var det. Jeg har bare forsat med mit liv som det bare og ikke har tænkt så meget på det.

Nu må jeg sige til dig, at det er dejligt, at I er ening om plannen. Det lyder meget fornuftigt. Men du skal lade en dør (og et vindue!!!) åbnet, for man kan ske så meget. Det kan blive lidt senere at du bliver gravid eller du kan blive gravid med det samme. Det hele går som planlægt eller måske kan du overhovedet ikke klare noget som helst pga fødsels depression (jeg kender en, som har haft det meget skidt i noget tid). Eller måske hygger du dig så meget, at I hellere bliver enig om, at du bliver længere på barsel. Eller måske starter din lille en på dagpleje eller VS og er hele tiden syg og du kan ikke nå noget som helst fra din skole (min veninde har nu skrivet til mig, at hendes dreng siden dagpleje start, har han måske kun været der en uge, og det var i September! En enkel uge har han været 5 dag i dagpleje, ellers har han været en eller to gange og så bliver han syg. Det er ved at går bedre nu) Så jeg vil sige "go for it" men giv lidt luft til at kunne ændre plænner. Det bliver man nød til meget tit med børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2009

DK

Cris skriver:

Jeg har ikke gjord noget som helst, vi sagde: skal vi ikke prøve at få børn? Og det var det. Jeg har bare forsat med mit liv som det bare og ikke har tænkt så meget på det.

Nu må jeg sige til dig, at det er dejligt, at I er ening om plannen. Det lyder meget fornuftigt. Men du skal lade en dør (og et vindue!!!) åbnet, for man kan ske så meget. Det kan blive lidt senere at du bliver gravid eller du kan blive gravid med det samme. Det hele går som planlægt eller måske kan du overhovedet ikke klare noget som helst pga fødsels depression (jeg kender en, som har haft det meget skidt i noget tid). Eller måske hygger du dig så meget, at I hellere bliver enig om, at du bliver længere på barsel. Eller måske starter din lille en på dagpleje eller VS og er hele tiden syg og du kan ikke nå noget som helst fra din skole (min veninde har nu skrivet til mig, at hendes dreng siden dagpleje start, har han måske kun været der en uge, og det var i September! En enkel uge har han været 5 dag i dagpleje, ellers har han været en eller to gange og så bliver han syg. Det er ved at går bedre nu) Så jeg vil sige "go for it" men giv lidt luft til at kunne ændre plænner. Det bliver man nød til meget tit med børn

He he, ja det er klart!! Altså det er jo kun en plan, indtil den bliver ændret til en ny plan. Grunden til vi venter til september med at starte, er også at det er rart for mig at vide at der kun er MAX et år tilbage at mit studie, når jeg føder. Hvis jeg fx. kunne tænke mig at være laaang tid på barsel!!!

Anmeld

16. februar 2009

mifune

Min kæreste og mig besluttede, efter at have talt meget lidt om det nogle måneder inden, at vi skulle prøve i november sidste år. Første gang uden prevention lykkes det os at få to streger på test. Syntes det var meget nemt at blive gravid og tenkte på alle dem som prøver i lang tid uden at lykkes.

Ok, så var vi noen av de heldige. Men det jeg ikke lige havde tenkt over var så risikoen for spontanabort, og spes for piger i min alder (37). Havde en missed abortion i uge ni, og fikk en udskrabning.

Nu er vi i gang med at prøve igjen, og jeg forsøger så godt jeg kan at holde mig væk fra disse sidene (uden at lykkes overhovedet), så jeg ikke skal være så skruk at vi nu vil få svært ved at blive gravide.

Men i går havde jeg positiv æl-test, og vi havde rigtig meget action i sengen, så nu krysser jeg fingre for at vi er ligså heldige denne gang som den første.

Husk at det kan være lit "farligt" at planlægge for meget, man kan godt gå hen at blive skuffet over at det ikke lige går den vej man ønsker, spesielt hvis man er meget presset med at få en baby.

Men jeg ønsker jer alt mulig held med det og håber den sidder på det første og at spiren holder fast:-)

Anmeld

16. februar 2009

MaleneGærup

Du har fuldstænding ret, Mfune. Det kan være "farligt" at plæanlægge alt. Min kæreste og jeg startede med projektet november 2007 og regnede med at blive gravid med det samme.

Så vores ventetid har også været rigtig lang, specielt nu hvor der er 4 par i vores omgangs kreds der er gravide. Det er rigtig svært at holde tankerne væk fra "projektet"

Prøver at tænke på at vi skal nyde vores sidste tid om "to"

Anmeld

16. februar 2009

mifune

ja, det er nok den sværeste del af det...når alle de andre bliver gravide og en selv bare venter

Men! Nu var det ikke meningen at være negativ heller, det er vigtigt at man forsøger at holde hovedet oppe i modgang, og forsøge at nyde tosomheden og sengehyggen og tenke fremad.

Held og lykke til dig også, en dag kommer den ekstra streg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.