Min kæreste og mig besluttede, efter at have talt meget lidt om det nogle måneder inden, at vi skulle prøve i november sidste år. Første gang uden prevention lykkes det os at få to streger på test. Syntes det var meget nemt at blive gravid og tenkte på alle dem som prøver i lang tid uden at lykkes.
Ok, så var vi noen av de heldige. Men det jeg ikke lige havde tenkt over var så risikoen for spontanabort, og spes for piger i min alder (37). Havde en missed abortion i uge ni, og fikk en udskrabning.
Nu er vi i gang med at prøve igjen, og jeg forsøger så godt jeg kan at holde mig væk fra disse sidene (uden at lykkes overhovedet), så jeg ikke skal være så skruk at vi nu vil få svært ved at blive gravide.
Men i går havde jeg positiv æl-test, og vi havde rigtig meget action i sengen, så nu krysser jeg fingre for at vi er ligså heldige denne gang som den første.
Husk at det kan være lit "farligt" at planlægge for meget, man kan godt gå hen at blive skuffet over at det ikke lige går den vej man ønsker, spesielt hvis man er meget presset med at få en baby.
Men jeg ønsker jer alt mulig held med det og håber den sidder på det første og at spiren holder fast:-)
Anmeld