Mens vi venter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.886 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. januar 2009

DK

Hej

Hvad laver i skønne kvinder mens i venter på vidunderet i maven?

Vi har planer om at starte projekt baby til september. Ja, FØRST til september. Der er jo ca. 100 år til september. Imens tuller jeg rundt herinde. Kigger HVER dag på den barnevogn jeg kan tænke mig, og planlægger hvad barnet skal hedde, og lign.... Lige til at blive tosset af (eller måske har jeg allerede mistet den, he he). Men jeg er blevet helt afhængig.

Hvad gør i andre mens i venter på at blive gravide?? Gode ideer til at få tankerne lidt væk? Måske ikke være her på baby, he he??? Jeg ved godt de fleste her er godt i gang med at prøve at blive gravide, men vi venter jo alle sammen alligevel...??? Er det kun mig der har helt skruk-kuller???

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nej det er absolut ikke kun dig - jeg går selv og venter på at projekt baby bliver søsat indenfor det næste halve år. Jeg tænker også på det hele tiden og drømmer og snakker med min kæreste om den lille og livet med barn / børn. For at fordrive tiden har jeg efterhånden læst samtlige debattråde og fødselsberetninger herinde på baby.dk, jeg snakker med de venner jeg har som har stiftet familie om hvordan det har været for dem og kigger lidt på babytøj på nettet - dog tænker jeg ikke at købe noget før der er "kage i oven" Hvad med dig selv? Jeg ved udmærket hvordan det føles at være superskruk og KLAR, men være nødt til at vente.

Vi har boet i Stockholm det sidste års tid (min kæreste er herfra), og på søndag tager jeg så hjem til Århus og fortsætter på næste semester på Uni. Vi skal først have lejligheden heroppe på visning midt i februar, men så snart den er solgt skal vi så finde et sted i Århus hvor vi kan slå os ned, og så skal min kæreste lige ha en chance for at falde lidt til i Århus / Danmark inden vi går i gang med at lave baby. Derfor venter vi - hvad med jer?

Anmeld

28. januar 2009

Miss BananaHammock

Er på samme bølgelængde. Sidder i øjeblikket med en udebleven mens og en negativ test. Det er et helved med alle de tanker og alle de kræfter jeg bruger på at overbevise mig selv om at jeg får min mens hvert øjeblik det skal være, og at det bare er en uro i min cyklus (for ikke at blive skuffet), men de andre tænker om en mulig graviditet presser på. Så min vente tid er uudholdelig pt. Jeg har desværre ferie mellem 2 semestre og sidder egentlig bare hjemme og slapper af og læser, men ville ønske at jeg havde haft en masse planer til at få tankerne lidt væk.

Anmeld

28. januar 2009

DK

Jeg læser også på Uni i Århus! Hvad læser du?

Vi venter fordi at jeg bliver først bachelor til sommer. Hvis jeg så bliver gravid i efteråret, så passer det med at baby kommer til sommerferien, og jeg kan holde barsel indtil semesterstart efter jul. Så har jeg kun 1 år tilbage at læse i på kandidaten.
Sååå... nu krydser vi bare fingre for at jeg bliver gravid i september/oktober, he he... Det gik heldigvis let med den første!

I mellemtiden kigger jeg også babytøj, barnevogn og babyudstyr og læser 100´vis af debatindlæg herinde, og prøver ikke at plage min kæreste alt for meget med baby-snak, he he! Vi er blevet enige om ikke at sige det til alle, og altså holde det lidt privat, men jeg er lige ved at REVNE hver gang jeg mødes med nogen, he he... Så det får jeg lidt ud herinde!!!!

Knus Ditte

Anmeld

28. januar 2009

HeY

Hey Piger <3

Vi er gået i gang med projekt baby, det gjorde vi juli -08.
desværre ikke noget held endnu.
jeg har selv svært ved ikke at tænke over det .. selvom man prøver og lade hver ..
Så jeg følger lige med i debatten

Kram ..

Anmeld

29. januar 2009

Miss BananaHammock

HeY skriver:

Hey Piger <3

Vi er gået i gang med projekt baby, det gjorde vi juli -08.
desværre ikke noget held endnu.
jeg har selv svært ved ikke at tænke over det .. selvom man prøver og lade hver ..
Så jeg følger lige med i debatten

Kram ..

Så har i også prøvet et godt stykke tid. Kan godt forstå du synes det er svært. Må indrømme at være herinde på baby.dk og høre hvordan alle enten er eller bliver gravide kan godt gøre det svært ikke at tænke på ens egen situation.

Håber det snart sker for jer :-)

kram

Anmeld

29. januar 2009

Skruk

Det er rart at høre, at andre har det ligesom mig. Sommetider føler jeg mig helt forvirret oppe i hovedet pga. af alle de tanker jeg dagligt har i forhold til graviditet. Min kæreste og jeg har panlagt at forsøge at blive gravide, men vi kan ikke helt finde ud af hvornår pga. uddannelse. Enten skal vi igang her til juli eller engang i efteråret?
Jeg kigger dagligt på udstyr, navne, opdragelse osv. Sommetider føles det som evigheder inden vi skal igang med projekt baby, og andre gange bliver jeg helt nervøs for, om jeg nu er klar til rollen som mor.
Men jeg synes det er vigtigt at huske på, at selvom tiden føles lang er det også dejligt at have tid til at sætte sig ind i tingene (selvom man nok ikke kan forberede sig 100% på rollen som forælder). Samtidig påskønner jeg den tid og frihed vi har sammen nu, så det hele ikke ender med at blive en laaang uudholdelig ventetid.

Hilsen
M

Anmeld

2. februar 2009

DK

Skruk skriver:

Det er rart at høre, at andre har det ligesom mig. Sommetider føler jeg mig helt forvirret oppe i hovedet pga. af alle de tanker jeg dagligt har i forhold til graviditet. Min kæreste og jeg har panlagt at forsøge at blive gravide, men vi kan ikke helt finde ud af hvornår pga. uddannelse. Enten skal vi igang her til juli eller engang i efteråret?
Jeg kigger dagligt på udstyr, navne, opdragelse osv. Sommetider føles det som evigheder inden vi skal igang med projekt baby, og andre gange bliver jeg helt nervøs for, om jeg nu er klar til rollen som mor.
Men jeg synes det er vigtigt at huske på, at selvom tiden føles lang er det også dejligt at have tid til at sætte sig ind i tingene (selvom man nok ikke kan forberede sig 100% på rollen som forælder). Samtidig påskønner jeg den tid og frihed vi har sammen nu, så det hele ikke ender med at blive en laaang uudholdelig ventetid.

Hilsen
M

Helt sikkert. Det kan jeg også identificere mig med. Hvis du læser, er det da en god ide at "planlægge" graviditet, i det omfang det er muligt, til at baby kommer ved en semester slut. Så kan du færdiggøre et semester, og behøver ikke stoppe midt i et, gå glip af undervisning, og have de eksamner hængende over hovedet under barsel???

Anmeld

2. februar 2009

HeY

Nena skriver:

Så har i også prøvet et godt stykke tid. Kan godt forstå du synes det er svært. Må indrømme at være herinde på baby.dk og høre hvordan alle enten er eller bliver gravide kan godt gøre det svært ikke at tænke på ens egen situation.

Håber det snart sker for jer :-)

kram

Ja, det er svært heh ..
men man kan alligevel ikke lade hver med at logge ind på baby.dk heh ..
Tusinde tak, det håber vi også, går bare og venter på Æg-løsning ..

Anmeld

15. februar 2009

kbh-tøs

Inden vi gik i gang med at prøve, læste jeg alt hvad jeg kunne komme i nærheden af. Men efter vi er i gang og nu får hjælp til det, synes jeg det er lidt mere svært, da skuffelsen så bare er det større, når mens kommer. Men sidder alligevel og sluger til mig, alt hvad jeg kan om kost, vitaminer, sundhedsstyrelsens råd om parfume osv,,, Er i gang med at køre sæbe og shampoo ind i badeværelset, som er uden parfume. Vi har længe snakket navne, da alle vores venner er gravide og skal finde navne. Jeg er syg med Alexander hvis det bliver en dreng og måske Freja til en pige. Synes dog pigenavne er de sværeste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.