Tips til en god børnefødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.525 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Inspireret af en anden debat kunne det være rigtig sjovt, hvis I kom med jeres tips til en god og sjov børnefødselsdag.

Hvad stod menuen på? Hvad legede I? Hvor længe varede festen? Hvad var godt, og hvad var skidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2009

Sara.

Nu har jeg ikke selv holdt børnefødselsdag endnu - men har da efterhånden været til et par stk. både som medhjælper og som pæd. praktikant i en børnehave. Har lige været til en... Her "købte" børnene frugtspyd. Der var anrettet en bod hvor man så skulle købe det frugt man ville ha som blev sat på et spyd... smart... børnene var vilde med det! ellers er pøsehorn med ketchup vel næsten altid et hit... Vi var til festen næsten to timer. Det passede meget godt. Det var ikke for kort og heller ikke for lang tid... Det sluttede af med at alle børnene sku i flyverdragt og på skattejagt! -det gik for en gangs skyld utrolig hurtigt med flyverdragten - de vidste jo hvad der ventede dem... så efter skattejagten gik turen tilbage til børnehave.

Anmeld

9. februar 2009

fam.4xc

Jeg har heller ik endnu haft fornøjelsen af at ha BH hjemme men det kommer til sommer
Men de fødselsdage Caroline har været med til i hendes Bh er som regel foregået sådan at de kommer frem til festen ved 10 tiden... de leger gerne på barnet værelse... så spises der - forleden var det boller og lagkage men der har også været nugges og fritter og kage til dessert... og så hygger de lidt videre inden de vender snuden hjemad et par timer senere...

Jeg tror selv vi laver lidt frokost ala pølsehorn, pizza snegle og en masse grønt i stave... og så måske en flødebolle med flag i til dessert. Caroline vil så gerne ha de får en lille slikpose med hjem så der blir en lille smule og så en sæbeboble i - det er ihvertfald hvad den 3 årige har af planer her 3 mdr før

Anmeld

4. juni 2009

tumle81

Vi har netop haft børnehavens piger på besøg for en lille måneds tid siden...

Jeg inviterede dem en søndag fra kl 10-14

Vi lagde ud med at åbne gaver og lege på værelset... Efter ca ½ time skulle de spise.
Vi har ikke så meget plads så det blev en dug på gulvet i stuen. Jeg havde lavet grove pølsehorn, kyllingelår og frikadeller. Hertil blev der serveret agurker, tomater, rosiner, abrikoser og peberfrugter.
De fik saftevand med et frossent jordbær i...

Bagefter skulle vi ud at lege, jeg havde arrangeret æggeløb med en ske, ballon dans (som dog gik lidt i vasken) derfor blev det mere lidt leg og dans med kongens efterfølger, derefter skulle de spise en karamel snøre med hænderne på ryggen :-)
Til sidst skulle de finde skatten som indeholdt en pose med pop corn, en mal selv tegning og et lille prinsesse kort med tillykke med fundet af skatten!

Så tog vi ca 20 min på legepladsen og hyggede...

Til sidst tog vi hjem igen og pyntede muffins med glasur og krymmel. Efter at have spist kagen legede pigerne inden de blev hentet af deres forældre. Alt i alt en rigtig hyggelig dag, men måske man skulle have kortet det ned til 3 timer. Det er lang tid at skulle underholde så mange børn *s*

Knus Kathrina, Victoria marts 04, Valdemar juli 07 og termin 27.10.09

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.