Nogen der har prøvet en Lotus Fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

Klumpe-dumpe

twinboys skriver:

En Lotus fødsel vil sige at, man undlader at klippe navlestrengen over, og bevarer baby, navlestreng og moderkage sammenhængende efter fødselen. Navlestreng og moderkage tørrer ud, og navlestreng falder af ved babyens navle efter 3-7 dage.

Hænger baby så fast i moderkager i 3-7 dager efter baby er født

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

D-Micka

Rose <3 skriver:

Hænger baby så fast i moderkager i 3-7 dager efter baby er født

Ja,

Anmeld

1. oktober 2011

Klumpe-dumpe

D-Micka skriver:

Ja,

Okay, kender du til det??

Anmeld

1. oktober 2011

D-Micka

Okay, kender du til det??

Nah, har kun læst om det ..
Ville slet ikke kunne klare at se på min egen moderkage, desværre hehe Så besvimer jeg bare..

Anmeld

1. oktober 2011

Valle81

Add, nu har jeg ikke læst hvad det skulle gøre godt for, men tør ikke tænke på den menneskelige stank

Sådan et lille stykke navlestump lugter så fælt, så gange det op til en hel navlesnor samt moderkage, nej nej

Anmeld

1. oktober 2011

Klumpe-dumpe

D-Micka skriver:

Nah, har kun læst om det ..
Ville slet ikke kunne klare at se på min egen moderkage, desværre hehe Så besvimer jeg bare..

jeg ville nødig træde dig eller andre over tæerne, men jeg tænkte faktisk sådan mest på - tøj til den bette- bleer osv osv i den duer.

For mig lyder det ehm åh anderledes måde at føde på :)

Men kunne da være spændende, at høre nogen der har prøvet det, der bevægsgrundlag for det :)

Anmeld

1. oktober 2011

Lise

Det er en fin tanke om en rolig start på livet... men sådan en navlestreng og moderkage er da bare så nasty - tanken om at slæbe den rundt i en taske i en uge  Jeg har knap kunne se på navlestumpen på mine babyer 

Anmeld

1. oktober 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg kunne ikke finde på at få en lotus-fødsel... men den forsinkede navlestrengsklipning tror jeg at jeg vil prøve...

altså at baby og moderkagen hænger sammen indtil navlestreng/moderkage holder op med og pulssere.... (½ time til 2 timer)

Anmeld

1. oktober 2011

Klumpe-dumpe

Lise skriver:

Det er en fin tanke om en rolig start på livet... men sådan en navlestreng og moderkage er da bare så nasty - tanken om at slæbe den rundt i en taske i en uge  Jeg har knap kunne se på navlestumpen på mine babyer 

jeg tænkte faktisk det samme, hvor pokker gør man af moderkagen imens den hænger fast på baby....

Når man ammer, lægger moderkagen så i skødet på moderen, hvis bedsteforældre skal holde lille baby- værsgo mormor her bebes OG moderkagen....

Anmeld

1. oktober 2011

D-Micka

Rose <3 skriver:

jeg ville nødig træde dig eller andre over tæerne, men jeg tænkte faktisk sådan mest på - tøj til den bette- bleer osv osv i den duer.

For mig lyder det ehm åh anderledes måde at føde på

Men kunne da være spændende, at høre nogen der har prøvet det, der bevægsgrundlag for det

Ja, jeg gad også godt høre om andre der har født på den måde ..
Synes det lyder lidt spændende (:
Udfra det jeg har læst, kunne jeg aldrig selv få en unge på den måde..
Men vil da meget gerne læse om andres lotus-historier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.