højt at flyve langt at falde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

4xGreve

ladydan1 skriver:

Jeg fik også en masse medicin under min sidste graviditet..også piller der kostede 42 kr stk..og dam det trak tænder ud. men indenfor 3 mdr. havde jeg brugt for så meget at jeg fik det store tilskud og så var det jo ikke så dyrt igen.

Hvor meget tilskud kan du få?
Medicintilskuddets størrelse til voksne over 18 år afhænger af din samlede årlige udgift til medicin. Hvis din medicin koster under 865 kr., får du intet tilskud.

865 - 1.410 kr. = 50 pct. i tilskud
1.411 - 3.045 kr. = 75 pct. i tilskud
over 3.045 kr. = 85 pct. i tilskud

Men uanset hvad, så er det jo ikke til at vide OM disse piller ville virke på dig, når man ikke har klarlagt årsagen til den tidlige fødsel sidst.

Så lad være med at punke dig selv i hovedet med det, det kan jo ligeså vel være at du ender med at gå tiden ud.

:-) Sisse

min mand har lige blandet sig her fra side linjen og de her piller er ikke bevilliget til offenligt tilskud...

Men igen som du skriver dte er ikke sikkert at de her piller overhovedet vil virke på mig og det er ikke sikkert at jeg overhovedet føder før tid igen...

De tjekket min livmoderhals og den skal min. være på 2.5cm min var på 4cm så utrolig flot og det bakset med den og den holdt sig fint lukket og jeg skal gå til ekstra kontrol... så håber hvis der er noget så kan de se årsagen og tag det i opløbet og vil self. søge kommunen om dækning til de her piller men skal godt nok har undersøgt dem noget nærmer for er ikke tryg ved dem og det handler ikke om den økonomiske del...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

4xGreve

Mi skriver:

Hvor er det altså træls for dig, at du igen risikere at føde før tid  

Jeg ville nu nok kigge budgetet igennem, for at finde de penge til medicinen. Hvis du igen føder før tid, så bliver det meget dyrere i sidste ende. Kan i ikke låne pengene, måske ved jeres forældre. Eller undvære noget andet i hverdagen, eller sælge et eller andet fra jeres hjem.

det handler ikke kun om den økonomiske del det handler også om at jeg generalt er meget utryg ved de her piller... meget

Anmeld

3. oktober 2011

Mi

WiitrioeN skriver:

det handler ikke kun om den økonomiske del det handler også om at jeg generalt er meget utryg ved de her piller... meget

Ok, ja det er jo en anden snak. Så syntes jeg at du skal prøve at få en second oppinion ved en anden læge. Måske kan det hjælpe at få flere meninger om medicinen.

Anmeld

3. oktober 2011

M (:

WiitrioeN skriver:

Ja som overskriften lyder så er der højt at flyve og jeg skal love for jeg var helt oppe at flyve igår efter en meget vellykket MD scanning, men efterfølgende skulle vi til en læge samtale på sygehuset pga. tidliger graviditet og jeg skal love for der er langt at falde, længer end jeg troede...

Fik at vide de vil anbefalde at jeg tager nogle stik piller som bla. skal være med til at forhindre at jeg går i fødsel for tidligt der er ingen garanti og det er meget nyt men studier har vist at det har haft en positiv virkning problemet ved de her stik piller er bare at de koster 300kr for 10stk. og man skal tag dem hver dag... Det har vi ikke råd til og det kan vi ikke finde råd til og jeg skal da lige love for at jeg fik nogle ting smidt i hovedet, hun nærmest sagde at så bad jeg selv om at føde for tidligt og at så var jeg selv udenom det, og at så var det næsten sikkert jeg født før tid igen, men hvordan kan hun overhovedet sige det de ved jo ikke hvorfor jeg fødte for tidligt første gang og hvem siger jeg gør det den her gang?

Jeg er faldet så langt at jeg ikke er sikker på jeg kan finde ud af at komme op igen, pige hjælp mig... Kan ikke forstille mig et liv uden vores lille dreng i maven han er jo allerede en del af vores lille familie og Daniella er også bare så knyttet til ham og glæder sig så meget til at skulle være storsøster... Og er bestemt heller ikke klar til at føde om 6 uger for nøj hvor jeg nyder at være gravid (udover mit jakke problem hehe)...

en meget nedtrykt TrioeN

Krydser for, at du går helt til 42+0 uden brug af stikpiller

Anmeld

3. oktober 2011

Vial

WiitrioeN skriver:

Lige pt. gør jeg alt for mit ufødte barn, og jeg syntes på ingen mådr du kan tillade dig eller har ret til at tillade dig om hvor vidt jeg handler på mit barns vegne det handler ikke kun om økonomi men også alle de ubesvaret spørgsmål der er omkring denne medicin og ja du har måske hørt om 1-2 gode tilfælde men hvad med alle dem hvor der er bevirkning som ikke er særlig sjove eller alle dem som der smider 900kr ud om måneden på medicin som de faktisk ikke har råd til og hvor det så ikke hjælper...? Jeg ligger, slapper af, løfter ikke støvsuger ikke, jeg spiser sundt tag de vitaminer jeg skal og osv. alt det jeg er blevet rådet til som jeg ved har en helt klart og sikker positiv betydning for mit lille ufødte barn og jeg er villig til at gøre alt men jeg er fandme ikke villig til at risiker noget ved at tag noget som jeg intet ved noget om og hvor jeg ikke kan få besvaret en stor del af mine spørgsmål og jeg er heller ikke villig til at mit lille barn som er født og som lever i bedste velgående idag skal gå sultende i seng eller ikke kan få briller mm., fandme nej...

Hvis det ikke handler om prisen, så forstår jeg ikke, at du selv bruger det som argument. Altså skriver det som det første. Har I råd til ny baby, så har I også til det her.

Ta' da en snak med lægen igen. Google det og læs om det. Skriv spørgsmål ned. Rigtig flot LH mål du har, men alt kan ske på kort tid - også selvom du aflaster. Du ved jo ikke, hvad der satte det i gang sidst. Fatter slet ikke, at du ikke tager det mere seriøst.

Nå, jeg er ude af din debat - det bliver uden den opbakning du efterlyser - dog ønsker jeg, uanset hvad du vælger, at alt går godt.

Anmeld

4. oktober 2011

birthee

WiitrioeN skriver:

Altså da jeg f.eks hentet pillerne nede på apoteket (har købt en pakke) der var der ingen seddel med i hvori der stod hvad bivirkninger der er og som sygehuset sagde det er noget de klart anbefaler men de kan ikke garanter det hjælper mig, og de eneste bivirkninger de med sikkerhed ved er kvalme (hvor meget og hvor lidt kunne de ikke udtale) og øget udflå og det er for mig ikke slemme bivirkninger men ved alt medicin er der både alm. sjældne osv. bivirkninger og det har de ikke kunne udtale sig om, og det er kun noget der er har været på banen et par år og det er lagt fra alle steder det blivre brugt... (mener også man plejer at sige at lige netop de her special lavet piller er lavet og brugt til sygedomme ved anale veje) men skal ikke kunne udtale mig om for meget for har ingen informationer fået og jeg ved ærlig talt ingen ting om de her piller for lægerne har ingen ting kunne fortælle mig...

det lyder lige umiddelbart som en farmaceutisk specialitet (mener jeg det hedder), altså en type medicin der bliver fremstillet lidt efterhånden som det skal bruges??? er det noget du skal bestille, og så skaffer de det hjem til dig??? for ved ovennævnte type medicin er der nemlig ikke en indlægsseddel med...

Anmeld

4. oktober 2011

4xGreve

Mi skriver:

Ok, ja det er jo en anden snak. Så syntes jeg at du skal prøve at få en second oppinion ved en anden læge. Måske kan det hjælpe at få flere meninger om medicinen.

var ved egen læge idag med datteren og spurgte lige hurtigt ind til det igen kunne jeg ingen svar få på mine spørgsmål kun hvorfor de gir det men ikke bivirkninger osv. og igen ingen garanti på at det virker, men sender en mail til min social rådgiver nu for ved hun kommer tilbage fra ferie imorgen også må vi tag den derfra...

Anmeld

4. oktober 2011

4xGreve

M (: skriver:

Krydser for, at du går helt til 42+0 uden brug af stikpiller

hehe mange tak og lige før jeg også håber det men heldigvis er bettemand meget samarbejdsvillig lige pt. så håber han forsætter hehe

Anmeld

4. oktober 2011

4xGreve

birthee skriver:

det lyder lige umiddelbart som en farmaceutisk specialitet (mener jeg det hedder), altså en type medicin der bliver fremstillet lidt efterhånden som det skal bruges??? er det noget du skal bestille, og så skaffer de det hjem til dig??? for ved ovennævnte type medicin er der nemlig ikke en indlægsseddel med...

det er nemlig lige præcis noget der laves efterhåneden som det bliver bestilt...

Anmeld

4. oktober 2011

4xGreve

og nu skriver jeg lige svar hernede på et indlæg ovenover men da hun melder sig ud af debatten respekter jeg hende for det og vælger ikke at svare direkte på hendes svar, men ja til at starte på bruger jeg økonomi som et agument men efter som jeg fik mere tid til at tænke over det var der mange andre spørgsmål der naget mig...

Og hvordan hun kan sige jeg ikke tager det alvorligt, je det kan jeg så ikke lige forstå for det er igen noget hun slet ikke kan udtale sig om og jeg vil mene jeg tager det mere alvorligt end alvorligt, og eftersom jeg har født et ekstremt præmature barn kender jeg også de alvorlig konsikvenser ved det, og det er derfor jeg vælger at overveje alle sidder ved denne medicin inden jeg begynder at tag den, for igen jeg regeret modsat på vehæmmende drop hvem siger jeg ikke også reger modsat på denne behandling, og hvem siger det overhovedet virker på mig, og hvad er bivirkningerne ved det? og hvorfor er der ingen der kan svare på bivirkningerne for der er bivirkninger ved alt selv hovedpins piller og er det bivirkninger der på den ene eller anden måde kan have en betydning for min lille dreng inde i maven osv. der er så mange spørgsmål...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.