højt at flyve langt at falde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

LISBETH:-)

Øv for en ærgelig situation og stå i.

Jeg kom til og tænke på at pillerne vil kun er dyre i starten og de så bliver billigere og billigere efterhånden som din CTR saldo på apoteket stiger - ligesom når man er i homonbehandling hvor det også nemt kan koste flere tusind hver måned, men beløbet til egen betaling falder og falder

Uanset hvad skal du have rigtig meget held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Vial

WiitrioeN skriver:

Ja som overskriften lyder så er der højt at flyve og jeg skal love for jeg var helt oppe at flyve igår efter en meget vellykket MD scanning, men efterfølgende skulle vi til en læge samtale på sygehuset pga. tidliger graviditet og jeg skal love for der er langt at falde, længer end jeg troede...

Fik at vide de vil anbefalde at jeg tager nogle stik piller som bla. skal være med til at forhindre at jeg går i fødsel for tidligt der er ingen garanti og det er meget nyt men studier har vist at det har haft en positiv virkning problemet ved de her stik piller er bare at de koster 300kr for 10stk. og man skal tag dem hver dag... Det har vi ikke råd til og det kan vi ikke finde råd til og jeg skal da lige love for at jeg fik nogle ting smidt i hovedet, hun nærmest sagde at så bad jeg selv om at føde for tidligt og at så var jeg selv udenom det, og at så var det næsten sikkert jeg født før tid igen, men hvordan kan hun overhovedet sige det de ved jo ikke hvorfor jeg fødte for tidligt første gang og hvem siger jeg gør det den her gang?

Jeg er faldet så langt at jeg ikke er sikker på jeg kan finde ud af at komme op igen, pige hjælp mig... Kan ikke forstille mig et liv uden vores lille dreng i maven han er jo allerede en del af vores lille familie og Daniella er også bare så knyttet til ham og glæder sig så meget til at skulle være storsøster... Og er bestemt heller ikke klar til at føde om 6 uger for nøj hvor jeg nyder at være gravid (udover mit jakke problem hehe)...

en meget nedtrykt TrioeN

Uh, det havde jeg godt nok fundet råd til, hvis jeg skal være ærlig. Manden kunne evt. tage en avisrute. Kan godt forstå at personale var rystet.

Der skal kunne være råd til den slags. Hvad hvis det var medicin til din datter?? SÅ går det jo heller ikke at mene, man ikke har råd.

Find de penge. Du tilgiver aldrig dig selv, hvis du ikke gør ALT.

Anmeld

3. oktober 2011

4xGreve

lisbeth2910 skriver:

Øv for en ærgelig situation og stå i.

Jeg kom til og tænke på at pillerne vil kun er dyre i starten og de så bliver billigere og billigere efterhånden som din CTR saldo på apoteket stiger - ligesom når man er i homonbehandling hvor det også nemt kan koste flere tusind hver måned, men beløbet til egen betaling falder og falder

Uanset hvad skal du have rigtig meget held og lykke

ja det er rigtigt men for at være ærlig med et minus på 5-6000 kr så gør alt ondt lige nu og det når næsten ikke at træde i kræft ang. CtR saldo før jeg ikke længer skal tag dem for er jo 20+3 og regner ikke med jeg skal tag dem fra ca. uge 35 af...

Anmeld

3. oktober 2011

4xGreve

KaMa skriver:

Uh, det havde jeg godt nok fundet råd til, hvis jeg skal være ærlig. Manden kunne evt. tage en avisrute. Kan godt forstå at personale var rystet.

Der skal kunne være råd til den slags. Hvad hvis det var medicin til din datter?? SÅ går det jo heller ikke at mene, man ikke har råd.

Find de penge. Du tilgiver aldrig dig selv, hvis du ikke gør ALT.

det er jo lige præcis en af grunden til vi ikke har råd det er for der skal være råd til min datters 3 forskellige mediciner og for at vi har råd til hendes briller, mm. og der er ingen garanti for det virker det er noget helt nyt og hvem siger min krop overhovedet vil reger som forvenetet på det??

Der er for mange spørgsmål som ikke kan basvares som selv lægerne ikke kaan besvar... og det gør sku også at der ligger en hvis form for usikkerhed i det... og hvem siger dte ikke er lige så nyttigt at ligge en masse, slappe godt af og blive aflastet godt?

Anmeld

3. oktober 2011

birthee

WiitrioeN skriver:

det er jo lige præcis en af grunden til vi ikke har råd det er for der skal være råd til min datters 3 forskellige mediciner og for at vi har råd til hendes briller, mm. og der er ingen garanti for det virker det er noget helt nyt og hvem siger min krop overhovedet vil reger som forvenetet på det??

Der er for mange spørgsmål som ikke kan basvares som selv lægerne ikke kaan besvar... og det gør sku også at der ligger en hvis form for usikkerhed i det... og hvem siger dte ikke er lige så nyttigt at ligge en masse, slappe godt af og blive aflastet godt?

Hvis der ikke er nogen sikkerhed omkring at de virker, så kan jeg ikke forstå at sygehuset ikke tilbyder dig dem som et forsøg på om det kan hjælpe dig?? jeg ville ikke tage dem, hvis ikke engang lægerne kan forklare om de hjælper, og hvordan de er med virkning, bivirkninger osv...

jeg ved godt det måske kan hjælpe dig i ikke at gå for tidlig i fødsel, men det skal måske holdes imod ikke kendte bivirkninger osv???

Anmeld

3. oktober 2011

4xGreve

birthee skriver:

Hvis der ikke er nogen sikkerhed omkring at de virker, så kan jeg ikke forstå at sygehuset ikke tilbyder dig dem som et forsøg på om det kan hjælpe dig?? jeg ville ikke tage dem, hvis ikke engang lægerne kan forklare om de hjælper, og hvordan de er med virkning, bivirkninger osv...

jeg ved godt det måske kan hjælpe dig i ikke at gå for tidlig i fødsel, men det skal måske holdes imod ikke kendte bivirkninger osv???

Altså da jeg f.eks hentet pillerne nede på apoteket (har købt en pakke) der var der ingen seddel med i hvori der stod hvad bivirkninger der er og som sygehuset sagde det er noget de klart anbefaler men de kan ikke garanter det hjælper mig, og de eneste bivirkninger de med sikkerhed ved er kvalme (hvor meget og hvor lidt kunne de ikke udtale) og øget udflå og det er for mig ikke slemme bivirkninger men ved alt medicin er der både alm. sjældne osv. bivirkninger og det har de ikke kunne udtale sig om, og det er kun noget der er har været på banen et par år og det er lagt fra alle steder det blivre brugt... (mener også man plejer at sige at lige netop de her special lavet piller er lavet og brugt til sygedomme ved anale veje) men skal ikke kunne udtale mig om for meget for har ingen informationer fået og jeg ved ærlig talt ingen ting om de her piller for lægerne har ingen ting kunne fortælle mig...

Anmeld

3. oktober 2011

Vial

WiitrioeN skriver:

Det vil koste dig 23-24 kr om dagen!!! Hvad med bleer, når Lillen bliver født? Det løber op i det samme..

Ville gøre alt som jeg blev rådet til. Synes det andet er dumt. Har hørt om den nye medicin og der er latterlig gode resultater. Tænk hvad du kan undgå. Det ved du mere end andre!!

Ja, undskyld min tone, men er faktisk lidt harm på dit ufødte barns vegne.

Anmeld

3. oktober 2011

Mi

Hvor er det altså træls for dig, at du igen risikere at føde før tid  

Jeg ville nu nok kigge budgetet igennem, for at finde de penge til medicinen. Hvis du igen føder før tid, så bliver det meget dyrere i sidste ende. Kan i ikke låne pengene, måske ved jeres forældre. Eller undvære noget andet i hverdagen, eller sælge et eller andet fra jeres hjem.

Anmeld

3. oktober 2011

Nemesis

Jeg fik også en masse medicin under min sidste graviditet..også piller der kostede 42 kr stk..og dam det trak tænder ud. men indenfor 3 mdr. havde jeg brugt for så meget at jeg fik det store tilskud og så var det jo ikke så dyrt igen.

Hvor meget tilskud kan du få?
Medicintilskuddets størrelse til voksne over 18 år afhænger af din samlede årlige udgift til medicin. Hvis din medicin koster under 865 kr., får du intet tilskud.

865 - 1.410 kr. = 50 pct. i tilskud
1.411 - 3.045 kr. = 75 pct. i tilskud
over 3.045 kr. = 85 pct. i tilskud

Men uanset hvad, så er det jo ikke til at vide OM disse piller ville virke på dig, når man ikke har klarlagt årsagen til den tidlige fødsel sidst.

Så lad være med at punke dig selv i hovedet med det, det kan jo ligeså vel være at du ender med at gå tiden ud.

:-) Sisse

Anmeld

3. oktober 2011

4xGreve

KaMa skriver:

Det vil koste dig 23-24 kr om dagen!!! Hvad med bleer, når Lillen bliver født? Det løber op i det samme..

Ville gøre alt som jeg blev rådet til. Synes det andet er dumt. Har hørt om den nye medicin og der er latterlig gode resultater. Tænk hvad du kan undgå. Det ved du mere end andre!!

Ja, undskyld min tone, men er faktisk lidt harm på dit ufødte barns vegne.

Lige pt. gør jeg alt for mit ufødte barn, og jeg syntes på ingen mådr du kan tillade dig eller har ret til at tillade dig om hvor vidt jeg handler på mit barns vegne det handler ikke kun om økonomi men også alle de ubesvaret spørgsmål der er omkring denne medicin og ja du har måske hørt om 1-2 gode tilfælde men hvad med alle dem hvor der er bevirkning som ikke er særlig sjove eller alle dem som der smider 900kr ud om måneden på medicin som de faktisk ikke har råd til og hvor det så ikke hjælper...? Jeg ligger, slapper af, løfter ikke støvsuger ikke, jeg spiser sundt tag de vitaminer jeg skal og osv. alt det jeg er blevet rådet til som jeg ved har en helt klart og sikker positiv betydning for mit lille ufødte barn og jeg er villig til at gøre alt men jeg er fandme ikke villig til at risiker noget ved at tag noget som jeg intet ved noget om og hvor jeg ikke kan få besvaret en stor del af mine spørgsmål og jeg er heller ikke villig til at mit lille barn som er født og som lever i bedste velgående idag skal gå sultende i seng eller ikke kan få briller mm., fandme nej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.