Igangsættelse ved hjælp af stikpiller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. oktober 2011

TrineMine86

hej alle sammen

jeg vil lige høre om der er nogen der kan svarer mig på dette spørgsmål..

har hørt at en fødsel der bliver sat igang ved hjælp af stikpiller er meget mere smertefuldt end en fødsel der går igang naturligt? Er det bare en skrøne eller er der noget om snakken?

Jeg spekulere lidt over det, da jeg har en tid til igangsættelse på tirsdag og der er INGEN tegn på at det går igang af sig selv, jeg håber selvfølgelig HELT vildt at det vil gå igang selv, men må indrømme at jeg har mistet troen på det

Knus Trine (41+1) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

henh01

Min fødsel med i gangsættelse var meget mere smertefuld end den første naturlige fødsel, men det skyldtes ikke stikpillerne, men det vedrop jeg fik fordi jeg ikke fik naturlige veer og så fordi han lå skævt og simpelthen bare ikke ville ud.

Det der gjorde mest ondt var tanken om at alle de veer jeg havde ikke gjorde noget godt for mig, jeg åbnede mig ikke og så virkede det hele lidt meningsløst.

Anmeld

1. oktober 2011

TrineMine86

henh01 skriver:

Min fødsel med i gangsættelse var meget mere smertefuld end den første naturlige fødsel, men det skyldtes ikke stikpillerne, men det vedrop jeg fik fordi jeg ikke fik naturlige veer og så fordi han lå skævt og simpelthen bare ikke ville ud.

Det der gjorde mest ondt var tanken om at alle de veer jeg havde ikke gjorde noget godt for mig, jeg åbnede mig ikke og så virkede det hele lidt meningsløst.

okei, så der var en anden grund til at det var mere smertefuldt  men tak for svaret

men pyhh.. det lyder godt nok også som en ret smertefuld fødsel, du var igennem der...

Anmeld

1. oktober 2011

henh01

TrineMine86 skriver:

okei, så der var en anden grund til at det var mere smertefuldt  men tak for svaret

men pyhh.. det lyder godt nok også som en ret smertefuld fødsel, du var igennem der...

det var i hvert fald ikke pga stikpillerne at den var smertefuld Så du skal ikke frygte at din fødsel bliver skidt fordi du skal sættes i gang. Det der ofte er med stikpillerne er at fødslen - eller opstarten tager meget lang tid da stikpillerne gør din krop klar til fødsel. Jeg fik den første stik pille tirsdag aften, en igen onsdag morgen, en igen onsdag aften og først torsdag prikkede de mit vand.

Anmeld

1. oktober 2011

LIZO

synes ikke det var så smertefudt.. fik en 2 piller førte gang.  så det er vist en skrøne fik os ve drop begge gange.. ( blev sat i gang ved begge fødsler)   og med ve drop åbner jeg mig meget hurtigt.. selvom det var lidt hårdere.. men hellere det end ligge i mange timer.. sidst åbnet jeg mig 8 cm på 90 min..

Anmeld

1. oktober 2011

TrineMine86

LIZO skriver:

synes ikke det var så smertefudt.. fik en 2 piller førte gang.  så det er vist en skrøne fik os ve drop begge gange.. ( blev sat i gang ved begge fødsler)   og med ve drop åbner jeg mig meget hurtigt.. selvom det var lidt hårdere.. men hellere det end ligge i mange timer.. sidst åbnet jeg mig 8 cm på 90 min..

okei, godt at høre

hmm ja jeg vil da også foretrække at det måske gøre lidt ekstra ondt, men at det så ikke varer så længe.. ved du om man kan bede om at få ve-drop også, eller var det bare noget du fik?

8 cm på 90 min???  shit, det var hurtigt

Anmeld

1. oktober 2011

TrineMine86

henh01 skriver:

det var i hvert fald ikke pga stikpillerne at den var smertefuld Så du skal ikke frygte at din fødsel bliver skidt fordi du skal sættes i gang. Det der ofte er med stikpillerne er at fødslen - eller opstarten tager meget lang tid da stikpillerne gør din krop klar til fødsel. Jeg fik den første stik pille tirsdag aften, en igen onsdag morgen, en igen onsdag aften og først torsdag prikkede de mit vand.

dejligt at høre..  pyhh.. der lettede lige en lille sten fra mit bange hjerte hehe.. men godt, så vil jeg simpelthen ikke spekulere mere over det nu, og se frem til på tirsdag, hvor vi kan komme igang

Anmeld

1. oktober 2011

SussieThyssen

TrineMine86 skriver:

hej alle sammen

jeg vil lige høre om der er nogen der kan svarer mig på dette spørgsmål..

har hørt at en fødsel der bliver sat igang ved hjælp af stikpiller er meget mere smertefuldt end en fødsel der går igang naturligt? Er det bare en skrøne eller er der noget om snakken?

Jeg spekulere lidt over det, da jeg har en tid til igangsættelse på tirsdag og der er INGEN tegn på at det går igang af sig selv, jeg håber selvfølgelig HELT vildt at det vil gå igang selv, men må indrømme at jeg har mistet troen på det

Knus Trine (41+1) 

Jeg tror ikke det er mere smertefuldt, men en del oplever det nok sådan, fordi fødslen som regel går meget hurtigt, når de starter med stikpiller og så ve-drop. Så kan kroppen ikke rigtigt nå at vende sig til smerterne, før det pludseligt er overstået.

Min datter har født 2 af sine ved hjælp af stikpiller og det gik simpelthen så hurtigt, at hun dårligt kunne nå at følge med.
Så jeg tror måske at det hænger sammen med det.
SOm sagt smerten er nok det samme, men føles hårdere fordi, der ikke når at være en tilvendingsfase, hvor kroppen langsomt bedøver sig selv, som den gør ved en fødsel uden indblanding.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. oktober 2011

Sofia24

Tror ikke man kan generalisere på den måde.... Stikpiller virker såååå forskelligt fra person til person!

Lige fra at sætte direkte gang i veer, til blot at blødgøre livmodermunden, til slet ikke at gøre noget som helst...

Jeg fik 2 stikpiller i løbet af en dag og hos mig gjorde de intet, bortset fra en smule smerter + blødgørelse (ingen afkortning) af livmoderhalsen/munden. Hos mig var det først da ve-droppet blev sat til at der skete noget...

Vil ønske dig al mulig held og fornøjelse med den forestående fødsel - håber du får en fantastisk oplevelse

Anmeld

1. oktober 2011

TrineMine86

SussieThyssen skriver:

Jeg tror ikke det er mere smertefuldt, men en del oplever det nok sådan, fordi fødslen som regel går meget hurtigt, når de starter med stikpiller og så ve-drop. Så kan kroppen ikke rigtigt nå at vende sig til smerterne, før det pludseligt er overstået.

Min datter har født 2 af sine ved hjælp af stikpiller og det gik simpelthen så hurtigt, at hun dårligt kunne nå at følge med.
Så jeg tror måske at det hænger sammen med det.
SOm sagt smerten er nok det samme, men føles hårdere fordi, der ikke når at være en tilvendingsfase, hvor kroppen langsomt bedøver sig selv, som den gør ved en fødsel uden indblanding.

Kærligst
Sussie

super, det er hvis også konklusionen fra de andre der har kommenteret, så det bliver ikke mere smertefuld end normalt.. dejligt at vide

åhh håber lidt at det komme til at gå stærkt, tror jeg er bedre til at håndtere MEGET smerte i kort tid, end ikke helt så stærk smerte i LAANG tid, selvom det nok er sundest for kroppen at vænne sig stille og roligt til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.