lykke piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Jeg har endnu ikke hentet dem på apoteket.. Har det meget svært med piller generelt og tager dem helst aldrig. Har taget piller ifb en operation og 1 gang pga hovedpine. Vil helst undgå det og det er nok derfor jege rlidt længe om at hente dem..

Kan du så se at komme afsted  Det er rigtig grænseoverskridende at skulle gøre det. Og man tror man bare sådan lige foranrer sig fra den ene dag til den anden. Men sådan er det slet ikke. Og ordet lykkepiller er helt malplaceret! Det er ikke noget man føler lykke af, det er derimod antidepressiver, som netop kan hjælpe med til, at man ryger fra følelsen af at være dybt deprimeret til et mere normalt niveau.

Jeg har prøvet nogle forskellige, og har syntes bedst om Zoloft (Zertralin) - De er godt gennemprøvede og koster ikke en bondegård, og har ikke så mange bivirkninger hos de fleste. Dog kan man godt opleve en del angst i de første par uger,  men derefter skulle man gerne få det bedre! De har hjulpet mig utroligt meget efter min fødselsreaktion, og jeg kan altså stadig blive både glad, ked af det, forelsket osv. Jeg er ikke blevet 'flad' i mine følelser, og kan sagtens være ked af noget konkret. Men det har hjulpet meget på den der generelle følelse af at være deprimeret, uden at der egentlig er noget galt.

Og så kan jeg også varmt anbefale terapi sideløbende! Det virker bedst i en kombination nemlig!

God bedring - du fortjener at få det godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

der skulle ikke være noget skadelige i disse pericon piller da det er et rent stof - som jeg fik det forklaret. Jeg må vidst lige snakke med dem i helsekosten inden jeg beslutter mig.

Helsekost-ansatte er slet slet ikke kompetente til at vurdere eller anbefale en behandling af depression. Så det ville jeg nødigt sætte min lid til! Tal med lægen, få en henvisning til en psykiater og sikre dig, at du får den medicin, som er den rigtige for dig!

Jeg kender flere, som har været nervøse for at skulle tage antidepressiv, og som det har været meget imod at tage medicin i det hele taget. Men de har hjulpet dem smadder meget! Se det som noget fysisk! Hvis du skulle tage noget medicin pga. en fysisk sygdom, ville du jo også gøre det. Og en depression ER altså noget som forandrer hjernen fysisk. Og når produktionen af serotonin mm. er gået i uorden, kan hjernen ikke altid selv finde ud af at gendanne det.

Anmeld

25. oktober 2011

Ansemusen

harris skriver:

Hej piger her er lidt info omkring prikbladet perikon, men husk alt giver bivirkninger der skulle dog ikke være nogle indberetninger omkrig skader af disse.

Det er vigtigt at vide at når man bruger perikon der er godkendt til modløshed og tristhed i Danmark til depression,  er dosis på 2 tab ikke nok.  Forsøg har vist at man skal op på 4-6 tab om dagen. men kig selv på denne side. http://www.lykkepiller.info/alternativ.html

Her er et videnskabligt forsøg der viser at de er bedre end alm. lykkepiller / antidepressiver. men igen i den rigtige dosis.

http://www.bmj.com/content/early/2004/12/31/bmj.38356.655266.82.full.pdf 

Man kan ofte få en undersøgelse til at vise det, man ønsker den skal vise. Så jeg ville til hver en tid følge en psykiaters anvisning! Depression er ikke til at spøge med - en ubehandlet depression (herunder også en forkert behandling) kan blive kronisk og give skader på hjernen.

Anmeld

29. oktober 2011

harris

Ansemusen skriver:

Man kan ofte få en undersøgelse til at vise det, man ønsker den skal vise. Så jeg ville til hver en tid følge en psykiaters anvisning! Depression er ikke til at spøge med - en ubehandlet depression (herunder også en forkert behandling) kan blive kronisk og give skader på hjernen.

Ja det er helt rigtigt at man kan få undersøgelser til at se ud som man gerne vil, det er faktisk derfor man for få år siden troede at antidepressiver virkede på flere end de faktisk gør. I dag ved man får mange kliniske forsøg og studier FDA har gennemgået at alm. lykkepiller antidepressiver faktisk kun virker for 1-2 ud af10. og mange har alvorlige bivirkninger.

VH. Henrik  

Anmeld

31. oktober 2011

Ansemusen

harris skriver:

Ja det er helt rigtigt at man kan få undersøgelser til at se ud som man gerne vil, det er faktisk derfor man for få år siden troede at antidepressiver virkede på flere end de faktisk gør. I dag ved man får mange kliniske forsøg og studier FDA har gennemgået at alm. lykkepiller antidepressiver faktisk kun virker for 1-2 ud af10. og mange har alvorlige bivirkninger.

VH. Henrik  

Okay - det er ikke den erfaring jeg selv har, eller dem jeg kender, som tager antidepressiver, har!

Mange har brug for medicinen før terapien kan rykke, fordi man er nødt til at blive løftet lidt for at kunne overskue at dykkened i de ting, som måtte ligge og give problemer!

Jeg kan kun anbefale det, hvis man er deprimeret - men ville aldrig vælge KUN medicin, men en kombination af medicin og terapi!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.