Anonym skriver:
der skulle ikke være noget skadelige i disse pericon piller da det er et rent stof - som jeg fik det forklaret. Jeg må vidst lige snakke med dem i helsekosten inden jeg beslutter mig.
jeg synes det er vær at bemærke:
Perikon er en længelevende plante med gule blomster, hvis medicinske egenskaber blev opdaget i Antikken i Grækenland. Perikon indeholder en lang række kemiske bestanddele. Nogle af disse menes at give perikonen dens effekter – f.eks. bestanddelene hypericin og hyperforin.
Hvordan disse bestanddele præcis virker, er endnu ikke helt forstået, men adskillige teorier er foreslåede. Foreløbige undersøgelser peger på, at perikon muligvis virker ved:
- at den forhindrer nerveceller i hjernen i at genoptage neurotransmitteren serotonin, eller
- ved at reducere (mindske) niveauerne af protein, der er involveret i funktionaliteten af kroppens immunforsvar.
I dele af Europa er perikon receptpligtigt. I Danmark fås perikon som håndkøbsmedicin.
Undersøgelser viser, at perikon har en minimal virkning i behandlingen af svær depression. En undersøgelse udført at “the National Center for Complementary and Alternative Medicine (NCCAM)” fastslog, at perikon ikke er mere effektiv end placebo i behandlingen af moderat depression.
Perikon er ikke en bevist behandlingsform til depression. Hvis ikke depression behandles korrekt og tilstrækkeligt, kan tilstanden forværres og i nogle tilfælde være forbundet med selvmord. Opsøg læge eller professionel hjælp hvis du, eller en pårørende, har en depression.
Og så har de de samme bivirkninger som alm. lykkepiller.. Så der er der heller intet vundet
Anmeld